Spring naar inhoud

- - - - -

Skype via gsm

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 17 februari 2011 - 16:16

Ik heb sinds vandaag skype geïnstalleerd op mijn smartphone en werkt echt heel goed :thumb: , is gratis maar dat is het juist, is het wel gratis?
Als je belt met skype hoeveel mb verbruik je dan?

VeganCatgirl
VeganCatgirl
  • 614 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 17 februari 2011 - 16:35

gaat dat dan niet gewoon van je internet-verbruik af?

VeganCatgirl
VeganCatgirl
  • 614 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 17 februari 2011 - 16:37

je kan eens 2 min skypen en dan bekijken hoeveel MB er vanaf gaat.

Heb je proximus? Want dan kun je eenvoudig een applicatie downloaden om je internetverbruik te volgen. Misschien kan dat ook voor mobistar en base?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 17 februari 2011 - 16:40

Ja het gaat van je internet verbruik af maar ik betaal voor ...mb, ik weet het niet vanbuiten.

Ik heb proximus en waar vind ik zo'n applicatie? Misschien ook in android market?

VeganCatgirl
VeganCatgirl
  • 614 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 17 februari 2011 - 16:42

kun je daar op zoeken?

bij mij is het een iphone en kon gewoon via de apple store downloaden

misschien eens kijken op hun website?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 17 februari 2011 - 16:44

Ik zal eens zoeken, hoe noem je zoiets?

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 17 februari 2011 - 16:56

Ik weet niet of het voordeliger zal uitkomen dan gewoon te bellen...

Hangt ervan af hoeveel je internet-gebruik via de gsm je kost en hoeveel je skype verbruik je dus zal kosten...

Al kun je wel véél voordeliger dan bij P....... krijgen hoor! ;)

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

VeganCatgirl
VeganCatgirl
  • 614 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 17 februari 2011 - 17:36

Solotje zei:

Ik zal eens zoeken, hoe noem je zoiets?

wat noem je zoiets?

als je thuis belt met je gsm via skype, zou het normaal wel gratis moeten zijn als je op een draadloos netwerk kan natuurlijk

VeganCatgirl
VeganCatgirl
  • 614 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 17 februari 2011 - 17:38

Surfen op uw gsm - Proximus

misschien kun je hier al iets verder mee?

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 17 februari 2011 - 17:43

VeganCatgirl zei:

wat noem je zoiets?

als je thuis belt met je gsm via skype, zou het normaal wel gratis moeten zijn als je op een draadloos netwerk kan natuurlijk

Ja, als je via de gsm op een draadloos netwerk (via wifi bvb) kan wel, dan is het gratis.

Maar als je via de gsm op internet gaat kost het je je verbruik.

Geplaatste afbeelding

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 17 februari 2011 - 18:04

Telecom providers verliezen hun geld door skype met smartphone. Dus geniet nog maar nu het nog kan met 10 euro per maand onbeperkt internetten. Voorwaarden gaan daarlijk veranderen.

Vroeger hadden we een telefoon contract dat per seconde wordt berekend. Tegenwoordig moet je voor een hele minuut betalen.

300 belminuten lijkt aantrekkelijk, helaas bellen veel mensen over de bundel en betaal je dan 25 cent per minuut ipv, de mooie 11 cent.

Maar straks moeten we ook betalen voor MB's omdat Telecom bedrijven verlies draaien.

Een vriendin van me heeft nog een contract van de gulden/Frank-tijd bij Telfort, ze gaat geen nieuwe contract verlenging doen. Want als je een contract verlenging maakt dan zijn de voorwaarden nieuw.

Hou mijn idee ingedachten mocht er zover komen ;)
Geplaatste afbeelding

VeganCatgirl
VeganCatgirl
  • 614 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 17 februari 2011 - 18:07

haemoglobine zei:

Ja, als je via de gsm op een draadloos netwerk (via wifi bvb) kan wel, dan is het gratis.

Maar als je via de gsm op internet gaat kost het je je verbruik.

dat was wat ik bedoelde :d

sneeuwwitje
sneeuwwitje
  • 4.907 berichten

#13 Geplaatst 17 februari 2011 - 18:55

base is veel goedkoper dan proximus! Ik heb dat eens allemaal voor een vriendin uitgerekend , base, proximus en mobistar, en base was soms gewoon de helft goedkoper....ik geloof dat die ook een heel voordelig tariefplan hebben voor internetten op telefoon. Trouwens je zou eigenlijk redelijk weinig MB verbruiken via je telefoon omdat alles op maat is van de foon en veel kleiner dus minder MB, or so i've bin told :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 17 februari 2011 - 18:59

VeganCatgirl zei:

wat noem je zoiets?

Zo'n applicatie om te zien hoeveel je verbruikt. ;)

sneeuwwitje zei:

base is veel goedkoper dan proximus! Ik heb dat eens allemaal voor een vriendin uitgerekend , base, proximus en mobistar, en base was soms gewoon de helft goedkoper....ik geloof dat die ook een heel voordelig tariefplan hebben voor internetten op telefoon. Trouwens je zou eigenlijk redelijk weinig MB verbruiken via je telefoon omdat alles op maat is van de foon en veel kleiner dus minder MB, or so i've bin told :)
Ik heb bij Base gezeten en toen, ik zeg wel toen hadden wij problemen met ontvangst, je kon geen mms sturen en het internet was duur.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 17 februari 2011 - 19:10

Solotje zei:

Ik heb bij Base gezeten en toen, ik zeg wel toen hadden wij problemen met ontvangst, je kon geen mms sturen en het internet was duur.

Base is enorm verbeterd bij vroeger, wij willen geen andere meer!
De ontvangst is veel beter, mms is ook mogelijk, maar ik denk enkel met het internet abonnement!

Pascal heeft een abonnement van 25€ waarvoor hij 3 uur / dag gratis naar andere Base abonnees belt, ik heb een pospaid 0, betaal dus wat ik verbruik, en de factuur komt hier maandelijks toe van iets rond de 25 à 26€ ;)

Terwijl ik bij Proximus, Telenet en Mobistar rond de 180€ factuur per maand lag voor hetzelfde gebruik...

Hangt af van je belgedrag en bij wie de personen zijn die je het meeste opbelt, wel de moeite eens te laten uitrekenen met je huidige factuur in een Base Center! ;)

Geplaatste afbeelding