Spring naar inhoud

- - - - -

Het grote natvoer topic

• Log in om te reageren
177 reacties op dit onderwerp
Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#76 Geplaatst 29 mei 2009 - 13:37

Vosse zei:

Zou super zijn!

Ik bestel nu alles van mijn gezichtsverzorging via Paula's Choice. Dat is 1) super goed, 2) duurder dan nivea enzo maar goedkoper dan merken zoals clinique 3) testen niet op dieren!

Van make-up koop ik alles bij MAC, die testen ook niet op dieren en 't is ook supergoede kwaliteit. Daarnaast sponsoren die initiatieven tegen aids bij afrikaanse vrouwen.

Kocht je die Paula's Choice niet via internet ? En waar koop je Mac ? Dat ken ik ook niet ? Ik koop momenteel produkten van Essenza en Dr Klein, ook niet getest op dieren en vrij van parabenen.  Ik vond hier nog een leuke site

Proefdiervrij
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#77 Geplaatst 29 mei 2009 - 14:43

Vosse zei:

Ester, gezien jij toch behoorlijk meer weet over wat een kat juist nodig heeft dan de rest denk ik, kan jij misschien een lijstje aanleggen met wat volgens jouw goede brokjes (droogvoer) en goed natvoer is? Dwz, compleet, zonder teveel brol in en teveel risico op allergieeën en dat soort zaken. Want het is zo wel erg moeilijk om in te schatten als zelfs de premiummerken vaak niet goed meer zijn. En het is nu eenmaal niet altijd mogelijk om aan rauw te gaan voor de poezels :(

Ja, als daar animo voor is (zo te lezen wel), dan zal ik wel een lijstje maken met welke dingen er juist wel of niet in een bepaald merk zitten etc.
Ik ga ermee aan de slag en zal zorgen dat het online komt zodat iedereen het kan lezen.

Overigens (ja, ik ben uiteraard wel voor rauw voeren) waren mijn berichten niet bedoeld als een brok/blik versus rauwvoer discussie. Maar wel als waarschuwing dat je altijd zelf heel goed moet blijven nadenken, en niet klakkeloos alles aan moet nemen wat een fabrikant beweerd en dat duurder voer ook niet altijd wil zeggen dat het beter is. Onder de KVV-merken zitten ook minder goede merken hoor!!

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#78 Geplaatst 29 mei 2009 - 19:17

Hier krijgen ze normaal porta 21, schessir, almo nature blikjes, van droogvoer, casa fera, carocat, en veel blaasgruisdieet erbij.
Heb nu eergisteren, van die bozita en scchmussy (of zoiets) blikjes besteld, want porta zijn ze hier wat beu gegeten, en koop dat meestal grote blikken, tja, met 14 poezels, en kan dan nog de helft wegkieperen, want éénmaal het blik open, willen ze het niet meer, dan zijn ze deugnietachtig, schuiven ze het bord naar de kant, lap, valt erdan af, en zijn de honden ermee weg, en poezels weten dan natuurlijk dat ze iets anders voorgeschoteld krijgen, stout hé ?
Hoop nu enkel dat het geen miskoop is geweest, anders tja, zijn de zwervers weer voor enkele weken gesteld aan het sportpaleis.

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#79 Geplaatst 29 mei 2009 - 19:34

oja, en 1 of 2x per week rauwe voeding, kip, levertjes, hartjes (eekes, na 1 jaar vind ik het nog steeds vies, ben geen vleeseter, maar omdat zij het zo smakelijk eten, tja, leg ik me erbij neer) en carnibest natuurlijk maar om de 1 of andere reden, eten ze dit liever in de winter dan in de zomer, rare beesten heb ik toch zne

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#80 Geplaatst 29 mei 2009 - 19:40

Ester zei:

Ja, als daar animo voor is (zo te lezen wel), dan zal ik wel een lijstje maken met welke dingen er juist wel of niet in een bepaald merk zitten etc.
Ik ga ermee aan de slag en zal zorgen dat het online komt zodat iedereen het kan lezen

Overigens (ja, ik ben uiteraard wel voor rauw voeren) waren mijn berichten niet bedoeld als een brok/blik versus rauwvoer discussie. Maar wel als waarschuwing dat je altijd zelf heel goed moet blijven nadenken, en niet klakkeloos alles aan moet nemen wat een fabrikant beweerd en dat duurder voer ook niet altijd wil zeggen dat het beter is. Onder de KVV-merken zitten ook minder goede merken hoor!!

dank je wel ester!!!!! :goofy: :goofy: :goofy: :goofy: :goofy:
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#81 Geplaatst 30 mei 2009 - 00:38

Ester zei:

Ik ga ermee aan de slag en zal zorgen dat het online komt zodat iedereen het kan lezen.

Ik denk dat wij allemaal héél graag een overzicht zouden hebben van welke voeding goed is. Qua volledig rauw voeren denk ik dat je toch altijd veel persoonlijke "begeleiding" nodig hebt om alles deftig te bepalen.

Maar welke kvv-voedingen zijn goed, wat zijn de voordelen, wat zijn de nadelen. Welke brokjes zijn superkwaliteit, welke niet. Welk natvoer helpt je kat echt en welk natvoer maakt'm ziek. Zijn er bepaalde ingrediënten waar je op moet letten die er vooral niet of zeker wel in mogen zitten. Dat soort zaken.

Het is zo moeilijk om nog te weten wat goed en wat niet he! En elke dierenarts zegt ook weer iets anders... Ik denk dat een rauw/niet-rauw debat niet hoeft, gewoon een overzicht van wat nu goed is voor de poezels en wat niet :) (nuja, gewoon, dat klinkt mij wel alsof daar heel veel tijd in kruipt, maar soit...)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#82 Geplaatst 30 mei 2009 - 11:41

Als iemand dit kan doen, zou dat super zijn. Wat je hebt zoveeeeeeeeeeeeel keuze!! :s

Guest_Indra_*
Guest_Indra_*

#83 Geplaatst 02 juni 2009 - 21:18

Hoi,

mijn katje (4,5 maand) eet alles van natvoer dat je hem voorschotelt. Hij heeft totaal geen voorkeur en schrok alles ineens op :)  Ik heb Multi-vit zakjes gegeven, en nu eet hij Whiskas Junior stoomzakjes.
Ook zijn medicijnen gaan er supervlotjes binnen als ik ze onder zijn vlees mix.

Volgens de DA zijn katten normaal toch een stuk kieskeuriger...

Groetekes!

Indra

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#84 Geplaatst 03 juni 2009 - 20:25

Bozita valt hier in smaak, had nu maar 2 verschillende smaken besteld om te proberen, maar rendier valt in de smaak (voel ik me steeds schuldig tov die diertjes, ocharme die rendieren) Morgen krijgen ze de schelvis, en dan hopen dat die andere blikken binnen komen.

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 03 juni 2009 - 20:49

Indra zei:

Hoi,

mijn katje (4,5 maand) eet alles van natvoer dat je hem voorschotelt. Hij heeft totaal geen voorkeur en schrok alles ineens op :)  Ik heb Multi-vit zakjes gegeven, en nu eet hij Whiskas Junior stoomzakjes.
Ook zijn medicijnen gaan er supervlotjes binnen als ik ze onder zijn vlees mix.

Volgens de DA zijn katten normaal toch een stuk kieskeuriger...

Groetekes!

Indra

Wel heel tof als het zo makkelijk gaat! :) Hier hebben ze meer grilletjes O:)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#86 Geplaatst 04 juni 2009 - 12:41

Ik ben onlangs overgeschakeld van Bandit rauw voer naar de carnibest omdat ik hiervoor niet zo ver moet rijden, maar blijkbaar verdraagt ons Daisy het niet zo goed, ze kreeg het al 2 dagen en heeft telkens moeten overgeven. Bij Angel en Simba valt het duidelijk wel beter in de smaak dan de Bandit.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#87 Geplaatst 04 juni 2009 - 13:07

Flashemieke zei:

Bozita valt hier in smaak, had nu maar 2 verschillende smaken besteld om te proberen, maar rendier valt in de smaak (voel ik me steeds schuldig tov die diertjes, ocharme die rendieren) Morgen krijgen ze de schelvis, en dan hopen dat die andere blikken binnen komen.

Rendier heb ik uit principe nooit besteld. Ik zou nachtmerrie krijgen. Stel u voor dat de kerstman Rudolf komt terug vragen.

Schelvis hebben ze hier ook heel graag, het liefst eten ze zeekrabben en kiplever.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#88 Geplaatst 04 juni 2009 - 13:41

Stel u voor dat de kerstman Rudolf komt terug vragen.

:ha

Dat eten van Almo Nature zou ik nog tussen mijn slaatje durven doen :LOL:
Maar om iedereen gerust te stellen: zal het niet doen :LOL:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#89 Geplaatst 04 juni 2009 - 14:07

lizke zei:

Dat eten van Almo Nature zou ik nog tussen mijn slaatje durven doen :LOL:
Maar om iedereen gerust te stellen: zal het niet doen :LOL:

Mij moet ge niet geruststellen, doe wat ge niet laten kunt. Ik weet wel dat ik bij u nooit een slaatje zal aannemen.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#90 Geplaatst 04 juni 2009 - 14:16

Lies zei:

Mij moet ge niet geruststellen, doe wat ge niet laten kunt. Ik weet wel dat ik bij u nooit een slaatje zal aannemen.

:ha :ha :ha

Nu ja, zeg wou geven even verduidelijken dat het er toch lekkerder en echter uitziet dat Whiskas ofzo :p