Spring naar inhoud

- - - - -

Elektrisch geladen

• Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 16 februari 2011 - 14:39

:help: Ik ben dus al weken statisch geladen op het werk, als ik de raam open doe krijg ik een schok, als ik de deur open doe krijg ik een schok, als ik mijn collega aanraak krijg ik een schok.... echt niet te doen, vandaag durfde ik de raam zelfs niet meer open doen. :scared:
Seves geraak ik hier niet meer van mijn werk omdat ik de deur niet meer durf aanraken! :ha
Echt zo erg heb ik dit nog nooit gehad! :(

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 16 februari 2011 - 14:40

Ik heb hier een spray voor de katten anti-statisch te maken, Anja, dat is mss iets voor u :ha :LOL:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 16 februari 2011 - 14:43

Smitten Kitten zei:

Ik heb hier een spray voor de katten anti-statisch te maken, Anja, dat is mss iets voor u :ha :LOL:

Hoe groot is die spuitbus?
Wat je kan doen, is iets aanraken (afkloppen eigenlijk) voor je iets van metaal aanraakt.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 16 februari 2011 - 14:44

Smitten Kitten zei:

:ha Ik had zo'n antwoord wel verwacht! :ha

liange
liange
  • 2.342 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 16 februari 2011 - 14:44

dit zou kunnen te maken hebben met je schoenzolen heb je nieuwe schoenen aan ?
Of heb je wollen truien aan dat kan dit ook veroorzaken.

Auryn
Auryn
  • 1.202 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 16 februari 2011 - 14:47

Als het echt iets is waar je regelmatig last van hebt kan je een soort speciaal rubberen bandje kopen.

Die moesten wij op school dragen als we computerhardware lessen hadden en met de onderdelen van de computers bezig waren omdat een kleine statische schok soms  heel slecht kon zijn voor bepaalde onderdelen.

Edit: sorry heb het net opgezocht en het is echt specifiek voor computer/elecktro werk. Je moet jet namelijk mee bevestigen aan wat de schok zou geven (vb: kast van de computer)

Bewerkt door Auryn, 16 februari 2011 - 14:51.
Reden van bewerken: Opzoekwerk

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 16 februari 2011 - 14:49

Nieuwe catterynaam' Electric Majesty' in de maak???????

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 16 februari 2011 - 14:49

Joloka zei:

Hoe groot is die spuitbus?
Wat je kan doen, is iets aanraken (afkloppen eigenlijk) voor je iets van metaal aanraakt.
Ik heb dus eerst gewreven over leren dozen en toen de raam open gemaakt en het hielp :dancer: maar misschien de volgende keer niet meer. :s

liange zei:

dit zou kunnen te maken hebben met je schoenzolen heb je nieuwe schoenen aan ?
Of heb je wollen truien aan dat kan dit ook veroorzaken.
Mijn schoenen zijn nog niet zo oud en ik heb geen wolle truien aan.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 16 februari 2011 - 14:51

Auryn zei:

Als het echt iets is waar je regelmatig last van hebt kan je een soort speciaal rubberen bandje kopen.

Die moesten wij op school dragen als we computerhardware lessen hadden en met de onderdelen van de computers bezig waren omdat een kleine statische schok soms heel slecht kon zijn voor bepaalde onderdelen.
Och alé... als het wrijven niet meer zou helpen dan zal ik een rubbere bandje aandoen. :lachen:

Choeke zei:

Nieuwe catterynaam' Electric Majesty' in de maak???????
:ha Nee dank u! :p

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 16 februari 2011 - 14:58

:p :p :p  Terug ze.

Heeft Dave der ook last van??????????

Auryn
Auryn
  • 1.202 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 16 februari 2011 - 15:03

Solotje zei:

Och alé... als het wrijven niet meer zou helpen dan zal ik een rubbere bandje aandoen. :lachen:

Zoals ik bij de edit opgemerkt heb, zit hier een kabeltje aan waarmee je het verbind met het gene waarvan je de schok zo krijgen (in jouw geval deur, raam,...) zodat de spanning steeds afgeleid wordt en deze niet kan opbouwen om je een schok te bezorgen.

Dus het lijkt me dan toch niet zo haalbaar.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 16 februari 2011 - 15:10

Natuurwetenschappen.nl Science Centrum - Electrostatische ontlading bij personen

Een link hierover

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 16 februari 2011 - 16:01

Ik heb een collega gehad die hier echt ongelofelijke last van had (ik heb er ook steeds last van maar het is doenbaar): gsm's, telefoons, computermuizen, computers, wasmachines, koffiemachines: alles kreeg een electrische ontlading en ging stuk. Toen ze op het werk weer een telefoon stuk had gekregen, is er iemand komen naar kijken: het was precies alsof er een blikseminslag plaats had gevonden :trance: . Ze moest toen aan de computer ook zo een rubberen matje met een aarding gebruiken en thuis moesten alle toestellen ook op een rubberen mat staan enz...

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 16 februari 2011 - 16:27

Choeke zei:

:p :p :p Terug ze.

Heeft Dave der ook last van??????????
Nee die weet nog van niets, ik heb dat alleen op mijn werk! :)

Joloka zei:

Ik heb een collega gehad die hier echt ongelofelijke last van had (ik heb er ook steeds last van maar het is doenbaar): gsm's, telefoons, computermuizen, computers, wasmachines, koffiemachines: alles kreeg een electrische ontlading en ging stuk. Toen ze op het werk weer een telefoon stuk had gekregen, is er iemand komen naar kijken: het was precies alsof er een blikseminslag plaats had gevonden :trance: . Ze moest toen aan de computer ook zo een rubberen matje met een aarding gebruiken en thuis moesten alle toestellen ook op een rubberen mat staan enz...
Amai ocharme :ha

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 16 februari 2011 - 16:49

Ik heb daar ook veel last van thuis, als ik aan de kraan kom, de afwasbak, de koffiezet, de computer, kortom alles!

Best lastig, een potje met water op de verwarming zetten helpt wat, maar niet zo veel...
Het schijnt dat dit aan de droge lucht te wijten is en aan de wrijvingen waarmee je je als het ware oplaadt.

Misschien dit aan je broek hangen, een ontladingsstrip zoals op de auto's! ;)

Bijgevoegde thumbnails

• Static_straps.jpg

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo