Spring naar inhoud

- - - - -

Koken & eten...

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 20 februari 2011 - 18:39

Wij hebben het hun ook van in het begin geleerd door gewoon in de handen te klappen of "foei" of luid "nee" te roepen. Als ze iets stout doen in onze nabijheid maken we ook vaak gebruik van het tikken op de neus en dan recht in hun ogen te kijken en luid "foei" of "nee" te zeggen. Heel snel hadden ze dat door. Nu crossen ze enkel nog over de salontafel als ze hun zotte uurtjes hebben, maar dat vind ik niet zo erg. Zolang er maar geen eten op staat. Het aanrecht in de keuken hebben ze nooit opgesprongen, of ja 1 keertje heeft MoucheMouche dat gedaan om het karkas van de fazant te pikken. Dat heeft ze dan ook maar 1 keer gedaan, wij zijn op dat vlak streng en houden vol. Nee is nee en nee blijft nee.

Ondertussen luisteren ze allemaal echt goed. We moeten nog maar eens "nee" roepen of hun gewoon nog maar aankijken of met onze vinger naar iets wijzen en ze weten het al. Bv als ze in de slaapkamer komen als ze niet mogen (omdat ik het bed ofzo aan het stofzuigen ben) en 1 keer nee roep en met mijn vinger naar buiten wijs, gaat die kat vanzelf terug naar buiten. Heel handig vind ik het dat ze zo goed luisteren :)

Bewerkt door Spanishke, 20 februari 2011 - 18:44.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Valki
Valki
  • 14 berichten

#17 Geplaatst 20 februari 2011 - 19:30

Denk het ook...consequent zijn EN blijven... Dan zal het op de duur wel lukken zeker. Ze is nog maar 1 week hier dus ik kan ze echt nog kneden hé. :d

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 20 februari 2011 - 19:42

Tijdens het eten maken komt Curly mij niet ambeteren. Als wij aan het eten zijn durft hij al wel eens op het aanrecht springen, maar enkel voor in de spoelbak te gaan zitten :LOL:
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 20 februari 2011 - 22:43

Ja hier wordt ook op het aanrecht gespronge...maja als ze naar buiten willen moeten ze ook via het aanrecht naar buiten...dus kan het ze moeilijk afleren. Als ze gewoon binnen zijn dan doe ik de keukendeur dicht, zodat ze er niet bij kunne :d