Spring naar inhoud

- - - - -

M'n vriend geeft Iams eten & maakt bak niet op tijd schoon. Knighty heeft diarree.

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 22 februari 2011 - 08:56

Gisteren pas aangekomen in Denemarken en was zo blij om m'n katjes weer te zien en zij waren ook blij.

Maar toen ik er was stonk de huis naar kattenbak en een onaangename geur dat ik vroeger herkende toen de kat van m'n ouders diarree had. Dus ik ging kijken, bleek de kattenbak vies te zijn! Korreltjes waren helemaal geel. We gebruiken Magic Clean, dan worden die witte korrels geel en kun je makkelijk de plas uitvissen. De poep was wel opgeschept, maar toen Knighty een zakje Felix heeft gekregen van me ipv Iams, moest hij drie keer achterelkaar naar toillet en zijn poep was heel dun :( Ook stonk hij naar poep en zijn staart was vies van opgedroogde poep. Ik heb hem meteen schoongemaakt en heb meteen nieuwe kattenzand gekocht.

Hij had Iams gekocht versheidszakjes gekocht en aan de katten gegeven. Allemaal lief bedoeld, maar wat hij doet, de voedsel is op en dan switch hij meteen naar een andere merk omdat hij voor Felix, naar een grote Dierenspeciaalszaak moeten gaan ipv die ene om de hoek die net Iams in de reklame heeft.

Hij was op zijn werk toen ik thuis kwam, hij was op msn en ikke boos. Zegt ie: maar ik was vergeten om kattenzand te halen. Maar hij heeft die dag of twee dagen daarvoor wel Hill's anti hairball food gekocht.

Hij denkt alleen aan Zwerver! Zijn lievelings kat!

Knighty was zo blij om me te zien. Maar hij had hem wel een beetje verwaarloosd :(

Maar ik ga nu naar de dierenwinkel (en er zijn er zoveel in kopenhagen). En ik moet Felix hebben voor m'n schatje Knighty! :hart:

Heeft nog steeds diarree, maar komt goed!
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 22 februari 2011 - 14:54

Dat is wel vervelend dat je vriend de bak niet schoongehouden heeft. Maar wat het voedsel betreft...lijkt me niet echt dat je kat door een keertje een ander merk te krijgen van vleesvoer ineens diarree heeft...of hij moet echt een gevoelige maag/darmen hebben. Hier wissel ik namelijk ook regelmatig van merk (alleen blik/vleesvoer dan) en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Daarnaast is Iams volgens mij kwalitatief beter voer dan felix....maja iedere kat reageerd anders natuurlijk.

Hopelijk is alles snel weer goed!!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 22 februari 2011 - 16:00

Het is sowieso niet slim om ineens van voer te veranderen. Iams is kwalitatief trouwens niet zo goed voer en Felix ook niet. Moest ik dat aan mijn katten geven dan zouden ze ook stinken en diarree hebben. Ze kunnen er gewoonweg niet tegen.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 22 februari 2011 - 19:53

Dat jou katten er niet tegen kunnen betekend niet dat andere katten er niet tegen kunnen. Mijn katten hebben ook Iams gehad (brokjes dan, geen natvoer) en die konden er prima tegen...alleen vonden ze het niet zo lekker. Moet zeggen dat mn katten sowieso niet vaak diarree hebben gehad en met natvoer wissel ik tog regelmatig van merk (ze zijn er snel op uit gekeken). Maja misschien kunnen mijn katten daar gewoon weer beter tegen!

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#5 Geplaatst 22 februari 2011 - 19:56

Ik wissel altijd af van natvoer, dus andere merken altijd (wel kwaliteitsvoer) en nooit heeft die van mij daar diarree van.

sneeuwwitje
sneeuwwitje
  • 4.907 berichten

#6 Geplaatst 22 februari 2011 - 22:03

amai moest ik Syrah plots ander voer zou geven ik zou nogal mogen poetsen...sleeeecht idee! Mannen hé... :s

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#7 Geplaatst 22 februari 2011 - 23:27

Felix is mss minderwaardig voer maar als Knighty het er goed op doet en geen diarree ermee heeft en met al het andere voer wel tja dan kan ze beter felix geven.
Sommige katten doen het niet goed op "minderwaardig voer" en sommige weer wel, aan iedereen de keuze om te kiezen wat het beste is voor haar of zijn kat.

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 februari 2011 - 00:36

wat triest om zo thuis te komen ,diarree is iets verschrikkelijk  ,ik geef ze almo nature dat hebben ze heel graag en krijgen er geen diarree van,hopelijk gaat het weer beter met Knighty :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding