Spring naar inhoud

- - - - -

mijn kat heeft een teek

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
lissie
lissie
  • 2 berichten

#16 Geplaatst 23 februari 2011 - 20:37

wat bij dieren helpt is lavendel mijn verzorpogny is altijd heel druk en toen had ik lavendel en hij werd heel rustig misschien werkt het.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#17 Geplaatst 24 februari 2011 - 01:57

je moet je ouders er misschien eens aan doen denken dat als die teek van je kat valt en ergens in huis kruipt dat hij de volgende keer dan op 1 van jullie kan kruipen
Ik vraag me af of ze de lelijkaards dan ook gewoon gaan laten zitten als die op henzelf zitten?
Je kan niet alleen de ziekte van Lyme krijgen maar ook nog andere aandoeningen waardoor je fysiek heel hard aftakelt (cvs oa)
Als je de teken eruithaalt vergeet dan niet om een draaiende beweging te maken zodat de kop meekomt.
Wij hebben er hier ooit ook enen moet verwijderen uit onze poessieman en die viel ook op de grond, amai, zo een snelle beesten zeg.
Ik krijg er nog de kriebels van als ik er aan denk, ik heb daar serieus aan moeten trekken en ik zag de huid van onze poessieman zo mee omhoogkomen, brrrrrrrrrrrrrrrrr
Maar geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om die lelijkaard te laten zitten en onze poessieman eventueel te laten ziek worden...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 24 februari 2011 - 12:44

Een teek verwijder je inderdaad het best, ik zou ze ook zeker niet laten zitten tot ze er vanzelf afvallen.
Je kan die pipetjes uit voorzorg gewoon maandelijks toedienen, zo voorkom je dat de teken op je poes blijven zitten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

nancytje
nancytje
  • 875 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 24 februari 2011 - 13:19

ik zou toch ook de teken eruit halen hoor met een tekentang.
lais (helaas overleden ) geeft ooit eens een teek op zijn balzak gehad en toen heb ik ook de nodig moeite gehad om die eruit te halen.
ik zou zeggen aan je ouders dat teken zowel voor het dier als voor jullie allemaal gevaarlijk zijn .
je moet maar eens opzoeken in google wat een teek allemaal kan aanrichten

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 25 februari 2011 - 17:02

De teken waren een dag na ik het pipetje heb toegedient allemaal weg !  en nu is ze in een keer ook ontvlooid
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 25 februari 2011 - 23:17

Laurine zei:

De teken waren een dag na ik het pipetje heb toegedient allemaal weg !  en nu is ze in een keer ook ontvlooid

:thumb: :thumb: :thumb:

Goed zo!

Zeker nooit laten zitten tot ze er vanzelf afvallen, ik heb eens een kat met tekenverlamming gezien op TV, echt héél zielig!
Het beestje lag ergens onder een struik, kon niet meer bewegen, lag volledig uitgestrekt, ze kon enkel nog miauwen...

Gelukkig heeft er haar iemand gevonden, anders zou ze het niet overleefd hebben!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#22 Geplaatst 26 februari 2011 - 20:05

Frances zei:

Oh ja en dit is wel vrij gemeen van mij, maar om zeker te zijn of die beesten echt dood waren, ik deed ze dan in een stukje keukenpapier en stak dat dan buiten in brand :oops: Ja sorry ma dan was ik er echt zeker van dat die dood was....

Ik stak ze in keukenpapier en klopte er met een hamer op. ;)

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#23 Geplaatst 26 februari 2011 - 20:07

Super dat de teken weg zijn, want het geeft idd niet alleen Lyme maar heel veel andere ziektes ook aan de mens.