Spring naar inhoud

- - - - -

blad uit poep

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 17 februari 2011 - 19:16

Zou toch ook even naar DA gaan ze zal toch iets gegeten hebben dat niet verteerd is. Stukjes van plastiek ???

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 17 februari 2011 - 19:27

Welke kleur is het? Je zegt dat je er al een paar hebt uitgehaald.. hoe voelt het aan? Als blad van een plant of als iets anders? Hoe is haar stoelgang?

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 17 februari 2011 - 19:31

Hier gebeurt het wel eens bij de honden dat ze iets gegeten hebben dat niet verteerde. Ik doe dan handschoenen aan en trek het er voorzichtig uit. Ze vinden het namelijk niet fijn dat er iets aan hun achterste hangt.
kan je de stukjes er zelf niet verder uittrekken ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#19 Geplaatst 17 februari 2011 - 20:18

Bekijk toch maar eens goed wat je eruit trekt, het kan evengoed geen bladeren zijn maar iets heel anders en dan is het mss wel gevaarlijk.
Steekt er nu nog iets uit of is het allemaal weg?

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 18 februari 2011 - 23:46

Al beterschap of nieuws ivm de probleempjes van je poezeke ?? :catscratchhead
Geplaatste afbeelding

Isabelle_F5
Isabelle_F5
  • 194 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 19 februari 2011 - 00:31

mijn kat at veel gras en soms stak er ook een sprietje uit zijn poep. Ik schrok ook maar heb het er eens voorzichtig uitgetrokken en zag meteen dat het gras was... Not a big deal :)

nathalinde
nathalinde
  • 947 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 19 februari 2011 - 07:39

Heb het ooit eens met mijn eerste pers voorgehad ... die deed zo vreemd toen ze uit de kattenbak kwam ... bleek er nog iets uit haar kontje te steken ... ik er voorzichtig aan getrokken en ik haalde warempel een oorstokje uit haar kontje.
'k Was ferm geschrokken ... die mallerd had een oorstokje bonnen gespeeld. Was al blij dat hij er op zijn geheel weer uitgekomen was. Toch even de DA laten controleren of er geen beschadigingen in de darmen waren.

Hou poeslief goed in de gaten en ga eens bij de DA langs om haar te laten controleren ... liever er wat vroeger bij zijn dan te laat.

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 19 februari 2011 - 12:02

Nu is alles weg en ik zie niks meer hangen maar sinds vandaag heeft ze precies een beetje diarree. ik geef haar nu water en geen melk meer en ook minder nat voer maar droge brokjes. :d
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 19 februari 2011 - 12:03

Laurine zei:

Nu is alles weg en ik zie niks meer hangen maar sinds vandaag heeft ze precies een beetje diarree. ik geef haar nu water en geen melk meer en ook minder nat voer maar droge brokjes. :d

Melk is sowieso niet gezond voor katten :( .

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 19 februari 2011 - 12:09

Als ze diarree heeft, dan kan je ze best 24 u NIETS geven. Nuchter houden en dan kijken of de diarree over gaat. Anders wat rijst koken en het water aan de kat geven. Dat kan ook helpen. Als het niet betert zou ik toch ECHT naar de dierenarts gaan hoor. En zeker GEEN natvoer geven! Ook geen gewone melk, beter kattenmelk dan, maar enkel als de diarree beter is. Water moeten ze altijd ter beschikking hebben.

Geplaatste afbeelding

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 19 februari 2011 - 13:17

ze krijgen altijd kattenmelk nooit gewone melk, nu heeft ze geen melk alleen water en droge brokjes. maar het probleem is als ze water krijgt dan dringt ze niet, ze duwt het potje altijd om !
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 19 februari 2011 - 13:36

Als ze echt dorst hebben na een tijdje, dan zullen ze wel water drinken ;) maar ze zijn natuurlijk slim. Als ze ook af en toe kattenmelk krijgen, dan willen ze natuurlijk geen water meer. Daarom kan je de kattenmelk best 1x per week geven ofzo. Je moet bekijken als iets lekkers, als "kattenchampagne". Niet voor elke dag dus ;)
Dat omduwen van het potje gebeurt hier ook wel. Miscchien kan je iets van zwaar aardewerk nemen of een drinkfontein?

Geplaatste afbeelding

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 19 februari 2011 - 15:52

daarstraks heeft ze wel een beetje water gedronken en ze heeft enkel nog droge brokjes tot ze geen diarree meer heeft.

sjaak
sjaak
  • 2.682 berichten
  • 8 katten

#29 Geplaatst 19 februari 2011 - 15:56

zo lang ze het eruit poept is het toch niet zo erg
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 19 februari 2011 - 16:34

nathalinde zei:

Heb het ooit eens met mijn eerste pers voorgehad ... die deed zo vreemd toen ze uit de kattenbak kwam ... bleek er nog iets uit haar kontje te steken ... ik er voorzichtig aan getrokken en ik haalde warempel een oorstokje uit haar kontje.
'k Was ferm geschrokken ... die mallerd had een oorstokje bonnen gespeeld. Was al blij dat hij er op zijn geheel weer uitgekomen was. Toch even de DA laten controleren of er geen beschadigingen in de darmen waren.

.

een oorstokje??? :o ongelooflijk zeg...dan zou ik ook naar de DA hollen. amaai, dat moet verschieten zijn geweest.