Spring naar inhoud

- - - - -

kat die pil uit kotst

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_lissie_*
Guest_lissie_*

#1 Geplaatst 23 februari 2011 - 20:33

hoi
mijn kat krijgt pilletjes maar telkens spuugt hij het weer uit.
met zijn eten en hij is 9 en hij gaat anders heel erg achteruit.
heeft iemand een tip? :) :catcurs :cathiss

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#2 Geplaatst 23 februari 2011 - 20:47

pilletjes verstoppen in een snackstick of anders een pillenschieter aanschaffen. Bij DA normaal te krijgen voor 1,5€ daar kan je ook niet voor sukkelen.Veel succes :thumb:

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 23 februari 2011 - 20:51

*plat walsen en met een spuitje inspuiten

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 23 februari 2011 - 20:59

Bedoel je dat hij het pilletje meteen weer naar buiten werkt of dat hij het nadien met zijn voer moet overgeven?

meijden1983
meijden1983
  • 199 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 februari 2011 - 21:20

Hoi,

Ik weet niet wat voor pilletje je kat krijgt maar mijn kat wilde ook geen pillen eten (antibiotica). Zijn blikvoer wilde hij ineens niet en toen we het eenmaal binnen hadden, ging hij het na een half uur zelf omhoog werken zodat het er weer uit was. De dierenarts heeft het toen in de vorm van een prik gegeven.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 24 februari 2011 - 12:46

Pilletje in zijn bekje doen, ver genoeg naar achter, bekje dicht houden en kusje geven op zijn neusje ;) . De poes maakt een likbeweging en pilletje is binnen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:46

probeer het eens met kiri kaas of een beetje brie, pil erin verstoppen, dan lukt het wel, groetjes

Bewerkt door meitepeit, 24 februari 2011 - 17:53.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 24 februari 2011 - 19:48

PeggyJ zei:

Pilletje in zijn bekje doen, ver genoeg naar achter, bekje dicht houden en kusje geven op zijn neusje ;) . De poes maakt een likbeweging en pilletje is binnen.

En ondertussen ook over het keeltje wrijven ;) . En als het binnen is, vlug een snoepje geven.

Geplaatste afbeelding

Marjohke
Marjohke
  • 408 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 27 februari 2011 - 00:42

ik doe het pilletje plat en steek dat in een stukje vleesje (salami ofzo) en dan doe ik het mondje open terwijl hij op schoot zit en duw het tot achteraan in de keelholte. Dan mondje effe dicht houden en hij zal wel slikken :)

Ik heb veel geprobeerd omdat mijn kat nu ook ff antibiotica krijgt en dit is voor mij de beste oplossing

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 27 februari 2011 - 10:54

Wormpilletjes (gebruik momenteel Panacur) plet ik en meng ik door wat natvoer (portie die ze zeker op kunnen in 1 keer). Ze eten het zonder problemen op. Dit product heeft blijkbaar geen opvallend vieze smaak.

Antibiotica smaakt vaak bitter, dat geef ik als pilletje zoals hierboven vermeld. Achteraan in de bek, bekje dicht, keeltje wrijven wachten tot ze slikken en voor de zekerheid meteen daarop nog iets lekkers geven. Want Asterix is een meester gebleken in het achterhouden van zijn pilletje en spuwde het soms toch nog een eindje verder uit nadat ik hem gelost had - ook al had hij dan netjes geslikt.

Door hem bij mij te houden en meteen na het pilletje iets lekkers te geven (stukje rauw vlees, gistpil, likje plattekaas...), vergeet hij het pilletje dat hij liever kwijt wil en slikt hij alles samen netjes in ;-)

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#11 Geplaatst 27 februari 2011 - 11:35

Als hij overgeeft van de pillen : een half uurtje minstens voor je de pil geeft eerst met een klein spuitje wat primperan geven (0,1ml).Hij zal nadien niet meer overgeven.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 27 februari 2011 - 12:10

krulleke zei:

Als hij overgeeft van de pillen : een half uurtje minstens voor je de pil geeft eerst met een klein spuitje wat primperan geven (0,1ml).Hij zal nadien niet meer overgeven.

Primperan is 1 cc per kg lichaamsgewicht. Maar die smaakt ook heel erg slecht :cry: .

Geplaatste afbeelding

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#13 Geplaatst 27 februari 2011 - 19:07

Joloka zei:

Primperan is 1 cc per kg lichaamsgewicht. Maar die smaakt ook heel erg slecht :cry: .

1 cc (per kg dan nog) heb ik nog nooit moeten geven hoor.Mijn dierenarts zegt 0,5 ml maar dat vind ik zelfs nog teveel.Primperan werkt heel snel en goed bij een hele kleine hoeveelheid.Ja het smaakt eventjes slecht maar beter dat dan braken.

meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 02 maart 2011 - 11:23

lukt het met pilletje geven?

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#15 Geplaatst 03 maart 2011 - 20:39

Marjohke zei:

ik doe het pilletje plat en steek dat in een stukje vleesje (salami ofzo) en dan doe ik het mondje open terwijl hij op schoot zit en duw het tot achteraan in de keelholte. Dan mondje effe dicht houden en hij zal wel slikken :)

Ik heb veel geprobeerd omdat mijn kat nu ook ff antibiotica krijgt en dit is voor mij de beste oplossing

Ik weet het niet zeker, maar is salami geen varkensvlees?
Dat is eigenlijk erg slecht voor katten, katten mogen geen varkensvlees...
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=