Spring naar inhoud

- - - - -

beetje rare vraag

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 17 februari 2011 - 13:28

zoals het onderwerp al zegt heb ik een beetje een rare vraag voor de cattery's onder jullie...

Ik zou binnen een paar jaar willen fokken met langharige poezen (liefde voor mn Miura is zo groot^^) en ik ben nu een overzichtje aan het proberen maken met kenmerken van de rassen, de testen die ik ga moeten doen enzo..

Nu heb ik het probleem dat ik nog geen ras specifiek gekozen heb en nu komt mijn vraag.
Zouden de cattery's van langharige rassen mij even een PB kunnen sturen met hoeveel jullie vragen voor een kitten met stamboom enzo?
Ik moet uiteraard een poes met stamboom hebben om te beginnen en daar kom ik niet aan uit zolang ik geen prijzen weet.

En als er specifieke testen zijn per ras mag je dat uiteraard ook vermelden,maar dat hoeft niet. Ik mag ook nog wat opzoekwerk hebben ;-)

Sorry voor de rare vraag!
groetjes
Audrey

Bewerkt door Audrey, 17 februari 2011 - 13:30.
Reden van bewerken: iets vergeten

Geplaatste afbeelding

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 17 februari 2011 - 13:36

Je hebt PB

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#3 Geplaatst 17 februari 2011 - 13:38

Prijs voor een fokpoes is bij ons geen geheim , staat op de site , 1100 euro ,

www.lacavernedeslynx.be

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 17 februari 2011 - 13:41

Pietje zei:

Prijs voor een fokpoes is bij ons geen geheim , staat op de site , 1100 euro ,

www.lacavernedeslynx.be

één van de weinigen dan wel :o
ik heb ook eens gemaild naar iemand om prijs te vragen en had direct vermeld dat ik binnen paar jaar wou fokken, en dat ik nu 20was..
enige antwoord dat ik kreeg was dat ik te jong was en ik dus ook geen poes mocht kopen en dus geen prijs moest weten :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 17 februari 2011 - 14:24

Goh wat een raar antwoord :s

Onze prijzen zijn ook niet geheim, ook al hebben we die niet op de website staan ;) Wij vragen 650 euro voor een (liefhebber)kitten, maar hebben wel restricties in ons contract staan. Dat betekend dat we niet altijd aan een fokker kunnen verkopen, of we willen of niet. Bovendien willen we ook een beperkt aantal kittens per nest/poes/kater in de fok. De eisen die wij stellen voor een fokker zijn ook wat anders dan die voor een liefhebber. Zit toch wat meer haken en ogen aan enzo.

De testen die we doen zijn uiteraard de verplichte test op fiv/felv en we testen op hcm/pkd (via echo) en pl. En bloedgroep.

Dat je jong bent maakt toch niet uit? Dat je graag wilt fokken en je nu al verdiept zegt alleen maar dat je het goed aan wil pakken.
Heb je al een vereniging gekozen? Ben je al een catterynaam aan het bedenken?

Heb je (al) een voorkeur voor rassen? Het lijkt mij dat je de keus voor een ras niet van de prijs van een katje, toch?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 17 februari 2011 - 14:28

Ragdoll, pers, main coon, brits langhaar, heilige birmaan,..?? :)

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 17 februari 2011 - 14:34

Zowel ik als mijn vriend zijn verliefd op Main Coons ^^
Ook de Noorse Boskat en Turkse Van vind ik prachtig

Helaas zullen we zowiezo nog even moeten sparen eer we ons een mooi gezelschap kunnen aanschaffen.

Qua naam en vereniging ben ik nog niet bezig neen, wel een goed idee om daar al mee te beginnen ^^

Bewerkt door Audrey, 17 februari 2011 - 14:40.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 17 februari 2011 - 14:55

Je kan ook eens shows gaan bezoeken! ;)
Of bij mensen op bezoek gaan voor info wanneer je hebt beslist welk ras je verkiest!

Ik vind het ook nogal een vreemd antwoord, jammer want jij begint al goed op voorhand voor informatie en dat vind ik al een goed teken, wat maakt het dan in godsnaam uit dat je 20 jaar oud bent!

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 17 februari 2011 - 23:09

Solotje zei:

Je kan ook eens shows gaan bezoeken! ;)
Of bij mensen op bezoek gaan voor info wanneer je hebt beslist welk ras je verkiest!

Ik vind het ook nogal een vreemd antwoord, jammer want jij begint al goed op voorhand voor informatie en dat vind ik al een goed teken, wat maakt het dan in godsnaam uit dat je 20 jaar oud bent!

beter u vroeg genoeg laten informeren en goeie werken doen :-))  :geluk:

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#10 Geplaatst 17 februari 2011 - 23:15

ooit al van selkirk rex gehoord???

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 18 februari 2011 - 07:34

Had daar nog niet van gehoord neen.
Ga vanmiddag een kijkje nemen op je site en dan zal ik het je even laten weten ;-)
(nu eerst naar school laatste examen maken ^_^)

Geplaatste afbeelding

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#12 Geplaatst 24 februari 2011 - 15:02

Audrey zei:

één van de weinigen dan wel :o
ik heb ook eens gemaild naar iemand om prijs te vragen en had direct vermeld dat ik binnen paar jaar wou fokken, en dat ik nu 20was..
enige antwoord dat ik kreeg was dat ik te jong was en ik dus ook geen poes mocht kopen en dus geen prijs moest weten :catscratchhead

Belachelijk!
Ik ben 22 en heb ook me eigen cattery opgestart ;)

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 25 februari 2011 - 16:23

ik denk dat je beter een ras kiest op basis van je (voor)liefde voor een bepaald ras dan op basis van de prijs ??? of heb ik het verkeerd begrepen ?

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#14 Geplaatst 27 februari 2011 - 11:33

Audrey zei:

Zowel ik als mijn vriend zijn verliefd op Main Coons ^^
Ook de Noorse Boskat en Turkse Van vind ik prachtig

Helaas zullen we zowiezo nog even moeten sparen eer we ons een mooi gezelschap kunnen aanschaffen.

Qua naam en vereniging ben ik nog niet bezig neen, wel een goed idee om daar al mee te beginnen ^^

Pas op he als je een nestje krijgt mag je gemakkelijk een 800 euro basiskost (eten, alle materiaal en de dekkingskost voor de kater)  rekenen en nog een 250 euro kost per kitten voor de boekjes, stamboom, chip, doktersvisites etc.

Best dus na het sparen voor poeslief ook sparen voor je eerste nestje of je zou echt in de problemen kunnen komen! Ons nestje van 3 kittens heeft ons 1500 euro gekost (verlies dus want eentje ervan ging naar mijn moeder).

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#15 Geplaatst 01 maart 2011 - 12:31

je moet altijd een centje opzij hebben he! voor elk dier in huis, ook een castraat of htk-tje kan ziek worden en hulp nodig hebben...