Spring naar inhoud

- - - - -

kitten trilt

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 20 februari 2011 - 13:40

Laurine, als jij het niet durft... Daarvoor zijn er dus dierenartsen. Je kan niet zomaar weten dat ze beter is he. Enkel een opgeleide arts kan dat, ik zou haar toch eens laten nakijken. Beter te veel dan te weinig. Katten kunnen namelijk heel goed verbergen dat ze ziek zijn of zich niet goed voelen.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#17 Geplaatst 20 februari 2011 - 20:43

ik snap niet dat je zo weigerachtig bent om naar de dierenarts te gaan.
Neem dit niet op als kritiek of een aanval naar jou toe want dat is het echt niet maar als er uit mijn kat zijn achterste blaadjes of weet ik veel  wat zouden komen dan zou ik als de bliksem bij de dierenarts staan, als dezelfde kat daarna raar gedrag vertoont zoals trillen dan zou ik alweer bij de dierenarts staan.
Ik zou liever te horen krijgen dat ik voor niks bezorgd ben geweest en voor niks naar de dierenarts ben gereden (of hem heb laten komen, wij laten die altijd naar huis komen tenzij er onderzoek moet gedaan worden dat thuis niet kan gedaan worden of er moet geopereerd worden) dan dat ik iets opmerk bij mijn katten , ik er niets aan doe en mijn dier potentieel ziek rondloopt en het uiteindelijk zover komt doordat ik niks gedaan heb dat het dier er uiteindelijk bij neervalt en het te laat is.
Mijn dierenarts zegt dat heel veel mensen veels te lang wachten als het om katten gaat om naar de dierenarts te gaan.
En dat hij heel veel tegenkomt dat hij katten moet laten inslapen die hadden gered kunnen worden als de eigenaar maar wat sneller naar de dierenarts was geweest.
Je ziet je dier toch graag hé, je wil er toch het beste voor, laat je dier dan nakijken aub
Als er uit jouw achterste rare dingen zouden komen zou je ook naar de dokter gaan.
Als jij om een onverklaarbare reden zou beginnen beven of schudden dan zou je ook naar de dokter gaan.
Je kat is afhankelijk van jou en kan niet zeggen dat ze een dokter nodig heeft.
Doe dus aub wat verantwoord is en bel op zijn minst naar de dierenarts.
En zeg wat er gebeurd is.
Een belletje is toch niet zoveel moeite en dan kan je nog kijken wat je dierenarts zegt.
Better safe then sorry toch?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#18 Geplaatst 20 februari 2011 - 20:48

Ik snap het ook niet :( . Als ik zie hoe erg onze Bebbel er aan toe was en toch bleef ze speels, actief, maakte geen koorts, geen derde ooglid... en toch moest ze een dringende operatie ondergaan. Katten kunnen inderdaad heel veel wegsteken.
Als ik twijfel over iets, dan bel ik mijn da op om in overleg te gaan: is het nodig om langs te komen of niet. Maar als ik zulke dingen zou merken zoals dat blad uit de poep, dat trillen, dan wist ik het wel en hij ook: liever eens teveel en te vroeg dan te weinig en te laat. Het is jouw kat, jij bent er verantwoordelijk voor.

Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 20 februari 2011 - 20:54

Begrijp dit ook niet helemaal, maar heb gelezen dat je 13 bent...dus denk dat je ouders hier ook een rol in spelen, dus jah kan het je niet helemaal kwalijk nemen dat je niet naar de DA bent geweest. Toch lijkt het me verstandig even naar de DA te gaan. Kat die blaadjes uit poept en daarna trilt lijkt me niet heel normaal. Wie weet is het nix, maar je kunt maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#20 Geplaatst 20 februari 2011 - 21:23

ah, ze is 13 ,  dat wist ik niet.
Dan zullen het inderdaad de ouders wel zijn die beslissen over wel of niet naar de dierenarts gaan.
De ouders weten het toch wel van die blaadjes en dat trillen?
Dat heb je hen toch verteld hoop ik en als je het nog niet verteld hebt vertel het dan nu.

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 20 februari 2011 - 22:16

ik heb het verteld maar ze zeggen dat het niets ergs is omdat ze het nu niet meer doet.
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#22 Geplaatst 20 februari 2011 - 22:20

daar kan jij dan natuurlijk niet aan doen hé meiske.
Ik veronderstel dat je zelf niet mag beslissen om de dierenarts te laten komen en je op dat gebied afhankelijk bent van je ouders.
Ik vind het dan in ieder geval al heel goed van je dat je het hier komt vragen, laat zien dat je toch wel degelijk met je poes inzit en je er bezorgd om bent.
Ik hoop dat het niks is.
Wat dat beven betreft, ik heb eens gelezen dat als poezen heel heel tevreden zijn met iets dat ze dan soms sidderen.
Dat is ook beven eigenlijk.
Ik heb dat hier al gevoeld bij onze yoshi oa, dat ik haar aan t aaien was en ermee aan t kroelen was en dan voelde ik op een gegeven moment zo heel dat lijfje beginnen sidderen van contentement (en ik natuurlijk blij dat ze dat deed :d )
Misschien was het dat dat je poesje ook deed?
Ik hoop het toch.

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 20 februari 2011 - 22:22

ik denk het want nu doet ze het niet meer en er steken geen blaadjes meer uit dus.
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 20 februari 2011 - 22:35

Nou hopelijk blijft het nu gewoon goed gaan. Mocht je het niet vertrouwen kan je natuurlijk altijd zelf even de DA bellen voor advies. Snap dat je ouders uiteindelijk de verantwoordelijkheid hebben om wel of niet naar de DA te gaan...maar informatie inwinnen bij de DA kan altijd natuurlijk