Spring naar inhoud

- - - - -

Het grote natvoer topic

• Log in om te reageren
177 reacties op dit onderwerp
Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#61 Geplaatst 28 mei 2009 - 15:05

ze hebben de porta 21 zakjes (kip met rijst)hier vandaag getest.Ze vinden en weer niet veel aan en ik die dacht dat het superlekker uitzag.Waarom bestel ik dan ook in ene keer zoveel???????????Dat wordt de volgende dagen weer mengen met wat ze wel lkeer vinden !!!!

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#62 Geplaatst 28 mei 2009 - 16:34

Ester, gezien jij toch behoorlijk meer weet over wat een kat juist nodig heeft dan de rest denk ik, kan jij misschien een lijstje aanleggen met wat volgens jouw goede brokjes (droogvoer) en goed natvoer is? Dwz, compleet, zonder teveel brol in en teveel risico op allergieeën en dat soort zaken. Want het is zo wel erg moeilijk om in te schatten als zelfs de premiummerken vaak niet goed meer zijn. En het is nu eenmaal niet altijd mogelijk om aan rauw te gaan voor de poezels :(

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#63 Geplaatst 28 mei 2009 - 16:42

Vosse zei:

Ester, gezien jij toch behoorlijk meer weet over wat een kat juist nodig heeft dan de rest denk ik, kan jij misschien een lijstje aanleggen met wat volgens jouw goede brokjes (droogvoer) en goed natvoer is? Dwz, compleet, zonder teveel brol in en teveel risico op allergieeën en dat soort zaken. Want het is zo wel erg moeilijk om in te schatten als zelfs de premiummerken vaak niet goed meer zijn. En het is nu eenmaal niet altijd mogelijk om aan rauw te gaan voor de poezels :(
Ik ben ook heel nieuwsgierig want we willen allemaal toch het beste voor onze poezels.

Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#64 Geplaatst 28 mei 2009 - 18:02

Kristel zei:

ze hebben de porta 21 zakjes (kip met rijst)hier vandaag getest.Ze vinden en weer niet veel aan en ik die dacht dat het superlekker uitzag.Waarom bestel ik dan ook in ene keer zoveel???????????Dat wordt de volgende dagen weer mengen met wat ze wel lkeer vinden !!!!

haha da komt bekend voor se :d en dan maar de schuld geven aan de poezen hé hihi

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#65 Geplaatst 28 mei 2009 - 18:04

ik heb vandaag iets nieuws uitgetest : natural health van tijssen. iemand gekend hiermee?
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#66 Geplaatst 28 mei 2009 - 18:14

Ester, wat goed dat je het zo duidelijk en kort kunt uitleggen

Ester heeft echt helemaal gelijk in wat ze zegt en als ik kon gaf ik ook alleen maar versvoer aan mijn katten maar toesje lust plots geen vers meer en ook geen natvoer
dus enkel nog brokjes...

Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#67 Geplaatst 28 mei 2009 - 19:26

Vosse zei:

vind ik een schitterend idee!!!

Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#68 Geplaatst 28 mei 2009 - 19:58

Ja vind ik ook,doe maar Esther,kunnen wij daar wat van opsteken,jammer dat onze poezen niet kunnen lezen.Anders konden we hun jouw lijstje eens laten overlopen :LOL: Want ik weet het soms ook niet meer.Doe je extra je best,koopt goed spul voor hun en trekken ze vervolgens hun neus op :misselijk:

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#69 Geplaatst 28 mei 2009 - 20:13

Ik heb al vanalles geprobeerd, mijn katten krijgen enkel natvoer als snoepje, dus heel weinig met andere woorden. Het natvoer is meer bedoeld als beloning.
Ik heb al geprobeerd gimpet, whiskas, hills, felix, sheba.
Gimpet is momenteel favoriet.
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#70 Geplaatst 28 mei 2009 - 20:22

Lijkt me ook fantastisch Esther.
Heb hier in elk geval al heel wat van opgestoken, bedankt.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#71 Geplaatst 29 mei 2009 - 08:28

Vind dit ook fantastisch!!

In het begin kregen mijn katers enkel natvoer van Almo, Iams, Hill's,...
Maar tegenwoordig (op aandringen van mijn vriend :s ) meng ik het wel eens (sorry poesjes) met dat van de aldi ofzo.
Hier bij ons in Zoomart verkopen ze enkel nog maar Hill's en Almo van de betere merken. Iams is uit het assortiment en van al die andere goede merken, is er zeker niets te bespeuren.
Waar kopen jullie dit allemaal?

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 29 mei 2009 - 09:24

Ester zei:

Oh jawel hoor :( . .  Deze test hebben ze gedaan op pups en kittens, waarbij het ene nestje zoveel % van een bepaalde voedingsstof kreeg en de ander meer. Vervolgens werden ze opengesneden om te kijken wat die voedingsstoffen in het lichaam hadden gedaan.
.

Hoe wreed, zijn er nu echt geen andere manieren, via bloedonderzoek en zo ?
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#73 Geplaatst 29 mei 2009 - 11:00

een bloedonderzoek toont niet of bv. de lever is opgezet, de maag littekens vertoond, ... Ik vind het ook :censored: hoor, zelf koop ik bijvoorbeeld alleen cosmetica & verzorgingsproducten van dierproefvrije firma's.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 29 mei 2009 - 11:10

Ik hoorde onlangs dat het in de toekomst verboden gaat worden om nog cosmetica te testen op dieren, ik geloof dat het vanaf  2010 was, dat zou wel een  hele voortuitgang zijn !
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#75 Geplaatst 29 mei 2009 - 12:20

Zou super zijn!

Ik bestel nu alles van mijn gezichtsverzorging via Paula's Choice. Dat is 1) super goed, 2) duurder dan nivea enzo maar goedkoper dan merken zoals clinique 3) testen niet op dieren!

Van make-up koop ik alles bij MAC, die testen ook niet op dieren en 't is ook supergoede kwaliteit. Daarnaast sponsoren die initiatieven tegen aids bij afrikaanse vrouwen.