Spring naar inhoud

- - - - -

kater plast

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Guest_Loly-pop_*
Guest_Loly-pop_*

#1 Geplaatst 21 februari 2011 - 14:16

kan het zijn dat een kater na castratie nog verder sproeit
hij is 4 weken geleden gecastreerd de geur is al minder

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 21 februari 2011 - 14:19

hehehe, dit topic staat verkeerd ... het lijkt alsof je een kater zoekt die sproeit :x

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 21 februari 2011 - 14:19

De kater van mijn ouders destijds, werd pas gecastreerd op de leeftijd van 2 jaar. Hij is ook altijd blijven sproeien...het liefste tegen mijn vader zijn aktetas... :)
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 21 februari 2011 - 14:21

Als de kater sproei-gedrag vertoont voor de castratie, dan bestaat er inderdaad een kans dat hij dit blijft doen na castratie. Maar het is ook mogelijk dat je nog een beetje geduld moet hebben, na castratie zijn de hormonen nog wel een tijdje actief, dus er is nog hoop :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Loly-pop_*
Guest_Loly-pop_*

#5 Geplaatst 21 februari 2011 - 14:22

ik zoek er een oplossing voor want de eigenaars willen gucci ergens plaatsen maar zou er toch geen waterkansje zijn dat het stopt
met een of ander middel

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 21 februari 2011 - 14:30

Loly-pop zei:

ik zoek er een oplossing voor want de eigenaars willen gucci ergens plaatsen maar zou er toch geen waterkansje zijn dat het stopt
met een of ander middel

Zoals ik al schreef hierboven ;) bestaat er inderdaad nog een kans dat het sproeien zal stoppen als de hormonen volledig zijn uitgewerkt, misschien nog een weekje of 2 afwachten ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Loly-pop_*
Guest_Loly-pop_*

#7 Geplaatst 21 februari 2011 - 14:38

heb hun dat ook gezegd heb gucci nu terug bij mij genomen voor een paar weken en als hij stopt met sproeien gaat hij terug
is niet de perfecte oplossing maar beter zo dan dat ze gucci ergens plaatsen en ik van niks weet

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 21 februari 2011 - 14:44

Hoe oud was hij voor hij gecastreerd werd?
Ik denk dat je het ook nog wat tijd moet geven voor de hormonen weg zijn (kan tot 8 weken duren). Sommige katers blijven sproeien, andere niet. Ik weet niet hoe oud Gabriƫl was toen hij gecastreerd werd omdat hij van de poezenboot komt: die sproeit buiten, maar binnen niet (en gaat ook gewoon op de kattenbak). Je kan hem eventueel een katerbroekje aandoen? :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_Loly-pop_*
Guest_Loly-pop_*

#9 Geplaatst 21 februari 2011 - 15:04

das een goed gedacht een katerbroek want die mensen willen er alles aan doen om hem toch te kunnen houden
bedankt voor de tips

Guest_Loly-pop_*
Guest_Loly-pop_*

#10 Geplaatst 01 maart 2011 - 11:08

de eigenaars zijn terug naar hun DA gegaan en hij heeft gucci terug opengedaan en zegt dan doodleuk er was nog een teelbal heb hem de eerste keer niet gevonden juist iets heel klein maar dat zal de teelbal niet geweest zijn was een lynfenklier die ik toen weggenomen heb
heb deze keer de zaadlijder gevolgd
kan je da nu geloven

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 01 maart 2011 - 11:12

:o :o :o

Een dierenarts die er zelfs niet in slaagt om een simpele ingreep als een castratie tot een goed einde te brengen...dat heeft een diploma/vergunning?
Misschien ook een drankprobleem, drugsverslaving? Djeezes, kom bij zo iemand terecht!
Geplaatste afbeelding

Guest_Loly-pop_*
Guest_Loly-pop_*

#12 Geplaatst 01 maart 2011 - 11:14

ezlfde mening vroeg het ook heeft hij wel een diploma
schijnt staat hij heel goed aangeschreven amaai

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 01 maart 2011 - 11:18

Het kan altijd dat een teelbal niet ingedaald is. Jammer genoeg is dit voor veel da's een routine-operatie en kijken ze dan niet verder dan hun neus lang is. Hopelijk hebben ze de operatie nu niet moeten betalen?

Geplaatste afbeelding

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 01 maart 2011 - 11:31

Inderdaad jammer dat zo'n ingrepen dusdanig routinematig gebeuren, dat ze er niet bij stil staan wat ze precies tussen de vingers hebben. Onnodig een lymfeklier wegnemen, da's toch ook niet goed voor dat beestje? Die klieren zitten toch niet in zijn lijfke als optie of als overbodig supplementje met de bedoeling niet oplettende dierenartsen te misleiden? Zo'n lymfeklier heeft toch een functie...
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 01 maart 2011 - 12:27

hopelijk is het nu opgelost. als dat niet helpt, dan kan je mss een gedragstherapeut inschakelen.