Spring naar inhoud

- - - - -

Valdo geen FIP !!!

• Log in om te reageren
75 reacties op dit onderwerp
Guest_Sugarbee_*
Guest_Sugarbee_*

#1 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:06

Hier ben ik weer met een probleem.. Eigenlijk wel een gelijkaardig probleem als ervoor (diarree)

Valdo heeft altijd gigantisch veel honger, maar als we hem à volonté laten eten dan heeft hij gegarandeerd de volgende dag diarree die dan weer een paar dagen aanhoudt en terug betert als hij veel minder eten krijgt. Op de zakken van de RC 36 staan waarden/maand. Als ik hem die hoeveelheid geef dan loopt hij de ganse dag te janken om nog meer eten..
Gaan we maar iets over de waarde die hij mag krijgen volgens RC heeft hij diarree.

Ik probeer die hoeveelheid te verdelen over 3 porties ('s morgens, 's middags en 's avonds) maar constant dat gejank. Krijgt hij zijn portie (1/3 of zelfs 1/2 van de hoeveelheid die hij mag) is het eten op een paar minuten op!

Ook heeft hij een dikke buik, precies zowat opgezwollen. Als hij wandelt zie je de buik heen en weer wiebelen. Is dit normaal?

Het zal ook ver tijd gaan worden voor hem te castreren, hij is nu bijna 6 maanden.

Iemand die raad weet ivm de voeding? Loop nu al terug elke dag te dweilen (same story :( ) en wil niet volledig hervallen!
1 ding kan ik wel met zekerheid zeggen, Valdo heeft gevoelige darmen!

Update: DA vermoedt FIP , castratie goed verlopen deze morgen

Bewerkt door Sugarbee, 27 februari 2011 - 20:32.
Reden van bewerken: enters weggehaald

Guest_Sugarbee_*
Guest_Sugarbee_*

#2 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:08

vraag me af hoe het komt dat hier ineens zoveel enters tussenzitten terwijl ik die niet gezet heb :catscratchhead

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:09

mss toch maar eens bij de da gaan. Dat buikje kan wijzen op wormpjes, wanneer is hij laatst ontwormd?
Geplaatste afbeelding

Guest_Sugarbee_*
Guest_Sugarbee_*

#4 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:09

3 maand geleden

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:12

toch nog maar eens ontwormen dan. hier worden ze om de 3 maanden ontwormd :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Sugarbee_*
Guest_Sugarbee_*

#6 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:13

ah ik dacht dat dat voor een jaar goed was?

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:14

neen dat moet om de 3 maanden gebeuren. inentingen zijn normaal gezien om het jaar.
Geplaatste afbeelding

Guest_Sugarbee_*
Guest_Sugarbee_*

#8 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:16

zou het daardoor kunnen komen dat hij zoveel wil eten? Ben wat aan het opzoeken op internet over wormen bij katten, blijkbaar komt dat van andere katten of vlooien, maar Valdo is een binnenkat en zit alleen, is dit dan wel mogelijk?

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:22

ja het is mogelijk, jijzelf kan ook vlooien meebrengen van buiten enz
Geplaatste afbeelding

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:28

ik vind die waarden die zo op een zak staan maar weinig hoor. Lily zou hier dan maar 45g mogen eten per dag, als ik dat geef, komt zo ook sowieso bijvragen. Ik vul gewoon haar kommetje elke keer het bijna leeg is (soms wacht ik wel eens wat). Maar ik geef haar ook elke dag 2x rauw (nu nog enkel rund, wegens uitsluitingsdieet) en dat helpt ook wel enorm! Ze eet minder van haar korrels. Misschien helpt dat bij jou ook wel, zo eet hij minder van de korrels en zal misschien de diarree ook niet meer zo snel terugkomen?

Bewerkt door Elfje, 23 februari 2011 - 17:28.

Geplaatste afbeelding

Guest_Sugarbee_*
Guest_Sugarbee_*

#11 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:43

Ik heb net naar de DA gebeld, vanavond mogen we nog komen en we mogen hem daarlaten voor terwijl te castreren (als hij niets ernstigs heeft uiteraard). Die wormen heeft met toch wat afgeschrikt! Las ook dat wormen gevaarlijk kunnen zijn voor kindjes en aangezien er hier eentje rondkruipt van bijna een jaartje oud ga ik geen risico nemen!

Guest_Sugarbee_*
Guest_Sugarbee_*

#12 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:45

Elfje zei:

ik vind die waarden die zo op een zak staan maar weinig hoor. Lily zou hier dan maar 45g mogen eten per dag, als ik dat geef, komt zo ook sowieso bijvragen. Ik vul gewoon haar kommetje elke keer het bijna leeg is (soms wacht ik wel eens wat). Maar ik geef haar ook elke dag 2x rauw (nu nog enkel rund, wegens uitsluitingsdieet) en dat helpt ook wel enorm! Ze eet minder van haar korrels. Misschien helpt dat bij jou ook wel, zo eet hij minder van de korrels en zal misschien de diarree ook niet meer zo snel terugkomen?

Ik denk dat die rauwe voeding wel iets perfects is voor katten hoor, maar ik vind het zelf zo maar vies O:) toch bedankt voor de reactie!

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#13 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:47

Hier had Lola ook altijd diarree soms met bloed en soms zonder.... maar diarree bleef ze houden wat we ook deden. Tot we zijn overgestapt op Orijen voeding, redelijk duur maar ze eten er ook minder van maar waar ik vooral zoooooooooo blij mee ben is dat er sindsdien geen diarree meer is gezien :) Had ook echt zo veel merken geprobeerd, DA hier, DA daar maar niets leek te helpen.
:geluk:

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:55

Sugarbee zei:

Ik denk dat die rauwe voeding wel iets perfects is voor katten hoor, maar ik vind het zelf zo maar vies O:) toch bedankt voor de reactie!

ja vind het zelf ook wel vies (als je hele dieren gaat geven enzo) maar ik geef gewoon een steak in stukjes gesneden, al heel wat minder vies dus ;) En zelfs dat helpt al qua hoeveel kakjes en mooiere vacht enzo, dus misschien toch eens het proberen waard?

Je kan zoals mij gewoon beginnen met steak, kipfilet, kalfslapje, konijnfilet. Ik snij het nu ook nog altijd in stukjes, want in zijn geheel weet Lily niet wat ze ermee moet (en stiekem ook wel omdat ze gewoon rotverwend is :p )
En dan vind ik het persoonlijk niet viezer dan bv gewoon natvoer ofzo.

Bewerkt door Elfje, 23 februari 2011 - 17:56.

Geplaatste afbeelding

Guest_Sugarbee_*
Guest_Sugarbee_*

#15 Geplaatst 23 februari 2011 - 20:42

Net terug van DA. Ze vermoed FIP.... :( :( Valdo is er nu nog, morgen gaat ze castreren en bloed nemen. Ze ging 2 testen laten uitvoeren. Morgen weten we meer... Ben echt zo bang! :(