Spring naar inhoud

- - - - -

kat in bad... hoe doe je dat?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Liselotte
Liselotte
  • 2.256 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 22 februari 2011 - 08:45

Hoe geef je je kat 'n badje, zodat ze er zelf geen last van heeft maar wel proper is?  Graag jullie advies... ;)
:hug: van Liselotte en Emmeline en :catkiss van Prillan, Esta en Noa
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 22 februari 2011 - 09:37

eerlijk gezegd, wil je dat ze er geen last van heeft, dan geef je haar geen bad. waarom wil je haar in bad doen?

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 22 februari 2011 - 10:34

Ja, ik zou het in feite ook wel is willen doen.

Dolfje had gisteren lavement gekregen en hing vol aan zijn poep met ontlasting. Is nu niet echt proper en gezond als hij dit zou beginnen proper likken. Heb hem dus in de wasbak gezet met zijn poep en zo proberen te wassen. Dat liep (zoals verwacht) niet van een leien dakje! We hebben het zo proper mogelijk proberen te doen, maar eigenlijk had ik hem liever is helemaal ondergesopt.
Geplaatste afbeelding

Liselotte
Liselotte
  • 2.256 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 22 februari 2011 - 10:51

Kamiel zei:

Ja, ik zou het in feite ook wel is willen doen.

Dolfje had gisteren lavement gekregen en hing vol aan zijn poep met ontlasting. Is nu niet echt proper en gezond als hij dit zou beginnen proper likken. Heb hem dus in de wasbak gezet met zijn poep en zo proberen te wassen. Dat liep (zoals verwacht) niet van een leien dakje! We hebben het zo proper mogelijk proberen te doen, maar eigenlijk had ik hem liever is helemaal ondergesopt.

Zo zit dat! :)
Ons kitten had gisteren ook 'n vuil achterste en ik met babydoekjes/vochtig toiletpapier erover gegaan, want ik was er zo vies van!  Sorry, hoor, ik hou van m'n katten, maar niet van 'n appartement vol kattenpoep! :trance:
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 22 februari 2011 - 11:34

er zijn speciale doekjes in de handel waarmee je je kat kan wassen als dat nodig is. Lijkt me makkelijker om de kat met zo'n doekje te wassen dan ze in bad te stoppen... :)

Armani
Armani
  • 14.495 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 22 februari 2011 - 12:37

een katje in bad... :ba
lijkt mij een heel moeilijke opdracht hoor

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 22 februari 2011 - 12:45

Och kittens vallen nog wel mee ;) . Heb ik zelf gedaan toen mijn kittens wat kleiner waren althans de langhaartjes. gewoon vast gehouden onder hun buikje en onder de warme kraan spoelen daarna switsal zeep erin weer spoelen onder de kraan. goed droog wrijven en gefohnt :) .
Geplaatste afbeelding

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 22 februari 2011 - 13:00

Pavio is al in bad geweest en eigenlijk gaat het elke keer beter. Ik maak hem eerst nat met een washandje en dan daarmee ook de shampoo op hem verspreiden. Enkel het spoelen vind hij minder leuk.
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 22 februari 2011 - 13:05

bwoa, hier valt dat goed mee hoor ;)
We hebben hen al een paar keer gewassen, was eigenlijk niet nodig maar zo wennen ze er van kleinsaf al aan ;) (makkelijker voor moest het dan later eens nodig zijn)

Zo doe ik het:

Ik trommel vriendlief alvast op, ondertussen zorg ik dat de badkamer mooi warm heeft, met een warme handdoek die klaarligt. ook een potje waar zo'n halve liter water in kan klaarzetten.
ik laat een bodempje lauw of ietsje warmer water in het bad lopen, niet teveel (zodat ze met de helft van de pootjes onder water staan.)
Tegen dan is vriendlief ook in de badkamer geraakt :roll: met de poes in de armen.
Poes in bad zetten en dan heel snel te werk gaan.
Vriendlief houdt de poes constant vast, terwijl ik met het potje water uit het bad over hen heen schep.
Hun hoofdje maak ik niet nat en was ik ook niet, omwille van de oogjes en oortjes.
Dan kattenshampoo in je hand knijpen, opensmeren tussen je 2 handen en "frotten" maar :p (wel voorzichtjes é ;) )
dan heel goed afspoelen met het potje.
Er mag geen schuim meer in de vacht zitten.
dan haalt vriendlief de poes uit bad terwijl jij klaarstaat met de warme handdoek.
Wikkel poes erin en droogwrijven (dit hebben de mijne niet graag)

en HOP, KLAAR!!!

Ik gebruik dus een potje om hen af te spoelen en nat te maken omdat mijn poezels niet van de sproeier houden, als je poezel dit wel graag heeft is het natuurlijk nog gemakkelijker.
Om poes te drogen kan je ook de haardroger proberen, maar dat hebben de mijne ook niet graag.
Helemaal droogwrijven lukt niet, maar de rest droogt vanzelf, ze likken zich ook helemaal na het wassen ;)

Al bij al valt het allemaal mee hoor als je met 2 bent.
Mijn poezen hebben het niet zo graag, maar ze ondergaan het wel :)

:geluk:
Geplaatste afbeelding

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 22 februari 2011 - 13:32

Bij mij gaan ze in de waskooi - is een soort bench - speciaal om katten te wassen
(maar heel uitzonderlijk)
Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

Liselotte
Liselotte
  • 2.256 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 25 februari 2011 - 09:51

Dank voor het commentaar.  De carwash is misschien ook nog 'n idee :ha .  Die vochtige doekjes is ook 'n idee, heb ik net gekocht, voor de vuile bips althans.  Als ik het al doe (met de kitten, die intussen ook al 7 maand is, en het helemaal niet gewend!), zal het 'n "lenteschoonmaak" worden :LOL: .  Ik heb nu ook 'n spray gekocht om het borstelen te vergemakkelijken, dat zal ik voorlopig es proberen. Iedereen toch bedankt voor de tips! ;)
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 25 februari 2011 - 23:13

Ik heb het tot nu toe 1 keer moeten doen met Snoopy en dat was niet simpel. Ik heb er een littekentje aan overgehouden op mijn been. Niet aan te raden dus om katten te wassen die dat niet gewend zijn en schrik hebben van water :louche:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 26 februari 2011 - 09:36

Ik was mijn katten eigenlijk nooit, enkel als het echt nodig is. Voorts heb ik wel altijd doekjes van Zwitsal in huis of ook wel eens van die washandjes met kattenshampoo (of zoiets) reeds op.
Hier waren ze nog kitten en deed ik het eigenlijk zoals MarieDuFoor enkel het bad was hier de afwasbak in de keuken.
En had de stoof wat hoger gezet en een zacht dekentje voor de stoof gelegd.
Ze gingen daar dan op liggen en zich wassen.

Ik heb Zwitsalshampoo staan en kattenshampoo.