Spring naar inhoud

- - - - -

Af en toe krijgen ze nog eens de papfles...

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 20 februari 2011 - 17:39

Misschien gaan er mij hier een paar mensen gek verklaren na dit bericht, maar ik zou toch eens jullie gedacht willen weten.
Miloh was 5 weken toen we hem vonden, hij is de eerste weken opgevoed met speciale kittenmelk (poeder gemixt met water) uit de papfles en natte kittenvoeding.
Toen hij de papfles al een paar maanden "ontgroeid" was en ik ze eens uit de kast nam reageerde hij daar heel fel op. Hij sloeg er zijn pootje rond en wou onmiddlijke aan het tutteke beginnen zuigen.
Ik vond het zo schattig dat ik een flesje Catmilk (volwassen katten van Whiskas) ben gaan kopen en wat later lag hij terug in m'n armen zoals die eerste weken.
Hij leek er echt van te genieten en daverde op een zeker moment over heel z'n lichaam (herinnering aan z'n mama of z'n eerste weken bij ons?).
Ik besloot van er een verwenmoment van te maken die ik 1 hoogstens 2 keer per maand inlas.
Ons Lucky is 9 jaar, en een tweetal maanden geleden toen Miloh z'n verwenmoment plaatsvond, zat ze vertederend te staren.
Ze kwam dichterbij en probeerde ook van de papfles te drinken O:) .
Ondanks ons Lucky wel aanhankelijk is en zeer zachtaardig van karakter, heeft ze een hekel aan vast gehouden te worden en is ze totaal geen schootkat. Toch lag ze even later als een baby in m'n armen, helemaal ontspannen haar hoofdje steunend tegen mij :heart:
Sindsdien krijgen ze maandelijks afwisselend de papfles.
Ik zou het zeker niet doen moest ik zien dat zij er niet van genieten, maar ze moeten de fles nog maar gezien hebben en volgen me gedwee.
Wat vinden jullie hiervan? En zijn er misschien nog mensen onder jullie die dit met hun kat doen?

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 20 februari 2011 - 18:49.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 20 februari 2011 - 17:45

:LOL: :heart: :heart: :heart: , ik vind het wel schattig. Waarom zou je het hun ontzeggen als ze er zelf genot van hebben en zo af en toe lijkt het me niet echt kwaad kunnen hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 20 februari 2011 - 17:49

:LOL: :LOL:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 20 februari 2011 - 17:50

Zalige momenten en waarom ze niet verwennen :thumb:

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 21 februari 2011 - 17:55

Heel erg goed dat je dit doet!!!! Op het kattengedragsforum raden wij net aan om papflesjes te geven aan katten die de zoogperiode niet hebben kunnen voltooien bij de moeder. Geweldig dat ze bij jou die kans krijgen. Ik zou het zelfs vaker doen als ik jou was.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 21 februari 2011 - 21:44

Interessant om te weten :) Kwaad kan het niet, dus waarom zou je het ze niet gunnen? Ze genieten er duidelijk van.

Bewerkt door Tinne, 21 februari 2011 - 21:44.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 21 februari 2011 - 21:55

jopperke zei:

Heel erg goed dat je dit doet!!!! Op het kattengedragsforum raden wij net aan om papflesjes te geven aan katten die de zoogperiode niet hebben kunnen voltooien bij de moeder. Geweldig dat ze bij jou die kans krijgen. Ik zou het zelfs vaker doen als ik jou was.
Bedankt (voor alle reacties trouwens), interessant om te weten. Ze zullen het ook graag horen :d .

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 21 februari 2011 - 21:59

Dat moet wel schattig en vertederend zijn, zo'n hecht moment met je schatten! :love3:

Zo lief!
Ik zie ook niet in wat dit verkeerd kan doen, als iedereen ervan geniet, waarom niet?
:thumb: :thumb: :thumb:

Bewerkt door haemoglobine, 21 februari 2011 - 21:59.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo