Spring naar inhoud

- - - - -

eerst plasje dan kakje of omgekeerd?

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 21 februari 2011 - 14:47

Ik weet niet of het hier thuishoort maar ik vraag me nu eigenlijk iets af. Jullie weten dat ik de poezels regelmatig in de gaten hou (niet dat ik geobsedeerd ben :x :ha ) als ze naar de kattenbak gaan. De meeste van mijn poezels doen dus eerst hun plasje (stappen soms naar een andere kattenbak soms ook niet) en daarna hun kakje.
Awel het is me nu al een paar keer opgevallen dat Julius het juist omgekeerd doet: dus eerst zijn kakje en dan een plasje.
En nu vraag ik me af hoe het bij de andere poezels is?

Geplaatste afbeelding

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 21 februari 2011 - 15:00

Nu was ik het daarlaatst ook eens in de gaten aan het houden :ha
En ik hoorde Lily graven, dus ze had al iets gedaan, en ff later hoorde ik haar gewoon in de bak plassen, ze had zo goed haar drolletje ondergegraven dat ze al dat zand naar ene kant had gedaan waardoor ze dus gedeeltelijk rechtstreeks op da plastic plaste :LOL: Dus Lily doet het ook zoals Julius ;)

Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 21 februari 2011 - 15:20

Ik heb eigenlijk geen idee, maar mn katten komen ook regelmatig buiten...mn oudste kat poept voornamelijk buiten, ze wil nog weleens naar binnen gaan om te plassen op de bak...beetje apart haha. Mn andere kat die poept voornamelijk als ik sochtends wakker wordt of als ik thuis kom van werke...ook een vreemde gewoonte van hem :)
Ik kan het altijd wel horen of mn kat gaat poepen of plassen....als ze moeten poepen zijn ze namelijk veel langer aan het graven :d

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#4 Geplaatst 21 februari 2011 - 15:37

Hier doen ze eerst een plasje en dan daarna een kakje. Ze durven ook al eens uit de bak te komen na het plasje om daarna hun kakje in een andere bak te zetten. :)

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 21 februari 2011 - 15:47

Geen idee, ik zie het nooit :LOL:
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 21 februari 2011 - 15:50

Eerst plasje, dan kakje en inderdaad heel vaak in een andere bak :)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 21 februari 2011 - 21:38

Ik denk dat de mijne ook eerst een plasje doen. En vaak hebben ze de gewoonte om daarna te wisselen van kattenbak. Het valt op als er in de ene veel meer kakjes liggen dan in de andere :LOL:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 21 februari 2011 - 22:03

Ik zie het ook nooit allemaal gebeuren, de kattenbak staat beneden en wij wonen op het eerste verdiep!

Enkel bij Echo, die doet iedere keer enkel haar kakje als ik die uitschep en is dan poepfier! :ha

Julius wil dat averechts doen hé, de rebel! :ha

Bewerkt door haemoglobine, 21 februari 2011 - 22:04.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 21 februari 2011 - 22:28

catherine zei:

Hier doen ze eerst een plasje en dan daarna een kakje. Ze durven ook al eens uit de bak te komen na het plasje om daarna hun kakje in een andere bak te zetten. :)

Hier niet hetzelfde ;)

En ik volg het ook allemaal heel strikt...ben steeds bang voor bloedingetjes... :( Maar voorlopig verloopt alles prima :duim:
Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 21 februari 2011 - 22:39

De meesten hier doen eerst de plas en erna ...........
Gustav varieert soms.

Bewerkt door Choeke, 21 februari 2011 - 22:39.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 22 februari 2011 - 19:50

Daar heb ik geen idee van eigenlijk :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 22 februari 2011 - 19:52

Hier doen ze hun kakjes en hun plasjes niet tijdens één bezoek :lachen:

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#13 Geplaatst 22 februari 2011 - 22:00

Hier eerst plasje, daarna kakje. Maar meestal is er een tiental minuten tussen de twee :)

papaver
papaver
  • 3.440 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 22 februari 2011 - 22:07

Goh, zo dicht zit ik er niet op met mijne neus. Al ruik ik het vaak wel als er een grote boodschap gepasseerd is :misselijk: of gewoon omdat er nog een stukje in hun lange vacht hangt, dat zijn we hier gewend :LOL: . Vaak als ze wakker worden (vooral onze jongen) en kort na het eten van iets nat. Ik houd wel goed het aantal plasjes en kakjes in het oog als ik de bak uitschep. Maar ik zie ze niet speciaal van bak wisselen. Ze zijn ook niet verlegen om bij mekaar te gaan kijken als ze bezig zijn en dat hindert blijkbaar niet :d .

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#15 Geplaatst 23 februari 2011 - 01:19

hier doen sommige eerst een plasje en dan een kakje en de andere doen het net omgekeerd.
Maar ze gaan wel allemaal een plasje doen in enen bak en stappen voor het kakje naar een andere bak, ze doen het nooit in dezelfde bak
En ze hebben elk hun plasjesbak en elk hun kakjesbak (er staan maar drie bakken beneden en we hebben vier katten, ik bedoel dus niet dat we acht bakken staan hebben maar ik bedoel dat onze ramses bv altijd zijn kakje doet in de derde bak aan de deur en altijd zijn plasje in de tweede bak terwijl onzen thor ook zijn kakje gaat doen in bak drie maar dan zijn plasje altijd in bak 2, t is niet omdat er enen in een bepaalde bak een kakje doet dat ze dan allemaal in die bak alleen maar kakjes willen doen, in bak 1 wordt er effectief alleen maar geplast, niemand heeft die uitgekozen als kakjesbak)
Ik hou de poezels dus ook regelmatig in de gaten (maar ben ook niet geobsedeerd hoor ;) :) )