Spring naar inhoud

- - - - -

poes met tia/beroerte.

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
noesje
noesje
  • 1.389 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 22 februari 2011 - 17:17

Vanmorgen werkte ik bij iemand thuis van wie de poes (5 jr) gisteren een soort van beroerte of tia heeft gehad.
Ze viel steeds om en kon amper lopen dus ze zijn gelijk naar de DA gegaan.

Ze heeft een spuitje gehad om wat rustig te blijven en het gaat wel wat beter maar zat er vanmorgen heel apatisch bij.
normaal vliegt ze er vandoor als ik ga stofzuigen(ik ben de huishoudelijke hulp) maar nu bleef ze gewoon zitten en zat heel wazig voor zich uit te staren.
Ze gaat normaal ook naar buiten maar dat kan nu natuurlijk niet maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit eens meegemaakt hebben en hoe verloopt dit, kan het weer helemaal goedkomen met deze poes of zou ze er wat aan overhouden?

iemand met ervaringen?
Geplaatste afbeelding

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 22 februari 2011 - 18:15

as het een tia'tje geweest was was dat normaal al beter moeten zijn en daar houd ze niets van over. Denk eerder dat ze een cva heeft gehad. Allee zo is het bij mensen toch. Ik hoop dat het terug weer word. Maar ook al heeft ze een tia gehad toch goed in het oog houden want dan is de kans groot dat ze binnenkort een cva doet..

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 22 februari 2011 - 18:28

Een TIA is van voorbijgaande aard. Een beroerte kan rest verschijnselen geven zoals verlamming, incontinentie...
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

chriske
chriske
  • 1.714 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 22 februari 2011 - 19:10

noesje zei:

Vanmorgen werkte ik bij iemand thuis van wie de poes (5 jr) gisteren een soort van beroerte of tia heeft gehad.
Ze viel steeds om en kon amper lopen dus ze zijn gelijk naar de DA gegaan.

Ze heeft een spuitje gehad om wat rustig te blijven en het gaat wel wat beter maar zat er vanmorgen heel apatisch bij.
normaal vliegt ze er vandoor als ik ga stofzuigen(ik ben de huishoudelijke hulp) maar nu bleef ze gewoon zitten en zat heel wazig voor zich uit te staren.
Ze gaat normaal ook naar buiten maar dat kan nu natuurlijk niet maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit eens meegemaakt hebben en hoe verloopt dit, kan het weer helemaal goedkomen met deze poes of zou ze er wat aan overhouden?

iemand met ervaringen?

Onze bkh van 12jaar heeft ook zo iets gelijkwaardig voorgehad , kon niet meer lopen, wankelde en haar ogen draaiden in het rond , vreselijk.

Bij haar kwam het van haar oor , dus geen tia , een soort Menière ! Als de ogen draaien en ze geen vast punt vinden blijft ze zwijmelen.

Met de nodige medicatie is het in orde gekomen , maar kan terug komen en dan is een ingreep noodzakelijk , sind dien is de poes zo goed als doof !

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 22 februari 2011 - 19:13

Ja mijn kater heb ik om die reden vorig jaar laten inslapen.
Geplaatste afbeelding

noesje
noesje
  • 1.389 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 22 februari 2011 - 20:29

Nou, ik ben benieuwd hoe dat afgaat lopen dan, ik had hier nog nooit van gehoord bij een kat.
vrijdag kom ik er weer, kan ik eens kijken hoe het dan gaat.
Ze liep heel moeizaam de trap op maar misschien komt het ook doordat ze een spuitje had gekregen dat ze daar nog wat duf van leek.
hopelijk komt het goed, maar ik dacht ook al van een tia (als het dat was) komt vaak een cva...weet ik vanuit de bejaardenzorg.

bedankt voor zover allemaal!
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 23 februari 2011 - 11:18

noesje zei:

Nou, ik ben benieuwd hoe dat afgaat lopen dan, ik had hier nog nooit van gehoord bij een kat.

Elk levend wezen kan een beroerte krijgen. Als ze vandaag al terug de trap op ging, dan zal het hopelijk van voorbijgaande aard zijn.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 23 februari 2011 - 14:19

Belangrijk is zeker in het oog te houden wat de oorzaak geweest is of zal zijn?