Spring naar inhoud

- - - - -

huisje gekocht

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 februari 2011 - 09:39

Wij hebben een huisje gekocht! Op een stukje van 9a :) plaats genoeg voor mijn Roske :) Maar... hij zal toch niet los in de tuin mogen, hij is het gewend van aan een lijn te zitten dus zal dit daar ook wel lukken...

Maar nu is mijn vraag, het zal een hele aanpassing zijn voor hem als hij mee verhuist :( Wat kan ik doen om het hem een beetje dragelijk te maken?

Nu is hij hele de dag bij papa thuis, papa laat hem buiten en binnen wanneer hij wil en heeft zo goed als altijd gezelschap.
Als wij verhuizen, zit hij meer alleen... Omdat we beide fulltime werken, mijn vriend van 6u - 14u en van 14u - 22u, en ik van 9.30u -18.30u.
Zal hij dat gewend kunnen worden?
Wat moet ik doen zodat hij zich daar ook thuis kan/zal voelen?
Hij mag niet "los" buiten, maar wat als hij ons toch buiten glipt, komt hij dan nog terug naar daar? Of is hij (voorgoed) weg??

Pffff, krijg er stress van!!

Het is voor ons allemaal een hele grote stap... En ik wil dat goed doen...

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 17 februari 2011 - 13:26

Proficiat met je huisje.

Ik denk dat je wel info van anderen zal krijgen.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 17 februari 2011 - 13:45

Hem buitenlaten zonder toezicht zou ik zeker niet doen, toch de eerste weken niet.
Eventueel kijken of het mogelijkheid is een ren te zetten?

Echt alleen zitten is dus volgens jullie uurroosters ongeveer ten langste zo'n 5 uur, wat niet echt zo lang is, maar als je ermee inzit kun je misschien kijken om hem een vriendje te geven?
Dan zijn ze met 2 als er niemand thuis is! ;)

En gefeliciteerd met de aankoop van jullie eigen huis! :flower:

Bewerkt door haemoglobine, 17 februari 2011 - 13:45.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Fieke
Fieke
  • 3.124 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 17 februari 2011 - 16:04

Shiva is overdag ook meestal alleen en mag niet buiten. Hij heeft vrijwel de hele benedenverdieping om te spelen (uitgezonderd de garage), grote ramen om buiten te kijken, veel speelgoed, kussentjes, krabpalen. Ik wissel ook speelgoed af om het 'spannend' te houden voor hem.
Volgens mij maakt hij daar geen probleem van: hij vertoont toch geen probleemgedrag.
Als ik of wederhelft thuiskomen, is hij wel heel blij en gaat het eerste halfuur echt alle aandacht naar hem (knuffelen, spelen, snoepje geven).
Zorg dat hij genoeg afleiding heeft overdag en geef hem aandacht als je thuis bent. Zo werkt het voor ons toch goed.
Als je verhuist, kan je eventueel een Feliway verdamper in het nieuwe huis plaatsen, dat is minder stress voor Roske en zo zal hij zich sneller thuisvoelen.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#5 Geplaatst 17 februari 2011 - 17:08

De eerste weken zeker binnen houden, en daarna hem leren buiten gaan en wennen aan de omgeving met een tuigje aan.
Maar meestal slapen katten hoor als ze alleen thuis zijn. Hou vooral binnen de eerste weken want anders zou hij mss wel eens terug gaan naar het oude adres.
Je kan altijd kijken als hij gesetteld is om er een vriendje bij te nemen. ;)
Mss kan je op termijn een deel van de tuin beveiligen zodat hij niet weg kan lopen.

scolu
scolu
  • 652 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 17 februari 2011 - 17:42

gefeliciteerd met je huisje!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 17 februari 2011 - 18:48

:thumb: :thumb: :thumb: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 18 februari 2011 - 11:08

Dank u aan allen :)

Dus als ik het zo hoor, is het niet echt een probleem?
Wij hebben ook hele grote vensters om naar buiten te kijken, hij mag heel de onder- en bovenverdieping gebruiken, dat is geen probleem.
En knuffels en aandacht... In overvloed!! :loveshower:

Op termijn de hof beveiligen? Heb ik zeker al aan gedacht, nu staat er rondom een hoge haag, dus daar zou draad of zo in gezet moeten worden dan, maar dat is voor "later", eerst trug wat centjes sparen ;)
Een ren? Vind ik mooi maar vind dat hij daar toch niet echt in kan lopen, als hij nu buiten zit (aan een tuigje) dan crosst hij van de ene kant naar de andere, als je begrijpt wat ik bedoel.

En idd, als wij niet thuis zijn (inkopen doen of zo) en we komen thuis, dan slaapt hij meestal wel of ziet hij er "verwilderd" uit omdat hij net wakker is :LOL:

Mijn poezie toch, zo bezorgd he...

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 18 februari 2011 - 13:33

:geluk: :geluk: :geluk:
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 18 februari 2011 - 15:27

Gefeliciteerd met je huisje :d

De tuin catproof maken wil ik ook doen als ik ooit een tuin heb. Een ren is ook een optie, er zijn verschillende modellen en maten, dus keuze genoeg. Mijn katten aan een tuigje uitlaten zou nogal wat worden :ha

Een kat kan gelukkig zijn in zijn eentje zolang het niet te lang is. Ik en mijn vriend hadden eerst ook 1 kat (ik had nooit katten gehad voorheen) en nu hebben we er 4. Ik zou niet anders meer willen. Het is geweldig om ze bezig te zien met elkaar. En ze zijn zeker niet minder lief of speels naar ons toe. Integendeel :x

Bewerkt door Tinne, 18 februari 2011 - 15:27.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 18 februari 2011 - 20:31

Hihi Cheryl... een vriendinneke zoeken ;)

En nog es proficiat met jullie huisje :)