Spring naar inhoud

- - - - -

Gabriël mankt

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#16 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:00

Joloka zei:

Gabriël heeft verschillende bijtwondes aan zijn "elleboog" (met korstjes erop) en zijn spier stond dikker. Gabriël liet zich heel goed onderzoeken en ik mocht ook meevoelen. De da vermoedt dat het toch van die 10 minuutjes was die hij deze ochtend buiten liep anders zou hij er gisteren ook last van gehad hebben. Hij heeft een spuitje antibiotica en ontstekingswerend product gekregen.
De da werkte normaal gezien niet vandaag (hij was bezig aan zijn oprit) maar heeft speciaal voor ons een uitzondering gemaakt.
En zeggen dat ik de "bijtkat" heel de winter niet gezien heb (het is de kat van een paar huizen verder die ook de buurkat al heeft "aangepakt") en dat ik hem sinds dit weekend terug gezien heb :( .
Nu moet ik hem heel goed opvolgen of zijn spieren niet verder verdikken en/of er geen abces komt.

En... we gaan hem proberen binnen houden voor een paar dagen (duidelijk: proberen want Gabriël die niet buiten mag, wil je niet meemaken: die wordt eerst agressief en daarna heel verdrietig). Misschien laten we hem eens alleen in de ren en hij mag meer boven maar dan moeten we erop letten dat hij ons niet ontglipt. Hij komt heel goed overeen met de bende hier maar hij heeft af en toe eens nood aan zijn uitstapje alleen in de wereld van onze en de buurtuin.
De da vond het niet echt nodig. Hij zal het inderdaad zelf wel aangeven hoe hij zich voelt (hij is vandaag ook maar 10 minuutjes buiten geweest).

Oohhh ocharme! Hopelijk komt er geen abces op en kan hij snel weer buiten gaan spelen O:) en weet ja van wie die kat is? Anders kan je daar de rekening eens in de bus gaan duwen hoor!!! :x

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:03

Heel veel beterschap voor Gabriël :geluk:

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:04

:hug: :hug: hopelijk is zijn pootje snel weer beter  
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:09

veel beterschap!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#20 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:15

heel veel beterschap :hug:
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#21 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:22

Sarah en Erik zei:

Oohhh ocharme! Hopelijk komt er geen abces op en kan hij snel weer buiten gaan spelen O:) en weet ja van wie die kat is? Anders kan je daar de rekening eens in de bus gaan duwen hoor!!! :x

Ja hoor, ik weet het. Maar het is de oudste kat hier in de wijk en die wil waarschijnlijk zijn territorium nog verdedigen? Ik zou ook niet graag moeten horen dat Gabriël vecht met andere katten.Tijdens de winter was hij bijna niet te zien maar nu het weer iets beter is, gaan de eigenaars terug met de motorhome op stap en zit hij hele dagen alleen.
Ik weet wel niet of die kater gesteriliseerd en gevaccineerd is. Ben blij dat Gabriël geënt is tegen Leucose, mag er niet aan denken. Wat ik wel weet, is dat Gabriël onze tuin ook vrij houdt van andere poezels (sinds de anderen hier zijn). Maar ik ben wel blij dat ik zo vlug gereageerd heb en niet gedacht heb van: och, maar dat zal wel over gaan. Ik zag direct aan zijn haarroos dat er iets niet in orde was.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#22 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:26

Veel beterschap aan Gabriël, onze Tigri kunnen we ook niet binnen houden, en onlangs was hij ergens blijven achter haken en was zijn nagel eruit getrokken, hij heeft een paar weken gemankt maar ging wel gewoon buiten. Als we Tigri binnen houden dan wordt die doodziek van verdriet.

Sarah en Erik
Sarah en Erik
  • 2.910 berichten

#23 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:30

Joloka zei:

Ja hoor, ik weet het. Maar het is de oudste kat hier in de wijk en die wil waarschijnlijk zijn territorium nog verdedigen? Ik zou ook niet graag moeten horen dat Gabriël vecht met andere katten.Tijdens de winter was hij bijna niet te zien maar nu het weer iets beter is, gaan de eigenaars terug met de motorhome op stap en zit hij hele dagen alleen.
Ik weet wel niet of die kater gesteriliseerd en gevaccineerd is. Ben blij dat Gabriël geënt is tegen Leucose, mag er niet aan denken. Wat ik wel weet, is dat Gabriël onze tuin ook vrij houdt van andere poezels (sinds de anderen hier zijn). Maar ik ben wel blij dat ik zo vlug gereageerd heb en niet gedacht heb van: och, maar dat zal wel over gaan. Ik zag direct aan zijn haarroos dat er iets niet in orde was.

Ja idd goed dat hij ingeent is! Wel erg voor de kat dat hij zoveel alleen zit... en ja idd, mss verdedigt hij gwn zijn territorium. Maar goed dat je Gabriël zo goed kent, dat je het snel door had dat er iets mis was é.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:32

catherine zei:

Veel beterschap aan Gabriël, onze Tigri kunnen we ook niet binnen houden, en onlangs was hij ergens blijven achter haken en was zijn nagel eruit getrokken, hij heeft een paar weken gemankt maar ging wel gewoon buiten. Als we Tigri binnen houden dan wordt die doodziek van verdriet.

Is moeilijk he omdat je het beste wilt voor al je poezels :hug: .

Geplaatste afbeelding

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#25 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:37

Dat hij maar vlug weer beter is! :hug

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:42

Zou die medicatie echt zo vlug helpen? Daarnet liep hij even naar zijn etensbakje zonder te manken en hij heeft lekker gegeten en gedronken.

Geplaatste afbeelding

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#27 Geplaatst 16 februari 2011 - 21:41

Maar Gabriel toch, een dikke :hug: voor jouw en natuurlijk ook voor Lutje :hug:
Dat hij maar snel weer beter is

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 16 februari 2011 - 22:57

Joloka zei:

Zou die medicatie echt zo vlug helpen? Daarnet liep hij even naar zijn etensbakje zonder te manken en hij heeft lekker gegeten en gedronken.

Dat is fantastisch nieuws !! Nu een goede nachtrust en hopelijk morgen nog een stukje beter :heart:

(Ik vind het zelf nog steeds ongelooflijk hoe snel poezekes kunnen herstellen...enkele dagen nadat Naomi haar pootje was geamputeerd liep ze hier al heel vrolijk terug rond :catscratchhead :catscratchhead )
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 16 februari 2011 - 23:08

Daar kan je dus niets aan doen he, vroeger dat ze bij mij nog buiten mochten hadden wij hier de korte staart rond lopen (hij had een halve staart, daarom dat wij die naam hadden gegeven ;) ) en echt hij viel echt al de katten van de geburen aan, hij kwam zelfs in mijn tuin zodat mijn katten niet meer buiten durfde, echt niet te doen!
Later kwam mijn schrikdraad en vanaf dan zijn al de katten uit de geburen verdwenen. :s Er gaan geruchten rond dat er een man is die de katten dood met de sponsmethode! :evil:
Ik was dus op tijd met mijn schrikdraad, anders was het wel anders afgelopen met enkele katten.

Veel beterschap voor Gabriël! :geluk: :hug:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 16 februari 2011 - 23:12

Och, Gabriëleke, dutske toch! :hug:

Gelukkig is hij al aan de beterhand!
Die spuitjes van de da werken wel heel snel in zo'n gevallen! :thumb:
Hopelijk komt er geen abces op en geneest alles vlotjes! :duim:

Gelukkig was je er meteen bij, want tegen morgen kon het al veel erger geweest zijn!
En je hebt ook een gouden da, ook al geeft hij geen abonnementen. ;)

Wel jammer dat Gabriël echt zijn toertje buiten echt niet kan missen, zeker met zo'n bijtgrage buurtkat...

Bewerkt door haemoglobine, 16 februari 2011 - 23:13.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo