Spring naar inhoud

- - - - -

nieuwe kater wil niet op de kattebak

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
micha
micha
  • 586 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 22 februari 2011 - 20:28

We hebben sinds een week een nieuwe poes in huis. Een van onze katers is vermist, die van het asiel dachten dat ze de juiste poes hadden, niet dus. Maar mijn vriend heeft ze toch in huis genomen. Het is een heel rustig beestje, maar hij wil niet of zelden op de kattebak. We hebben al een paar keer een donatie gekregen in de zetel. :misselijk:
Hem in de kattebal zetten help niet. hij is ongeveer 3jaar denkt de DA.
Van de honden moet hij niet veel hebben en die laten hem dan ook met rust. Die hebben ervaring met de andere 3 poezels in huis.
We weten niet wat te doen. Zo kan het niet blijven. We willen hem zeker een tweede kans geven. Heeft er iemand een idee hoe we dit kunnen aanpakken.
Alvast bedankt.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 22 februari 2011 - 20:32

Heb je een gesloten of open bak? Welk grind gebruik je? Hoeveel bakken heb je en waar staan ze?
De plaats in de zetel waar hij zijn pakketje of pipi dropt goed afwassen met azijn water anders gaat hij altijd terug daar gaan omdat de geur er in blijft hangen.

micha
micha
  • 586 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 22 februari 2011 - 20:38

Eerst geprobeerd een open bak in zijn bench om hem gewoon te maken aan de geluiden en de andere dieren in huis. Daarna uit bench met de bak erbij. Ik durf de kap er niet opzetten want dan wil hij misschien helemaal niet meer. Er zijn korrels in van catsan.
We hebben maar 1 bak staan want de andere poezels gaan buiten. Hij nog niet omdat hij nog niet lang hier is, maar hij heeft wel lang buiten geleefd denk ik. Weet ik eigenlijk niet. Er is niets van hem gekend. Enkel dat hij een tijdje bij mensen in de buurt rond liep en dat hij dan gevangen is en nu bij ons zit. Ik denk wel dat hij binnen heeft gezeten want hij vind het blijkbaar niet zo erg.
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 22 februari 2011 - 20:48

je kunt proberen om wat druppeltjes bleekwater over de kattenbak te sprenkelen en als je een kakje vindt, kun je dit in de bak leggen.  Katten gaan ook niet graag naar de wc dicht bij hun eten dus je zet die dingen best een eindje uit elkaar ;)

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 23 februari 2011 - 12:34

Is moeilijk he :hug: :hug: :hug: .
Ik vind die Catsan korrels eerlijk gezegd niet zo super. Misschien ander kattenbakzand proberen of... gewone aarde uit de tuin (dat kent hij waarschijnlijk wel)?
Gebruikte hij de kattenbak toen hij in de bench zat? Kan hij nu gemakkelijk naar de kattenbak (lees: als hij naar de kattenbak wil, zit er dan toevallig geen hond of andere kat in de buurt of op de weg zodat die schrik heeft en het dan liever ergens anders doet)? Sommige katten hebben zelfs liever 2 kattenbakken: een voor de plas en een voor het kakje.
Mocht het echt niet lukken, dan zou ik hem in een kleine ruimte opsluiten vb badkamer met eten , drinken, speelgoed en een kattenbak. Een kat is van zichzelf heel proper en op die manier zal hij de kattenbak wel gebruiken. Geleidelijk aan kan je de ruimte dan vergroten.

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#6 Geplaatst 24 februari 2011 - 02:01

weet je zeker dat er geen medische oorzaak is voor zijn onzindelijkheid?

micha
micha
  • 586 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 26 februari 2011 - 21:59

Gaat al wat beter. Hij verblijft nu in de kelder en daar gaat hij we op zijne bak. De honden zijn niet in de buurt en mijn zetel blijft proper :d . Hij loop nu toch al een beetje rond in huis en ik denk dat hij nog een beetje moet wennen aan de mede bewoners en zijn personeel. ;) Met mijn zoon kan hij het beste om. Bij hem springt hij zelf op schoot.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 03 maart 2011 - 15:47

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag