Spring naar inhoud

- - - - -

Plots beginnen zuigen op latere leeftijd Update 27/02 Nu met filmpje

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 18 februari 2011 - 13:06

Angel is nu ongeveer 10,5 jaar oud en sinds kort hebben we opgemerkt dat ze aan haar dekentje zit te zuigen.

Ik heb altijd gehoord dat dit typisch is voor een kat die te vroeg uit de nest is gehaald. Omdat ze een vondelingetje was, is de kans heel groot dat dit het geval is maar tot voor 2 weken terug heeft ze nooit eerder zuiggedrag vertoont.

En ik denk niet dat na meer dan 10jaar nog een gevolg hier van is.

Ook is ze de laatste weken rustiger en op haar eigen manier aanhankelijker. Ik krijg zelf ook meer kopjes van haar en bij mijn ma is dit echt een dagelijkse gewoonte geworden, vooral als mijn ma haar haar nog nat is van het wassen want dan is Angel eens zo geobsedeerd om kopjes te geven. Wat best een probleem is als mijn ma haar haar aan het kleuren is en het dus nog vol verf hang want dan is Angel helemaal niet te houden.

Dit laatste denken we dat dit toch een beetje te wijten is aan het feit dat het kattentijd is, ook al is Angel op jonge leeftijd gesteriliseerd.

Ik vraag me eigenlijk gewoon af waarom ze zo ineens is beginnen zuigen aan haar dekentje. Ik moet wel toegeven dat het dekentje kort voor ze begon te zuigen, gewassen is. Ligt het misschien daaraan?

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 18 februari 2011 - 18:06

Hier zijn ze ook verzot op mijn haar als het pas gewassen is :LOL: , kopjes geven doen ze om hun geur over te brengen op iets. Misschien vindt ze de smaak van de waspoeder lekker :-k
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 19 februari 2011 - 19:36

Ze doet het enkel met dat dekentje ook al liggen er hier verschillende andere die met hetzelfde wasmiddel gewassen zijn.

Nu zit ze er ook heel de tijd aan te trekken en doen alsof ze er een nestje van wil maken. Misschien toch de hormonen?

Bewerkt door Auryn, 19 februari 2011 - 19:39.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 21 februari 2011 - 21:40

Als ze gesteriliseerd is dan zou het normaal gezien geen hormonaal gedrag zijn, dat trekken aan het dekentje. Misschien vindt ze het zo leuk dat ze het wil verslepen naar een geliefd plekje? Onze kattinnen liggen heel graag in een doos met hun eigen handdoek. Misschien heeft jouw meisje ook zo'n lievelingsplek en wil ze dat dekentje daar leggen. Wie weet? Kat's gedachten zijn ondoorgrondelijk :catangel :x

Bewerkt door Tinne, 21 februari 2011 - 21:41.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 27 februari 2011 - 20:15

Tinne zei:

Misschien vindt ze het zo leuk dat ze het wil verslepen naar een geliefd plekje?

Het ligt op een vaste plek en verschuift hooguit een halve meter. Ze zit er eerder aan te trekken enzo om er een echt nestje van te maken ipv een simpel opgevouwen dekentje.

Ik heb er ondertussen ook eindelijk een filmpje van kunnen maken. Maar zoals gewoonlijk kon het pas toen het al donker was dus beeldkwaliteit is weer niet de beste :louche:

http://www.kattensit...n.html#bekijken

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 27 februari 2011 - 20:20

Dat is niet zo'n abnormaal gedrag. Wel schattig om te zien :)
Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 27 februari 2011 - 20:24

Tinne zei:

Dat is niet zo'n abnormaal gedrag. Wel schattig om te zien :)

Ik weet ook dat dat niet abnormaal is, Froemel deed dat vroeger ook en het is inderdaad heel leuk om te zien ze kan daar echt geconcentreerd mee bezig zijn. MAAR tot enkele weken terug deed ze dat nooit en nu ineens na 10 jaar wel. Ik vraag me dus waarom nu ineens wel.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 27 februari 2011 - 20:40

Op die vraag kan ik je geen antwoord geven. Ik weet enkel dat er nog katten zijn die er ineens mee beginnen, of mee ophouden.
Geplaatste afbeelding