Spring naar inhoud

- - - - -

Een wilderikske

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:33

Hallo iedereen

ik heb onlangs (6 weken geleden) een nieuw katje gekocht. Er staat een foto bij het topic 'Vermist en gevonden' ; 'Toulouse gezocht'. Ze noemt Moustique. Nu heb ik ook nog twee andere katjes die al wat ouder zijn en hier al veventjes wonen. Ze zijn ongeveer 4 jaar oud. Nu is het probleem dat
Moustique (een meisje) altijd wil spelen, het is namelijk een 'wilderikske' om het zacht uit te drukken. Ze slaapt noooit als wij er zijn, enkel wanneer iedereen het huis uit is of aan het slapen is. Mijn ander katje (een mannetje) vind dit echt niet meer leuk. Als ze hem nog maar ziet ,bespringt ze hem al om te spelen. Weet er hier iemand een oplossing voor? Gaat dit over als ze ouder wordt, ze is immers nog heel speels. Maar mijn ander katje kan hier gewoon niet normaal meer rusten of lopen ...

Alvast bedaaankt :heart:
Miaauw

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:35

Hehe; dat heb ik hier ook met Bebbel en Julius en onze Gabriël. Maar wees gerust: ze leren het vlug hoor. Ze mogen bij hem liggen, als ze stil liggen. Zoniet gaat Gabriël ergens anders liggen of krijgen ze een tik van hem.
Eigenlijk zou ik zeggen: neem nog een actief kitten erbij ;)

Bewerkt door Joloka, 16 februari 2011 - 20:36.

Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:35

ja jonge poesjes kunnen inderdaad heel actief zijn, heb er ook eentje van bijna 6 maand maar ze is zo actief als het maar zijn kan :d

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:46

ik HOU van actieve poesjes :heart:
Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 16 februari 2011 - 20:50

'De bomma' heeft het ook niet zo op de soms te actieve Mauzy

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 17 februari 2011 - 10:50

Oke dan zo te zien heeft iedereen wel al zo eens een actief katje gehad. En das wel leuk maar volgens mij vind die andere het niet ("'''''''''''''''''''''''''²: heeft moustique juisdt getypt haha). De andere poes geeft haar wel eens een tik maar de andere speelt ('vecht') gewoon verder en dan zal ze het niet afleren ;p Nu ja, nog even afwachten zeker
Miaauw

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 17 februari 2011 - 19:54

Hier hetzelfde verhaal hoor. Mijn kitten is 6 maanden nu en sliep ook bijna nooit als ik thuis en wakker was. Hij is ook super druk en bespringt ook continu mn andere kat (tot ergenis van mn andere kat aan toe en soms ook van mij haha). Gelukkig heeft mn oudste kat een schuilplaats..boven op de kast, waar de kleine niet bij kan. Kan jou andere kat misschien ergens hoog liggen? Zodat ie even wat rust heeft!!

Je kitten zal uiteindelijk wel rustiger worden en misschien dat het dan wat gezelliger wordt voor je andere katten...dat hoop ik hoor ook al een tijdje haha :d

magalietje
magalietje
  • 250 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 18 februari 2011 - 11:37

chanatas zei:

Hier hetzelfde verhaal hoor. Mijn kitten is 6 maanden nu en sliep ook bijna nooit als ik thuis en wakker was. Hij is ook super druk en bespringt ook continu mn andere kat (tot ergenis van mn andere kat aan toe en soms ook van mij haha). Gelukkig heeft mn oudste kat een schuilplaats..boven op de kast, waar de kleine niet bij kan. Kan jou andere kat misschien ergens hoog liggen? Zodat ie even wat rust heeft!!

Je kitten zal uiteindelijk wel rustiger worden en misschien dat het dan wat gezelliger wordt voor je andere katten...dat hoop ik hoor ook al een tijdje haha :d

Oej eum neen niet echt hehe, maar het waskot is buiten bij ons dus daar kan ze evt slapen he. Maar vanmorgen werd ik wakker en zag dat ze allebei sliepen dus dan heeft hij toch nog wat rust hehe ;p
Miaauw

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 19 februari 2011 - 00:28

magalietje zei:

Oej eum neen niet echt hehe, maar het waskot is buiten bij ons dus daar kan ze evt slapen he. Maar vanmorgen werd ik wakker en zag dat ze allebei sliepen dus dan heeft hij toch nog wat rust hehe ;p

je oudste kat komt ook buiten? Dan heeft ie daar natuurlijk sowieso al wat meer rust. Mijn kat komt ook buiten (sinds kort die kleine ook, maar die wilt meestal maar heel even), dus die ligt ook regelmatig ergens buiten een dutje te doen...