Spring naar inhoud

- - - - -

waterwratjes..

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#1 Geplaatst 23 februari 2011 - 16:28

niet echt een poezenvraagje maar toch..
De oudste heeft hier ineens last van waterwratjes. Ik zie het dus niet zitten om ze te laten uitlepelen en heb ooit eens gehoord dat er iets homeopatisch zou bestaan dat goed helpt.... helaas weet ik niet meer  wat en met google kom ik ook niet veel verder helaas.
Iemand hier een tipje?? :)

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#2 Geplaatst 23 februari 2011 - 16:36

http://waterwratten....terwratten.html

;)

http://google.h4ck.n...athie waterwrat

:)

Bewerkt door Cilia, 23 februari 2011 - 16:38.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#3 Geplaatst 23 februari 2011 - 16:37

ja,ja cilia heb ik gezien maar echt veel had ik er niet aan :oops: .
Ik zoek meer zo van die huis tuin en keuken middeltjes die zouden kunnen helpen of iets homeopatisch om in te nemen ofzo :)
Maar toch bedankt!!

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 23 februari 2011 - 16:51

Ik ken wel een middeltje tegen wratten dat je bij de apotheker haalt. Het vriest de wratten niet in en het doet ook geen pijn. Het helpt super. Mag dat ook?

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#5 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:06

teatree olie , duurt langer of uitlepelen , maar is veel minder pijnlijk
en normaal gezien is dat een virus zoals het koortsblaasvirus en dat zit maximum een jaar in hun lijf
ik heb bij alle 3 dit gedaan en na 3 maand waren ze weg
ze komen wel lelijk van de teatree , groot en rood , en dik , maar dan verdwijnen ze
vergeet niet dat ze zeer besmettelijk zijn als ze open gaan en als de juffen dit weten op school ze je kindje mogen weigeren om te gaan zwemmen

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 23 februari 2011 - 21:39

mijn zoontje heeft dit ook gehad, is idd besmettelijk, ik heb er bij hem niks aan moeten doen, heb ze niet laten uitlepelen, want dat is heel pijnlijk, na drie maanden verdijnen ze uit zichzelf en dan zijn ze er ook immuun voor ;)

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#7 Geplaatst 23 februari 2011 - 23:06

Mijn zoon heeft er ook gehad over heel de lengte aan de binnenkant van zijn been. Wij noemen het parel wratten.
Na maanden en maanden heeft hij ze laten uitlepelen, en het was niet zo pijnlijk op verschillende plaatsen word het been of de plaats waar de wratten zitten lichtjes verdoofd, en daarna heeft ze ze uitgelepeld. Na een goeie week was alles genezen en is het niet meer terug gekomen. Je moet wel naar een goede dermatologe gaan. Wij hadden ook allerlei homeopathische middelen en chemische middelen geprobeerd zonder deftig resultaat. Uitlepelen was de beste oplossing. Nu heeft hij juist nog last van wratten onder de voetzool en die laat hij op regelmatige basis bevriezen en dat is wel zeer pijnlijk. :( Maar de dermatologe zei ook als je het virus in je hebt blijft het voor altijd bij je zoals het herpes virus, maar meestal slaapt het  in en komt het soms met een opvlakkering terug.
Kitten@ het koortsblaasvirus zoals u het noemt is het herpesvirus en draag je je hele leven bij je. Het verdwijnt niet, het kan bij stresstoestanden terug uitkomen.

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#8 Geplaatst 24 februari 2011 - 09:19

mmhhh ik wist dat eigenlijk niet dat het echt een virus was en dat je het altijd bij je blijft dragen :oops: . Maar mag ze dan nu niet gaan zwemmen??? Ze heeft geen zwemles met school dat is pas vanaf volgend jaar maar ze heeft wel privezwemles elke week een half uurtje.
HEb nu trouwens een spray gekocht en ik ga hopen dat het zal helpen, stinken doet het genoeg :ha . En anders dan toch misschien maar uit laten lepelen....

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#9 Geplaatst 24 februari 2011 - 11:53

Mijn zonen gaan om die redenen (wratjes onder de voetzool) niet meer mee zwemmen met school en ook niet privé. Zij hebben het zelf opgeraapt in het zwembad en willen dit niet doorgeven aan andere mensen zolang het niet helemaal genezen is.
En onder hun voeten komt het elke keer terug, dus hebben we dit schooljaar beslist met de dokter dat ze niet meer zwemmen gaan en hopelijk komen ze dan niet meer terug. Want het is zeer pijnlijk om ze telkens onder de voeten te laten bevriezen.
Toen de oudste parelwratjes had mocht hij ook niet meer gaan zwemmen van de dermatologe tot het helemaal genezen was.

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#10 Geplaatst 24 februari 2011 - 14:14

van de dermatoloog heb ik een potje zalf gekregen voor wratjes aan de voeten
je moet een gaatje maken de groote van de wrat in die plakker , die plakker erover , zalf erop en nog een plakker erop en een verbandje , want het brand door de kousen heen , en dan de volgende dag met een mesje het zwarte gedeelde wegsnijden (pijnloos) en dit verschillende dagen tot je weer de echte huid ziet
en in de decathlon hebben ze nu net badmutsjes voor de voetjes , ligt bij de badmutsen en heb gezegt tegen de juf dat ze verplicht zijn van mij om die aan te doen en tot nu toe nog geen wrat dees jaar
de parelwratjes zijn besmetbaar en vooral krijg je het zegt de dokter van zwembaden ,zoalng ze dicht blijven zijn ze niet besmetbaar
nooit elkaars handdoek gebruiken wanneer je kindje parelwratjes heeft
onze kinderen hadden er enorm veel , mijn jongste had er zeker 40 in zn oksel en mn dochter hele grote en mn andere zoon die heeft ze niet gekregen

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 24 februari 2011 - 14:25

Hier heeft de jongste dit gehad en heb ik sudocreme gebruikt op de pijnlijke rode plekken eromheen! niet op open wratjes smeren!  De pijn werdt verminderd en de tip kreeg ik van mijn moeder.
Het zit hier in nederland in een grijze pot met rode letters en wordt ook voor babybillen en tepelkloven gebruikt.
Mijn dochter had er baat bij en vooral op de nieuwe wratjes die opkwamen is het effect heir heel groot gewest. weinig pijn en opnen wratjes.
Niet zwemmen en uitkijken met douce en bad: liever droog houden!
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:39

Hier werkte dat middeltje nochtans goed hoor :) . Het is aporil. Dat is pijnloos en ze verdwijnen er ook mee ;)