Spring naar inhoud

- - - - -

Koken & eten...

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Valki
Valki
  • 14 berichten

#1 Geplaatst 20 februari 2011 - 12:55

Hallo,

Hoe houden jullie de kat van het aanrecht als je kookt? Vanaf het moment dat ik mijn frigo opentrek, is ze daar zene...en dan springt ze op het aanrecht en komt drinken uit de spoelbak, snuffelen aan de groenten. Hou hier niet van. Heb nog maar net een poes en weet niet hoe dit aan te pakken... Wanneer ik er niet ben, zal ze er waarschijnlijk ook over trippelen. Desinfecteren jullie het werkblad met iets of kuisen jullie dat gewoon af met water en dreft? Niet echt hygiënisch hé als de kat erover loopt en je daarna lekker moet koken. Ook als ik aan tafel zit te eten, wil ze er altijd maar tussenspringen. Iemand suggesties?

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 20 februari 2011 - 12:59

ja heb dit in t begin ook proberen afleren
maar bij t minste da k daar ben staat er wel eentje nieuwsgierig te doen :)

ik kuis alles met purozon

jij hebt er eentje neem ik aan ,
als je volhoud gat ze t uiteindelijk ni meer doen wrs
probeer ze er elke keer af te halen
of als je t ziet van ver in je handen te klappen....
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 20 februari 2011 - 13:02

Mauzy Huysentruyt die kookt altijd mee vanop de stoel

HPIM3377.JPG

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 20 februari 2011 - 13:03

Is altijd héél gezellig,die blijft gewoon wachten en hangt dan zo voorover op tafel

Malou
Malou
  • 969 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 20 februari 2011 - 14:25

Ik heb een waterspuitje op het aanrecht staan en daar houden ze niet van, dus zolang ik daar bezig ben, blijven ze er wel van. Maar achter mijn rug blijft dat wel interessant terrein...

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#6 Geplaatst 20 februari 2011 - 14:30

Wat heb ik toch een brave kat... Nu ja, vroeger sprong die ook wel eens op tafel, en een keer op't aanrecht maar zoiets leerde ik meteen af, met succes! 'k Vind het echt niet hygiënisch.

Valki
Valki
  • 14 berichten

#7 Geplaatst 20 februari 2011 - 15:55

Hey Elena, en hoe heb jij haar dat afgeleerd...?? :trance:

sjaak
sjaak
  • 2.682 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 20 februari 2011 - 15:58

doen ze hier ook elke x er af halen
is er moeilijk uit te krijgen denk ik
Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 20 februari 2011 - 16:55

Adam mag ook niet op de eettafel en het aanrecht.

Ik heb het hem afgeleerd door hem te berispen als hij erop springt, door scherp "èh-èh-èh" te zeggen, of "nee!"

En hem (als hij er dan nog niet af is), hem eraf te zetten of een duwtje te geven.
Dat doe ik nogal kordaat, en mijn stem is ook streng.

Hij had het snel door hoor.

Het werkt wel niet feilloos. Als ik iets eetbaars op de tafel laat liggen, en ik verwijder me even, dan durft hij er toch nog opspringen.
Ik probeer erop te letten van echt ALLES direct af te ruimen.
Wat er gebeurt als ik er niet ben, dat weet ik natuurlijk ook niet.

Maar hij doet het nooit als ik zelf aan tafel zit of aan het aanrecht bezig ben, dus daar ben ik al heel tevreden over.

(Dan draait hij soms wel rond mijn benen :roll: . Als het me teveel ambeteert, dan draai ik hem om en zet hem met een duwtje de keuken uit.)

(PS: voor alle duidelijkheid: hij mag er NOOIT op. Dus niet alleen als ik aan het koken ben. Ik denk dat dat te verwarrend is. Als je het wil verbieden, dan doe je dat best altijd.)

Bewerkt door Alicia, 20 februari 2011 - 16:59.

Valki
Valki
  • 14 berichten

#10 Geplaatst 20 februari 2011 - 17:20

Ja inderdaad, ik zet ze er ook elke keer af hoor! Heb dat ook liever niet maar als ik er niet ben... ("als de kat van huis is, dansen de muizen" zekers). Ze is nog maar een weekje hier bij mij dus zal geduld moeten uitoefenen hé.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#11 Geplaatst 20 februari 2011 - 17:29

Hier krijgen ze hun eten op het aanrecht anders eet de hond hun eten op. Na ze gedaan hebben wordt het aanrecht elke keer grondig gekuist.
Bereid ik eten dan mogen ze er niet op, maar ja moeilijk te begrijpen als je soms er wel op mag. Dus hef ik mijn stem hoger en dan gaan ze er wel af. Bébé die moet ik echt in het oog houden want die komt altijd sla bladeren pikken. :ha
Maar het aanrecht word dus heel vaak voor en na gebruik grondig gekuist. Het is idd mss niet zo hygenisch als ze erop zitten maar we zullen er niet van sterven.

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 20 februari 2011 - 17:39

Met dieren moet je geduld hebben en een kat is eigenwijzer dan een hond

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 20 februari 2011 - 17:45

die van ons kan niet op het aanrecht springen :LOL:
Op de eettafel komt ze alleen als haar eten op is, we hebben er eigelijk geen last van. Maar ik zou er ook niet tegen kunnen als ze op tafel op het aanrecht zit als ik daar bezig ben. Maar als we niet aan tafel zitten maakt het me niet uit..

Valki
Valki
  • 14 berichten

#14 Geplaatst 20 februari 2011 - 17:49

Ik lees hierboven dat iemand het aanrecht poetst met Purozon? Wat is dat juist? Een desinfecterend middel of een merk...?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 20 februari 2011 - 17:50

Ik heb er hier geen probleem mee dat ze op het aanrecht zitten, ze blijven van het eten af als ik kook, maar houden me wel graag gezelschap. Het aanrecht wordt hier dan ook meermaals per dag proper gemaakt.
Maar je kan het perfect afleren hoor als je er maar voldoende tijd en energie insteekt. Inderdaad telkens haar eraf zetten en kordaat 'nee' zeggen als ze op het aanrecht springt. Bij een poes geldt wel de regel de aanhouder wint, dus het is gewoon een kwestie van het langer vol te houden dan je poes :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag