Spring naar inhoud

- - - - -

zooplus past censuur toe!

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 21 februari 2011 - 17:48

Ik had op zooplus het volgende bericht geplaatst als beoordeling op de ssscat (Kattenaccessoires goedkoop bij zooplus: Kattenafhouder SSSCat) :

Ik vind het bijzonder erg te lezen dat dit soort producten gebruikt wordt bij katten die probleemgedrag zoals wildplassen vertonen. Daar is altijd een goede reden voor, vaak zelfs van medische aard. Katten die het om gedragsmatige redenen doen, doen het omdat ze stress hebben en vaak erg bang zijn. Met dit soort 'oplossingen' wordt de leefwereld voor die katten alleen nog maar beangstigender. Dit soort producten zou m.i. enkel verkocht mogen worden door dierenartsen en gedragsdeskundigen. Een verkeerd gebruik kan namelijk zelfs probleemgedrag veroorzaken of verergeren.

Krijg ik deze mail:

Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw vraag/beoordeling.
Graag hadden wij uw vraag via het contactformulier ontvangen, dan hadden wij uw vraag sneller kunnen beantwoorden.

Wij willen u verzoeken u te richten op de fabrikant van dit artikel.
Helaas kunnen wij uw beoordeling niet plaatsen.

Kind regards,

xxxxxxxxx (2nd level support)
Customer Care Netherlands
Zooplus AG

Heb er meteen dit op geantwoord:

Geachte mevrouw xxxxxxx,

de Ssscat is op zich een nuttig hulpmiddel in bepaalde gevallen, ik zie dus niet in waarom ik contact zou moeten nemen met de fabricant. Het is wel aan de verkoper, in dit geval zooplus, om genoeg duiding bij de producten die verkocht worden te geven. Dat wordt hier niet gedaan. Als ik dan lees dat andere gebruikers dit product verkeerd gebruiken, waardoor ze hun dieren schade kunnen toebrengen, dan zie ik het als mijn plicht om daarop te reageren. Heel jammer dan te moeten lezen dat een gerenommeerde firma als zooplus, die ik toch vaak aanbeveel, hierop censuur gaat toepassen. Een correctere en meer diervriendelijke reactie zou zijn om zelf het initiatief te nemen en een informatieve tekst bij dit product te plaatsen, geschreven door mensen met kennis van gedrag. Spijtig dat zooplus deze kans laat liggen om zich als kenner van dieren te profileren.

Graag had ik van u vernomen of u verdere stappen gaat ondernemen om uw klanten beter te informeren omtrent het gebruik van de ssscat.

Met vriendelijke groet,

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 21 februari 2011 - 17:53

Pfff belachelijk... Dan moeten ze ook niet om beoordelingen vragen als ze dan toch enkel positieve zaken gaan plaatsen :o

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 21 februari 2011 - 17:54

Smitten Kitten zei:

Pfff belachelijk... Dan moeten ze ook niet om beoordelingen vragen als ze dan toch enkel positieve zaken gaan plaatsen :o

Volledig mee akkoord

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 21 februari 2011 - 17:54

ja, idd.... dit plaats die beoordelingen toch wel in een heel ander licht...

allé Jopperke in actie! Go meid go!

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 21 februari 2011 - 17:57

Goed gedaan :thumb: Ben benieuwd naar hun reactie. Zo zie je maar he, het draait overal om geld... Weinig om de dieren. Jammer vind ik dat :(

Bewerkt door English Rose, 21 februari 2011 - 17:57.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#6 Geplaatst 21 februari 2011 - 17:59

En ik ga ook geheel akkoord met wat jij zegt in je beoordeling, Jopperke! Katten gaan toch bv onzindelijk gedrag vertonen om hun territorium te markeren. Als het ware geurvlaggetjes "Hier is het opletten geblazen", 'hier heb ik ooit iets onaangenaams meegemaakt". Een manier om zichzelf gerust te stellen en wat vat te krijgen op de wereld waarin ze leven. ...En dan met zo'n SSScat maak je inderdaad dat de kat nog meer de aandrang heeft om waarschuwingsdriehoekjes neer te zetten... Lijkt me in de handen van iemand die geen inzicht heeft in de psyche van de kat (en wie heeft dat eigenlijk echt, zelfs voor de gedragstherapeuten is de kat toch nog steeds een beetje -of juist heel veel- een mysterie...) een volledig verkeerde "oplossing"

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 21 februari 2011 - 18:07

Wat flauw, ze waren zeker bang dat je reactie de verkoop zou laten dalen
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 21 februari 2011 - 21:05

Dat is dus niet de bedoeling van die beoordelingen dacht ik zo :o Wat jij hebt geschreven is absoluut niet ongepast dus dat hoeven ze ook niet te censureren :gek:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 21 februari 2011 - 22:28

ik heb hun ook een mailtje gestuurd dat ze toch wat betere duiding rond dit produkt moeten geven. als men dit gaat gebruiken om probleemgedrag op te lossen, dan heb ik medelijden met die kat

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 21 februari 2011 - 22:56

Ze vragen BEOORDELINGEN : Logisch toch dat er mensen zijn die een "mindere" beoordeling hebben van het product of mogelijke nieuwe kopers waarschuwen voor dingen verbonden aan het product? Wat is dat nu ?! Wat heb je anders aan die domme beoordeling ...

Goed Jopperke !
Geplaatste afbeelding