Spring naar inhoud

- - - - -

Valdo geen FIP !!!

• Log in om te reageren
75 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 24 februari 2011 - 09:56

:hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_Sugarbee_*
Guest_Sugarbee_*

#32 Geplaatst 24 februari 2011 - 09:57

Ja ze wou van de narcose gebruik maken voor de bloedtest.
Ze heeft wel een uitleg gegeven hoor hoe ze bij die FIP komt. Iets met elektrolyten en eiwitten die hij te kort zou hebben door eventueel die FIP en daardoor meer zou willen eten en daardoor diarree zou krijgen.
Gelijk ik het opvatte wou ze eerst fip uitsluiten door die bloedtesten te laten doen om dan zo eventueel verder naar oorzaken te zoeken van zijn diarree en dikke buik.

Ze heeft ook wat uitleg gegeven over die droge en natte fip. Wordt dat standaard gedaan dat ze een punctie doen als ze fip vermoeden?  Het is voor ons een nieuwe da, dus of er geldklopperij achter zit weet ik niet.

Of hij echt vermagerd is merk ik niet duidelijk, het is een langharige kat en die dikke buik samen met dat lang haar laten hem meer dik lijken..

Ik hoop echt dat ik vanavond goed nieuws hoor, deze middag mag ik bellen voor te vragen hoe castratie is gelopen. Ze zei dat dit geen effect ging hebben mocht hij fip hebben..

Gaat echt een kl*te dag worden! Morgen examen filosofie (volg afstandonderwijs verpleegkunde) ga er mijn gedachten niet goed bij kunnen houden denk ik :(

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 24 februari 2011 - 10:06

:hug: :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 24 februari 2011 - 10:40

Indertijd wou mijn katje met fip helemaal niet eten.Bij alle katten is het mss niet hetzelfde.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#35 Geplaatst 24 februari 2011 - 11:24

je weet alleen zeker dat het FIP is als ze bij een punctie dat vocht vinden. In alle andere gevallen is het erg moeilijk om FIP aan te tonen. Er is buiten dat vocht, geen test die zegt of het FIP is of niet.

zoiets als denken dat het brand omdat je rook ziet en een brandlucht ruikt, maar geen vuur ziet. Er zijn dan aanwijzingen, maar geen bewijs. snap je?

we duimen hier allemaal dat het toch iets anders is. :hug:

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 24 februari 2011 - 11:26

Bij tigre hebben ze idd een punctie gedaan.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Guest_Sugarbee_*
Guest_Sugarbee_*

#37 Geplaatst 24 februari 2011 - 12:05

wea zei:

je weet alleen zeker dat het FIP is als ze bij een punctie dat vocht vinden. In alle andere gevallen is het erg moeilijk om FIP aan te tonen. Er is buiten dat vocht, geen test die zegt of het FIP is of niet.

zoiets als denken dat het brand omdat je rook ziet en een brandlucht ruikt, maar geen vuur ziet. Er zijn dan aanwijzingen, maar geen bewijs. snap je?

we duimen hier allemaal dat het toch iets anders is. :hug:

Dan zijn die tests die ze nu doet gewoon zinloos (waren 2 soorten tests met bloed)? Kost ook nog niet weinig (ze zei iets ongeveer 50 euro), om dan nog geen uitsluitsel te krijgen... Dan toch wel geldklopperij? Pfff :( :(

Heb al gebeld naar DA voor de castratie, had secretaresse aan de lijn en ze zei dat het goed gegaan was, toch een positief puntje al. Mja castratie is zinloos als hij FIP heeft.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#38 Geplaatst 24 februari 2011 - 12:11

Och jeetje meid, ik zit hier werkelijk met open mond van verbazing.
Ik hoop dat je d.a. het absoluut zeer slecht heeft en je volgend jaar en de jaren erop hierom kan lachen met je manneke in je armen. Want dit soort dingen............. je wijs maken dat je katje mogelijk FIP heeft, dan wel gaan castreren, de weerstand schiet naar benee. Sommige moeten ze opknopen aan de hoogste boom.
Ik wil je aanraden om wanneer je je mannetje thuis heb en hij is weer goed hersteld om naar een andere d.a. te gaan voor een second opinion.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#39 Geplaatst 24 februari 2011 - 12:16

Sugarbee zei:

Dan zijn die tests die ze nu doet gewoon zinloos (waren 2 soorten tests met bloed)? Kost ook nog niet weinig (ze zei iets ongeveer 50 euro), om dan nog geen uitsluitsel te krijgen... Dan toch wel geldklopperij? Pfff :( :(

Heb al gebeld naar DA voor de castratie, had secretaresse aan de lijn en ze zei dat het goed gegaan was, toch een positief puntje al. Mja castratie is zinloos als hij FIP heeft.

Vraag anders eens waarom ze geen punctie doen???

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 24 februari 2011 - 12:28

Ik ben het eens met Jubikelcats. Als je DA een vermoeden heeft van FIP begrijp ik niet dat ze gaat opereren :catnoknow :catnoknow . Ik zou dus in de toekomst ook op zoek gaan naar een andere DA als je ventje hier doorkomt.
Hier ook een poezel met gevoelige darmen, na ook over te schakelen op Orijen droogvoer geen problemen meer. Dus misschien is het gewoon het droogvoer dat hij niet goed verdraagt. Ook zou ik het ontwormen herhalen, een kitten moet tot zijn 6 maanden volgens onze DA elke maand ontwormt worden, daarna is het goed dat je het half jaarlijks herhaald. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#41 Geplaatst 24 februari 2011 - 12:36

Sugarbee zei:

zinloos zou ik ze niet noemen. voor fip te diagnosticeren moet je verschillende zaken al kunnen uitsluiten en moet je zoeken naar aanwijzingen. Hoe meer aanwijzingen dat de DA vindt en hoe meer zaken de DA kan uitsluiten, hoe zekerder men dan is van FIP.

maar ja, ik heb eerlijk gezegd ook vraagtekens waarom ze nu doorging met de castratie. 't idd niet zo'n zware ingreep: klein sneetje in de balzak en die eruit halen. Maar waarom als je vermoed dat de kat FIP heeft? Dan is de levensverwachting in het beste geval een paar maand (sorry...)

Guest_Sugarbee_*
Guest_Sugarbee_*

#42 Geplaatst 24 februari 2011 - 13:11

Ik ga het vanavond zeker vragen hoe het zit met die punctie.
Stel nu dat op die 2 testen uitkomt dat het geen fip is, mag men daar dan 100% zeker van zijn? En moet er dan nog een punctie gebeuren?

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#43 Geplaatst 24 februari 2011 - 13:16

als de DA weet wat de kat wel zou hebben en waar die dikke buik dan aan te wijten is, dan is een puntkie niet nodig vermoed ik.

maar als ze geen andere diagnose weet, dan zou ik dat toch laten doen. FIp is iets dat zich op zoveel verschillende manieren kan uiten: hoge corona titer, lage corona titer,...

Bewerkt door wea, 24 februari 2011 - 13:17.

Guest_Sugarbee_*
Guest_Sugarbee_*

#44 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:34

Binnen ongeveer een uurtje weet ik meer :pray: Is vandaag al een stresserend dagje geweest

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#45 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:43

:geluk: :geluk: :geluk:   We duimen mee!
Geplaatste afbeelding