Spring naar inhoud

- - - - -

pluizebolje Miura

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 16 februari 2011 - 14:57

Hallo iedereen,

hier wil ik graag even Miura haar verhaal delen met jullie.

Vanaf dat Angel(mijn vorige kater, zelf opgevoed), voelde ik mij enorm eenzaam. Niemand in mijn familie vond het een goed idee om een nieuwe kat in huis te nemen. Mijn vriend zag me echter elke dag verder wegglijden in de eenzaamheid. Niemand die bij me kwam als ik terugkwam van school, geen zachte vacht tegen mij in mijn slaap. Kortom ik werd redelijk depressief.
Het weekend voor 22november was mijn vriend bij me en ik vertelde hem dat ik in de loop van de week naar het asiel zou gaan kijken. Hij vond dat geen goed idee omdat hij wist dat ik in een impuls de eerste de beste poes zou meehebben en dan stond ik daar als het geen beestje was voor mij. Hij ging dus meegaan zodat ik zeker niets zou meehebben waar ik niet klaar voor was. Op de site van het asiel stond dat er een vondeling Maine coone zat. Mijn vriend wou die meteen hebben (hij wou vroeger al beginnen met fokken, maar heeft dat dan uiteindelijk niet gedaan).
Op maandag 22november zijn wij dus samen naar het asiel gereden. Daar aangekomen kreeg ik enkel foto's te zien van de poezen aanwezig (ik had al gezegd dat ik geen kater wou omdat Angel nog te vers in het geheugen lag), wij mochten de dieren niet gaan bekijken voor we een keuze maakten. Hoe kan je nu het juiste dier kiezen op basis van een foto :s Je wil toch altijd het karakter weten??
Nuja de keuze was snel gemaakt want er waren slechts 2poezen aanwezig (de rest waren katers) en de ene mocht ik niet zien want die krabde en blies naar iedereen. De vrijwilligster kwam dus met de pluizebol naar het buro en ze sprong bijna direct in mijn armen (vanuit de kooi) Ze was helemaal aan het trillen omdat ze bang was van de blaffende honden naast het buro. Ik was op slag verliefd en voelde me vereerd dat ze mij koos om haar te beschermen. Iedereen daar aanwezig zag dat het goed zat dus kreeg ik Miura mee naar huis. Mijn vriend betaalde voor haar en zo werd zij mijn heel vroeg nieuwjaarsgeschenk.
Eenmaal thuis was het kijken hoe ze zou reageren. Ze bleek heel erg bang te zijn van nieuwe omgevingen en kroop dus direct onder mijn bed voor een paar uur. Ondertussen was het zoeken naar een naam, want ze was in het asiel geplaatst onder de naam Gismo. Ik vond dat helemaal niet gepast voor haar dus hebben we haar Miura genoemd. (dit is een merk van lamborgini, een auto dus :p ) Toen werd het spannend, want de eigenaars hadden haar in het asiel geplaatst omdat ze niet helemaal zindelijk was. Maar het asiel vertelde me dat ze niets naast haar bakje had gedaan de maand dat ze daar zat. Nu hier ook niet. Na 2uur onder het bed te zitten sprong ze in haar bakje en deed mooi een plasje. Het enige was ze niet doet is haar plasje bedekken, maar ik heb klontvormend grint dus dat is niet erg. Haar eten beviel haar ook, ik had voor haar friskies junior gekocht omdat ze volgens het asiel 10maanden jong was.
De dinsdag begon ze echter te niezen. Ik heb het nog afgewacht tot de donderdag maar ze kon bijna niet meer ademen dus naar de dierenarts ermee. Daar kreeg ze een spuitje en pilletjes voor 10dagen. Miura was wel zo slim om telkens rond het pilletje te eten waardoor ik verplicht was om haar wat natvoer te geven. Helaas kreeg zij stilletjes aan dunnere stoelgang. Volgens de dierenarts een bijwerking van de antibiotica dus na 10 dagen zou dat wel stoppen. 5 dagen na haar laatste pil (en daarmee ook haar natvoer) was de diarree er echter nog steeds. Ondertussen was ze al iets meer dan 2weken bij mij.
Die maandag zijn we dan voor de tweede keer in evenveel weken naar de dierenarts gegaan. Daar kreeg ik te horen dat Miura bijna anderhalf jaar jong is en dus geen junior meer mag krijgen. Haar eten zorgde dus voor de diarree. Ik kreeg wat testzakjes Hills mee en ze kreeg nog een ontworming voor de zekerheid. De Hills-brokken laat ze mooi links liggen, blijkbaar niet haar ding. Ze eet nu Perfect Fit sensitive en Purina One sensitive. Haar stoelgang wordt ook weer vaster dus alles is op de goede weg aan het gaan.
Momenteel is haar favoriete slaapplaats overdag de vensterbank, naast het dekentje dat ik voor haar neergelegd heb. 's Nachts komt ze dan boven mn hoofd op mn kussen liggen. En in de ochtend komt ze altijd tegen me praten tot ik uit mijn bed kom en haar een half uur haar welverdiende aandacht geef.
Wij zijn dus heel gelukkig samen nu ^^

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.687 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 16 februari 2011 - 15:20

:hi: aan Miura
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 16 februari 2011 - 17:41

Wat een verhaal! :trance: Ze komt toch niet uit het asiel van Brugge?
Gelukkig heeft ze bij jou een gouden mandje gevonden :LOL:
En wat is ze mooi :love3: :love3: :love3:
Heb je nog foto's van mooie Miura?

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 16 februari 2011 - 19:55

Wat een mooi verhaal!!
Veel geluk met Miura!!
Heb je geen foto van haar? :engel:

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:14

sisi zei:

Wat een verhaal! :trance: Ze komt toch niet uit het asiel van Brugge?

Jawel hoor!
Ik woon in Brugge en ben dus eerst naar daar gaan kijken..

En "u vraagt wij draaien" hier wat foto's dus :d

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 16 februari 2011 - 21:37

wat een verhaal.. en wat een heerlijk mooie poes! :love3:
die zal wel een lekker lang en lui leventje tegemoed gaan in jouw gouden mandje ;)

ps: de Miura moet wel een van de mooiste auto's ooit zijn! :)

Bewerkt door Cronic, 16 februari 2011 - 21:37.

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 16 februari 2011 - 21:58

Heel recente update...
Zo ligt ze nu achter me op mn stoel xD

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 16 februari 2011 - 22:38

Wat een mooie poes, zo'n speciaal snoetje :heart: !!!

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 16 februari 2011 - 22:51

Wat een verhaal en wat een prachtige poes is Miura :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#10 Geplaatst 16 februari 2011 - 23:34

Wat een mooie poes, die gaat een zalig leven krijgen. :loveshower: :loveshower:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 17 februari 2011 - 19:07

:LOL: :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 17 februari 2011 - 20:29

Wat een verhaal .....en wat een prachtige poezel :love: :love: :love: :love: :love:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#13 Geplaatst 17 februari 2011 - 20:34

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 18 februari 2011 - 13:37

Wat een mooie poezel :thumb: