Spring naar inhoud

- - - - -

Het grote natvoer topic

• Log in om te reageren
177 reacties op dit onderwerp
Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#151 Geplaatst 10 juli 2009 - 19:03

ze zijn te koop via zooplus.nl

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#152 Geplaatst 10 juli 2009 - 19:05

dank u clyde :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#153 Geplaatst 15 juli 2009 - 14:30

hier zouden ze een moord plegen voor de snoezepoes sardinetjes en garnalen , ik heb nu animonda , cosma thai , miamor ... besteld eens kijken of ze dat lusten :)

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#154 Geplaatst 15 juli 2009 - 15:35

Je moet er ook niet altijd van uitgaan 'als mijn katten het graag eten zal het wel niet slecht zijn' . Want die stelling klopt niet.Katten eten/drinken wel meer dingen die niet echt goed zijn voor hun(zoals kaas,koemelk, enz)

Bovendien zit in whiskas brokken, veel meer smaakstoffen.Waardoor ze de brokken lekkerder vinden.Eenmaal ze eraan gewend zijn willen ze vaak geen andere brokken meer waar minder smaakstoffen inzitten maar die eigenlijk gezonder zijn.Jammer dat een poes zich niet verder kan verdiepen in de voedingquestie.

Mijn moeder heeft straatkatten, en deze krijgen beetje vanalles van huismerken tot aldi zelfs ! En haar katten zijn gezond.Ik heb een kat gekend die 16werd.

Persoonlijk verkies ik Royal canin, omdat ik zie dat dit tengoede komt aan de vacht enzo van de katten.Natvoer geef ik sporadisch als tussendoortje,en hier krijgen ze een beetje vanalles, hill's maar ja, ook eens whiskas,omdat ze dat echt lekker vinden die versheidszakjes ;) Je moet geven waar je jezelf het beste bij voelt en waar de kat gelukkig mee is :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#155 Geplaatst 23 juli 2009 - 22:38

Persoonlijk denk ik dat je moet zien hoe je kat het er op doet. Ik heb Whiskas geprobeerd en daar gaan ze hier steevast van aan de dunne (diarree dus) Hills kan ik ook zelf opeten, alles wat paté is moeten ze ook niet...rare wezens hoor die drie van ons.
Standaard menu van onze K3 :
ganse dag staan er brokjes RC Maine Coon en RC Sensitive, worden afwisselend gegeten, ene keer als voorgerecht, andere keer als dessert. Twee- tot driemaal daags krijgen ze ook een portie natvoer (één zakje voor de twee mannen en mini-blikje 50 gr voor de juffrouw waar ze dan de helft van overlaat als dessert voor de jongens :) ).
Kookai en Kenzo eten Gourmet Gold Perle zakjes of blikjes en Kayla eet enkel Shesir kip met rijst of kip met ananas. Almo al geprobeerd en bekijken ze van ver om dan resoluut het ganse bord proberen onder te graven. Ik moet zelfs niet proberen met Felix of iets anders aan te komen want kan het net zo goed direct de vuilnisbak in kiepen :evil:
Heel af en toe krijgen ze kippeborstfilet of kippenhartjes maar daar moet ik ook niet te dikwijls mee aanstomen...
OK, het is wat duurder, omgerekend kosten de drie musketiers ons een kleine 10 euro per dag..maar voor mij liever zo dan dat zij constant problemen met darmen of maagjes hebben

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#156 Geplaatst 24 juli 2009 - 07:55

Overlaatst had ik Royal Canin versheidszakjes gekocht via Zooplus. Tijger lust het (eet alles volgens mij). Sloeber haalt er zijn neus voor op!
Nu deze morgen weer.
Meneer krijgt Hill's dan maar ipv RC, maar dat zakje is al van gisterenmorgen open. Ah ja, Tijger moest eerst de RC opeten.
Meneer weigert er van te eten :evil: . Tja, Tijger heeft maar van beide potjes het lekkerste genomen :LOL: (meng het steeds met korrel).

Hij moet maar korrel eten tot deze avond dan.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#157 Geplaatst 24 juli 2009 - 18:07

De zakjes Schesir bevielen hier goed en het ruikt ook echt lekker. Geen chemische toevoegingen of granen, ik was zo blij.
Toen besloten ze bij de Tom & Co om dat niet meer in te nemen en dus heb ik ze nog eens Whiskas "Zo Rijk Aan...." gegeven. En Gourmet...resultaat: sindsdien heeft Jules diarree.
Waarom moeten die winkels toch altijd stoppen met een artikel net als het zo goed gaat?
Voor de rest hebben ze een bakje Hills Adult brokken en een bakje Royal Canin Pure Féline waar ze à volonte van kunnen smullen.
Rauw en kvv geef ik nu ff minder gezien de warmte en als er toch eens wat naast lag, zaten er gegarandeerd 10000 vliegen op, yak!
Nu zal ik toch weer bij Zooplus moeten gaan bestellen....
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#158 Geplaatst 24 juli 2009 - 18:34

Hier is de porta 21 echt een succes. Vooral de tonijn met kreeft en de tonijn met rund. Kiki lust echt alleen maar nat met gelei. RC zakjes is ook niet lekker volgens onze fijn proever. :) Oh ja en porta 21 kip in eigen nat ruikt ze niet eens aan maar loopt er met een grote boog omheen..... Hoe kieskeurig kunnen ze zijn.

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#159 Geplaatst 24 juli 2009 - 19:31

porta 21, almo, cosma thai : allemaal merken die ze hier heel graag lusten
MAAR HET IS ALTIJD MET KIP OF VIS
kan het geen kwaad dat er altijd hetzelfde dan wordt gegeven? ttz kip of vis, geen ander vlees
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#160 Geplaatst 25 juli 2009 - 21:28

kiki zei:

De zakjes Schesir bevielen hier goed en het ruikt ook echt lekker. Geen chemische toevoegingen of granen, ik was zo blij.
Toen besloten ze bij de Tom & Co om dat niet meer in te nemen en dus heb ik ze nog eens Whiskas "Zo Rijk Aan...." gegeven. En Gourmet...resultaat: sindsdien heeft Jules diarree.
Waarom moeten die winkels toch altijd stoppen met een artikel net als het zo goed gaat?
Voor de rest hebben ze een bakje Hills Adult brokken en een bakje Royal Canin Pure Féline waar ze à volonte van kunnen smullen.
Rauw en kvv geef ik nu ff minder gezien de warmte en als er toch eens wat naast lag, zaten er gegarandeerd 10000 vliegen op, yak!
Nu zal ik toch weer bij Zooplus moeten gaan bestellen....
Hier Linsy heeft die Schesir ook heel graag om te eten,en inderdaad zit er geen rommel in volgens ik hier kan lezen op de verpakking.Geef hier de droge brokjes voor senior.Weet niet van waar je bent in limburg,ik haal die in Heusden.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#161 Geplaatst 28 juli 2009 - 06:38

Jeannine zei:

Hier Linsy heeft die Schesir ook heel graag om te eten,en inderdaad zit er geen rommel in volgens ik hier kan lezen op de verpakking.Geef hier de droge brokjes voor senior.Weet niet van waar je bent in limburg,ik haal die in Heusden.

In de hobbyfarm hé. Daar haal ik de kattenbakvulling.

Als je wil Kiki, dan kan ik voor jou daar de Schesir halen.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#162 Geplaatst 28 juli 2009 - 07:13

wat is eigenlijk de beste natte voeding voor een volwassen kat hier eten ze gourmet en almo nature maar mijn kater is een kieskeurig ventje en wil ook niet alles en hij eet geen brokjes
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#163 Geplaatst 28 juli 2009 - 10:03

met almo zit je al heel goed.

Voor de rest is er ook nog porta21 of cosma of Schesir of bozita of...

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#164 Geplaatst 28 juli 2009 - 10:59

bedankt lies ga wel eens rondkijken n de dieren winkel zoomart
Geplaatste afbeelding

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#165 Geplaatst 28 juli 2009 - 19:32

Lies zei:

In de hobbyfarm hé. Daar haal ik de kattenbakvulling.

Als je wil Kiki, dan kan ik voor jou daar de Schesir halen.

Heb je goed geraden ja,kom er ook al jaren voor de kattebakvulling,en nu sinds kort ook voor Linsy haar eten,hebben er keuze genoeg ook om te testen welke ze lekker vinden en kunnen verdragen hè.