Spring naar inhoud

- - - - -

kattenren - schaduwplekje

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 28 mei 2009 - 11:27

Hoe lossen jullie het op om de katjes een overdekt plaatsje te geven in de kattenren?
Het lijkt me wel leuk om op de één of andere manier ook een schaduwplekje te voorzien in een ren.

Voorbeelden met foto's zouden leuk zijn. :)

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 28 mei 2009 - 11:35

Goed dat je dit topic hebt geopend want dat is hier bij mij ook het probleem. Als de zon schijnt staat de ren er dus bijna de hele dag in. Als ik dan buiten zit willen de poezen kost wat kost buiten komen om bij mij te liggen.

Ik heb er momenteel een grote handdoek opgelegd zodat ze toch een beetje schaduw hadden, ik ga kijken om zo een bamboemat te halen, lijkt me beter dan een handdoek ;)

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#3 Geplaatst 28 mei 2009 - 11:39

Ik dacht ook meteen aan bamboe... succes ermee.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#4 Geplaatst 28 mei 2009 - 12:07

Ik heb vanmorgen ook nog aan mijn vriend voorgesteld om er bamboe op te leggen voor een schaduwplekje...

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 28 mei 2009 - 12:12

Je hebt ook van die speciale schaduwnetten die je aan de bovenkant van de veranda kan vastmaken tegen de zon. En die mogen constant buiten.

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 28 mei 2009 - 12:45

Joloka zei:

Je hebt ook van die speciale schaduwnetten die je aan de bovenkant van de veranda kan vastmaken tegen de zon. En die mogen constant buiten.

En waar vind je die dan?

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 28 mei 2009 - 12:45

Die bamboumatten zijn die bestemd tegen regen?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 28 mei 2009 - 12:53

M&M zei:

En waar vind je die dan?

Ik zal eens moeten vragen aan mijn buren waar ze die gehaald hebben. Ik weet dat er een paar weken geleden in reclame stonden in de Makro.
Even gegoogled: http://www.zoekertje...ant-371988.html
http://www.spotter.b...pot_1656160.htm

Bewerkt door Joloka, 28 mei 2009 - 13:02.

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 28 mei 2009 - 13:59

Wat een geluk hebben jullie allemaal zeg....mijn ren staat aan de noordkant :cry:
Wel goed als het bloedheet is in de zomer...de poezels zitten altijd in de schaduw :d

Die bamboematten denk ik wel dat heel goed zijn voor schaduw hoor :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 28 mei 2009 - 14:24

De bamboematten kunnen in principe tegen de regen ook hoor, je kan ze altijd buiten laten liggen. Hier hebben ze zoiezo in hun ren altijd wel ergens een plekje schaduw afhankelijk van hoe de zon staat, dus ik hoef hier niets te voorzien om schaduw te geven. Als het te warm is, kunnen ze altijd naar binnen gaan en in de veranda is airco voorzien voor heel warme dagen :LOL: .
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 28 mei 2009 - 14:27

Bamboematten kunnen inderdaad een tijdje tegen de regen, wij legden die hier vroeger op het veranda dak, en als ze beginnen te rotten koop je er toch gewoon volgende lente-zomer nieuwe. :)

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#12 Geplaatst 28 mei 2009 - 18:35

Ik heb dat probleem ook maar jammer genoeg denkt mijn vriend dat matten ofzo erop leggen niet gaat helpen omdat de zon niet meteen vanboven op de ren zit..
'k weet het zelf niet zo goed..hij weet zo'n dingen altijd beter.. :oops:

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 28 mei 2009 - 18:36

poezemannen zei:

Ik heb dat probleem ook maar jammer genoeg denkt mijn vriend dat matten ofzo erop leggen niet gaat helpen omdat de zon niet meteen vanboven op de ren zit..
'k weet het zelf niet zo goed..hij weet zo'n dingen altijd beter.. :oops:

je kan die ook laten overhangen aan de zijkant, dan hebben ze daar achter nog schaduw :d

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 28 mei 2009 - 18:45

ik zie dat de meeste rennen niet overdekt zijn....hebben jullie daar een reden voor? want als hij overdekt wordt, dan zit je toch meteen ook beschut voor de regen...
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#15 Geplaatst 28 mei 2009 - 18:46

Ja, da's waar maar mijn vriend heeft ook schrik dat zo'n matten het licht wegnemen in onze keuken..