Spring naar inhoud

- - - - -

poes gaat plots op ons zoontje z'n gezicht liggen s'nachts

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Zino
Zino
  • 276 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 23 februari 2011 - 08:40

1 van ons poezen vertoont sinds een week een ander gedrag. Als we haar willen opnemen bijt of krabt ze en nu sinds enkele dagen gaat ze s'nachts op ons jongste zoontje (is nu 21 maand) z'n gezicht liggen wat ze anders nooit heeft gedaan!

Zou dit om een jaloerse reactie kunnen gaan van haar uit of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?

Ik maak me wel zorgen, vooral omdat het heel gevaarlijk is als een poes op een baby/peuter z'n gezicht gaat liggen en het is geen lichte poes in gewicht, dus mijn zoontje krijgt de poes niet zelf van z'n gezicht afgeduwd.

We gaan nu als eerste maatregel zorgen dat de poezen niet meer op z'n slaapkamer kunnen en hopelijk beterd het gedrag van poes terug, ook naar ons toe (ivm krabben en bijten)!!  :(

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.560 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 23 februari 2011 - 08:42

ik zou allesinds eens bij de DA gaan, want gedragsverandering kan een medische oorzaak hebben. en als het niet zo is, inderdaad de kamer sluiten.
Geplaatste afbeelding

katy
katy
  • 5.804 berichten

#3 Geplaatst 23 februari 2011 - 09:08

oesje,
das zeker niet goed!

hopelijk kan ze binnenkort niet meer op zijn kamertje

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#4 Geplaatst 23 februari 2011 - 09:14

Oei, daar zou ik toch ook niet blij mee zijn. Hier mogen de poezen niet op de slaapkamers van de kinderen komen. Maar jaloers gedrag lijkt me toch vreemd als je zoontje al 21 maand is. Dan was dat toch al wel eerder gekomen denk ik.
Succes

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 23 februari 2011 - 11:20

Ik zou ook eens bij de DA langs gaan om een medische oorzaak uit te sluiten. Maar zeker nu al maatregelen nemen zodat de poezen niet meer bij je zoontje op de kamer kunnen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 23 februari 2011 - 14:17

Dat ze op het gezicht van je zoontje gaat liggen is in de regel geen jaloezie hoor. Katten zoeken warmte op en waar vinden ze die, op het lichaam en het gezicht van de baby. Lola heeft ook altijd de neiging gehad om in mijn nek en op mijn hoofd te gaan liggen

Ik zou de poes misschien uit de kamer houden 's nachts maar zeker niet de hele dag want dan gaat de poes, die vroeger wel in die kamer mocht en niet verstaat waarom nu niet meer dat niet begrijpen.

Dat ze verandert is van gedrag kan wel een reden hebben, medisch of gedragsmatig. Dus eerst eens naar de da langsgaan om te zien dat er niks mis is en in tweede instantie misschien aandacht geven, mee spelen of een gedragsdeskundige inroepen. Lijtk een grote stap maar geloof me een goede gedragsdeskundige kan echt de oorzaak vinden en die oplossen zodat jij, je zoontje en je kat weer gelukkig samen kunnen leven