Spring naar inhoud

- - - - -

Ziek katje in huis, wat dan?

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Armani
Armani
  • 14.495 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 23 februari 2011 - 10:20

Hallo iedereen,

Ik zou graag eens jullie mening weten. ;)

Ik las hier op het forum over een katje die ziek is.

Hoe doen jullie dat als je naar je werk moet gaan met een ziek diertje in huis? :catscratchhead

Toch naar het werk gaan of verlof opnemen zodat het diertje niet alleen zit?

Ik vraag mij af :
als je een katje hebt die zo ziek is dat het soms moet overgeven en daarbij ook nog diarree zou hebben, blijf je dan thuis bij je katje?
Ik vermoed van wel hé.

Je moet natuurlijk wel in de mogelijkheid zijn om daarvoor verlof op te nemen. Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dat zomaar kan. Zeker als het om meerdere dagen zou gaan.

Hoe denken jullie daarover?

Bewerkt door Armani, 09 maart 2011 - 10:17.

Malou
Malou
  • 965 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 23 februari 2011 - 10:42

Als ik een hele dag moest werken, zou ik het apart zetten in de badkamer en mijn schoonmoeder vragen om tussendoor eens te gaan kijken.

Als het nu echt voortdurend zorgen nodig had (zoals bv. het geval was toen 1 van onze ratjes een longontsteking had en moest worden warm gehouden + regelmatig gevoerd worden en medicatie krijgen), dan zou ik thuis blijven of mijn dier bij de dierenarts achterlaten voor verzorging.

Bewerkt door Malou, 23 februari 2011 - 10:43.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 23 februari 2011 - 10:46

Mijn man werkt overdag en ik 's avonds, ze zitten hier dus nooit een ganse dag alleen. Ik kan ook onmogelijk zomaar verlof nemen hiervoor. Maar moest het toch nodig zijn, zou ikzelf in ziekteverlof gaan.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 23 februari 2011 - 10:49

Als mijn katje heel erg ziek is, blijf ik thuis en neem ik hiervoor verlof op. Mijn baas weet dat al (en mijn collega's ook). Ik heb het trouwens al twee keer gedaan: een keer voor ons Nellemie en de laatste keer voor onze Bebbel. Ik zou echt niet gerust op het werk zitten.
Mocht het toch niet lukken, dan zou ik proberen om die dag minder uren te werken vb halftijds of toch zeker tussen de middag naar huis gaan kijken. En in geval van grote nood, zou ik vragen of de poezel bij de da mag blijven.
Vorige week had Gabriël zijn poot bezeerd en ik ben 's avonds bij de da gegaan. De volgende ochtend was alles in orde en dan ben ik voor een halve dag gaan werken. Mijn oudste zoon was wel bijna heel de ochtend thuis dus we hebben elkaar overlapt.

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.495 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 23 februari 2011 - 11:00

Joloka zei:

Ik zou echt niet gerust op het werk zitten..

dat zou bij mij ook het geval zijn :(

Armani
Armani
  • 14.495 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 23 februari 2011 - 11:01

Bij (erge) ziekte, bij de dierenarts laten, dat vind ik een goed idee.
Daar had ik nog niet aan gedacht en ik wist ook niet dat dat kon.

Alles is natuurlijk te zien wat het poesje heeft...en hoe erg het is.

Bewerkt door Armani, 23 februari 2011 - 11:02.

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 23 februari 2011 - 11:08

Laat het door iemand verzorgen als ik moet werken ^^
Geplaatste afbeelding

VeganCatgirl
VeganCatgirl
  • 614 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 23 februari 2011 - 12:01

ik heb glijdende uren dus ik kan gerust eerst naar de DA gaan voor als dat nodig is. Ik kan ook de dag zelf beslissen of ik verlof neem of niet (natuurlijk niet elke keer, maar ik kan dat wel een paar keer op een jaar)

Fieke
Fieke
  • 3.124 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 23 februari 2011 - 12:03

Als het niet al te ernstig is, mijn ouders zijn schitterende katsitters! :loveshower:
Als er echt iets heel ernstig zou zijn.... dan blijf ik thuis. Op het werk zijn ze heel soepel als het over zieke kinderen gaat. Ik heb geen kinderen maar hier weten ze dat Shiva enorm belangrijk is voor mij en mag ik ook thuisblijven als er iets ernstig is.
Geplaatste afbeelding

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 23 februari 2011 - 12:05

Wij kunnen dolf alleen laten momenteel en is ook ziek.
partner gaat wel 's middags overhuis. maar gaat. Slaapt toch veel en is niet verontrustend.
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 23 februari 2011 - 12:43

Toen Cassie 4 weken na haar bevalling een pyometra kreeg, heb ik op mijn werk de d.a. gebeld dat ik 's avonds langs wilde komen. Ik vermoedde dat ze een pyometra had. Ze was niet ziek, zorgde voor haar dochtertje, alleen ze was al zo goed aangekomen zo kort na haar bevalling. Die avond werd mijn vrees waarheid. We zouden via medicamenten haar gaan behandelen, immers ze was mijn fokpoes. Ik zou haar 2 keer per dag gaan tempen. dinsdag goede temp, medicatie gegeven en naar mijn werk gegaan. woensdag goede temp en naar mijn werk gegaan, na medicatie gegeven te hebben. Woensdagavond, ze lag op mijn buik, ze had een perfecte temp, en voelde bobbels. Da's niet goed. D.a. was niet meer aanwezig, althans dat dacht ik. Mijn partner belde  en daarna mij weer terug. Als Cassie ging verslechteren moest ik direct komen, mijn eigen d.a. had wacht. De hele nacht, Cassie zorgde voor haar dochter, at en dronk goed en had geen temp. De volgende ochtend direct naar de d.a Echo gemaakt, baarmoeder had haar gehele buik in beslag genomen. Cassie achter gelaten, ze is geopereerd heb haar de volgende dag opgehaald. Ik moest naar mijn werk, en daar is ze op dat ogenblik in betere handen. Mijn partner heeft haar dochtertje geflest, dochterlief vertikte het om vlees te eten. Tijdens de operatie is haar ene baarmoederhoorn geklapt, de andere is de volgende dag open gemaakt. Vieze stinkende pus kwam er uit. Hierna is Cassie wel ziek geworden. Had die dag dat ik haar ophaalde vrij en ook dat hele weekend vrij. Ze heeft in totaal nog 3 weken ab gehad. Ze is nu een verwende drol en een vensterbank/ schoot kat.
Vrij krijgen op mijn werk is niet makkelijk.

Betreffende kat misselijk en diarree. Ik heb hier altijd primperan in huis, dan krijgt de poes in kwestie dat. Maar ik kan dan heel weinig voor de kat doen. Misselijkheid en diarree duidt vaak op een virusje. En helaas tegen een virus infectie kan je geen ab geven. Dat moet zelf uitzieken.
Ik kan niet er naar gaan kijken en pootje vasthouden. En misschien klinkt dat heel lullig. Maar je kan hier gewoon veels te weinig tegen doen, helaas.
Overigens hier is bijna altijd iemand thuis. ik werk dagdiensten en 1 avonddienst tot 20:00 uur in de week. Mijn partner werkt alleen nachtdiensten.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Armani
Armani
  • 14.495 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 23 februari 2011 - 16:05

ohhh, dat diertje...wat een naar verhaal :cry:
Is het nadien allemaal goed gekomen met Cassie?

Bewerkt door Armani, 23 februari 2011 - 16:05.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#13 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:18

Ja ja, het is een vreselijke verwende drol nu.
Even zonder dollen,Cassie is een leuke meid. Kent haar willetje en is duidelijk een rooie. Ze hangt nu ook weer aan mijn schouder.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:30

Mijn moeder is gepensioneerd en zou met plezier op de poes komen letten.  Ze stelt het zelfs voor als het beestje niet ziek is.
Ik werk ook ergens waar het makkelijk is verlof te nemen of iets later aan te komen of vroeger weg te gaan, in de mate van het redelijke natuurlijk.
Daarvoor werkte ik in een groter bedrijf dat vrij strikt was.  Was je 10 minuten te laat werd je al ter verantwoording geroepen.

Toen ik nog daar werkte, paste ik wel eens op de beesten (2 poezen en een hond) van mijn ouders als zij op vakantie waren.
Cleo, de oudste poes, had suikerziekte, dus het was belangrijk dat ik elke dag langsging voor haar eten en spuit.  Ik ging meestal 's morgens en meteen na het werk, want het was niet zo ver.
Op een dag vond ik Cleo helemaal uitgeteld op de grond, helemaal op (Cleo was een pittige kat, zelfs op de leeftijd van 18 jaar). Ik heb in paniek naar de dierenarts gebeld en mocht langsgaan.  Blijkbaar had ze een insuline crisis gehad door stress (waarschijnlijk de hond), dus ik moest haar zoveel mogelijk druivensuiker toedienen onder dwang.  Ik heb haar een hele nacht suiker toegediend en haar er weer helemaal bovenop gekregen.  De volgende dagen ben ik gewoon gaan werken en ze was er weer helemaal bovenop ...

... tot op mijn verjaardag een paar dagen later.  Ze had weer een crisis gekregen en kon echt niets meer doen.  Ik heb de dierenarts gebeld en zij zei dat we haar er waarschijnlijk niet meer bovenop zouden krijgen.  Mijn ouders gebeld en zij lieten de beslissing over aan de dierenarts, die uiteindelijk heeft geopteerd om het beestje te laten inslapen.

En ondanks het feit dat mijn ouders mij niets verwijten en de dierenarts mij heeft verzekerd dat ik het niet had kunnen voorzien, voel ik mij toch nog schuldig dat ik die dag ben gaan werken en 's morgens niets had gemerkt.

Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:33

Ik kan ook geen verlof nemen (sta in het onderwijs) maar ben dan ook niet gerust
Eventueel kan ik wel iets regelen zodat ik over de middag naar huis kan of mijn moeder even langs gaat
éénmaal ben ik in de namiddag zelf thuisgebleven omdat ik het niet vertrouwde en te ongerust was