Spring naar inhoud

- - - - -

katten en kruiden...

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Ciske
Ciske
  • 699 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 22 februari 2011 - 11:31

dag iedereen,  

heeft er iemand enig idee of kruiden giftig zijn voor katten?  
Zoals bv.  peterselie, bieslook, munt, rozemarijn enz.  
Ik heb er al het één en ander over op proberen zoeken maar ik vind nogal tegenstrijdige antwoorden.  
Ik was van plan om potjes binnen te zetten en deze zomer ook in de tuin kruiden te kweken.  Maar als dit nu echt te gevaarlijk blijkt, zal ik me erop moeten voorzien dat ze er echt niet aankunnen.  

Alvast bedankt voor de antwoorden
groetjes :d

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 22 februari 2011 - 11:43

In dit topic kun je er al wat over terugvinden alsook een link met een lijst van giftige planten.
Hier kun je de catfriendly plantjes terugvinden. ;)
Ik zal er ook eens voor beginnen kijken, het ideale moment! :thumb:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Ciske
Ciske
  • 699 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 22 februari 2011 - 14:22

okidoki, dankjewel voor de tip :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 22 februari 2011 - 19:03

Kruiden zijn niet giftig voor poezen ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 22 februari 2011 - 23:56

hier kijk ik nogal eens of tuinplanten giftig zijn

http://www.russischb...uinplanten.html

En in de kattenren van Viva staan heel veel katvriendelijke planten
http://www.bloggen.b...atum=1074207601

Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 23 februari 2011 - 19:46

haemoglobine zei:

Hier kun je de catfriendly plantjes terugvinden. ;)
Ik zal er ook eens voor beginnen kijken, het ideale moment! :thumb:

@Smitten Kitten
Eindelijk zijn de zomerse temperaturen weer daar en dat betekent weer "verse" plantjes in de kattenren!

Prachtig die 'verse' plantjes hoe doe je dat toch.  Ik ben altijd reuzetrots als ik van het plantencentrum kom en mijn potjes gevuld heb. Maar een paar weken later schiet er gewoon niets van over dan verdroogde plantjes. Teveel of te weinig water ik heb dus absoluut geen groene vingers waardoor ik continue nieuwe plantjes koop en het wel duur wordt.

Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#7 Geplaatst 23 februari 2011 - 20:34

Trolleke zei:

@Smitten Kitten
Eindelijk zijn de zomerse temperaturen weer daar en dat betekent weer "verse" plantjes in de kattenren!

Prachtig die 'verse' plantjes hoe doe je dat toch.  Ik ben altijd reuzetrots als ik van het plantencentrum kom en mijn potjes gevuld heb. Maar een paar weken later schiet er gewoon niets van over dan verdroogde plantjes. Teveel of te weinig water ik heb dus absoluut geen groene vingers waardoor ik continue nieuwe plantjes koop en het wel duur wordt.
Goh, ik volg gewoon de richtlijnen op de kaartjes die bij de plantjes steken eigenlijk. (En enkel planten kopen die geschikt zijn voor op de plaats waar je ze wilt zetten. Daar ging ik vroeger ook wel in de mist, dan kocht ik plantjes die in de schaduw moesten staan en dan stonden die in volle zon en gingen ze uiteraard snel dood.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 23 februari 2011 - 20:37

Smitten Kitten zei:

Goh, ik volg gewoon de richtlijnen op de kaartjes die bij de plantjes steken eigenlijk. (En enkel planten kopen die geschikt zijn voor op de plaats waar je ze wilt zetten. Daar ging ik vroeger ook wel in de mist, dan kocht ik plantjes die in de schaduw moesten staan en dan stonden die in volle zon en gingen ze uiteraard snel dood.

Een goeie tip, ik zal het ook eens bekijken, want hier wil ik dit jaar ook een kattenplantenhoekje inrichten, maar het grootste deel van de grond ziet nooit zon...

Mijn groene vingers zijn hier ook nooit afgeleverd geweest dus moet ik het zonder proberen te doen :x

Bewerkt door haemoglobine, 23 februari 2011 - 20:37.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo