Spring naar inhoud

- - - - -

Ik heb mijn kat pijn gedaan... valt het mee?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 februari 2011 - 11:02

Aan mijn oneindige onhandigheid komt geen eind... en dit keer was helaas Willow de dupe.

Als ik douche, zitten de heren altijd voor het badkamerraam, naar mij te gluren en naar buiten te gluren.

Geplaatste afbeelding

Het raam staat op een klein kiertje, waar zij niet door kunnen, daarbij is het alleen open als ik erbij ben, nl douche.

Ik was klaar met douchen en wilde het raam dichtdoen. Alleen Willow zat er nog. Toen ik het dichtdeed begon hij ineens zachtjes te blazen en een beetje gemeen te doen (zonder mij verder pijn te doen).
Ik moest een beetje lachen, omdat ik dacht dat hij boos was dat ik het raam dichtdeed.
Mooi niet dus: zijn staart zat tussen het raam dat ik dicht aan het doen was! Arm beest.

Ik deed dus het raam een beetje open alleen om zijn staart eruit te halen, maar op het moment dat ik dat deed, hield ik hem een klein beetje vast, zodat hij niet uit onrustigheid dat hij al langer werd tegengehouden dan hij wilde van randje zou springen, wat niet zo goed werkt als alles nat is.

Maar goed, dat springen deed hij dus wel en hij ontsnapte aan mijn greep, maar doordat dat nog wel invloed had op zijn sprong is hij dus door mijn schuld met zijn onderbuik op de rand van het bad terechtgekomen.

Een foto van afstand vensterbank - badrand:

Geplaatste afbeelding
Let ajb niet of de troep/onreinheid van mijn badkamer. Ik heb daar hulp voor, omdat ik dat zelf lastigkan en die heeft nu een tijdje niet kunnen komen.

Hij is een rustige kat, dus ik vind het heel moeilijk om dan te zien of hij wel of niet iets mankeert. Hij lijkt zoals altijd, eet en speelt.

Ik ben een paniekvogel en ik wind me misschien wel voor niets op. Vandaar dat ik even hier vraag... hoe zit het met de elasticiteit van katten.... zal hij dit probleemloos kunnen opvangen of kan straks iets van een interne bloeding hebben wat ik niet zie tot het te laat is? Kan ik ergens op letten?

Als iemand ervaring heeft met een dergelijk niet al te grote, maar mislukte val/sprong... let me know.

:flower:

Bewerkt door eve, 24 februari 2011 - 11:04.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 24 februari 2011 - 11:10

Ik heb geen ervaring met een sprong of mislukte val, maar sommige Ragdolls laten inderdaad heel slecht merken dat ze hun pijn gedaan hebben.
Als ik kijk naar onze Fear... Die heeft een knikstaart en het is niet aangeboren... Het is van mijn lompe lieftallige vriend die met zijn bureaustoel naar achteren rolde en waarbij ons katertje met zijn dikke en lange pluimstaart lag. Denk je dat die een kick geeft? Nee helemaal niet, maar er is wel een ferme knik in zijn staart en een heel stuk haar dat van zijn staart geplukt wordt als hij daarover rijdt met zijn bureaustoel. Hij heeft zo ook al met zijn staart tussen de deur gezeten, wederom door vriendlief... :louche: . Ik let altijd goed op dat zijn staart van tussen de deur is voor ik er 1 sluit.

Ik zou Willow eens goed onderzoeken en vooral aan zijn buikje en staart en zien of hij iets laat merken. Je had hem vast toen hij viel, dan gaat het niet de volledige hoogte geweest zijn van de vensterbank, allez toch ietsje lager dan?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 24 februari 2011 - 11:14

Spanishke zei:

Ik heb geen ervaring met een sprong of mislukte val, maar sommige Ragdolls laten inderdaad heel slecht merken dat ze hun pijn gedaan hebben.
Als ik kijk naar onze Fear... Die heeft een knikstaart en het is niet aangeboren... Het is van mijn lompe lieftallige vriend die met zijn bureaustoel naar achteren rolde en waarbij ons katertje met zijn dikke en lange pluimstaart lag. Denk je dat die een kick geeft? Nee helemaal niet, maar er is wel een ferme knik in zijn staart en een heel stuk haar dat van zijn staart geplukt wordt als hij daarover rijdt met zijn bureaustoel. Hij heeft zo ook al met zijn staart tussen de deur gezeten, wederom door vriendlief... :louche: . Ik let altijd goed op dat zijn staart van tussen de deur is voor ik er 1 sluit.

Ik zou Willow eens goed onderzoeken en vooral aan zijn buikje en staart en zien of hij iets laat merken. Je had hem vast toen hij viel, dan gaat het niet de volledige hoogte geweest zijn van de vensterbank, allez toch ietsje lager dan?

Precies! Toen hij eenmaal nl met zijn staart beklemd zat, reageerde hij een beetje, maar inderdaad niet echt. Eve had al lang geschreeuwd in zo'n geval.

Ik had zijn buikje al gevoeld, het voelt een beetje als een hangbuikje.. maar ik heb geen idee waar ik naar moet voelen :(

Ik ga nu wel direct even zijn staart voelen, dat had ik nog niet gedaan, omdat die er op zich normaal bij stond... ben zo terug!

Oh en hij heeft wel van redelijk vensterbankhoogte toch gesprongen, omdat hij zich echt zo snel mogelijk van daar uit mijn greep worstelde en ik nog in zijn sprong een soort greep naar hem deed om hem nog te kunnen pakken... stom mens dat ik ben.... :trance:

Edit: ik heb zijn staart gevoeld en die voelt in orde.. zijn buikje nogmaals en die voelt als altijd als ik hem er aai... wil dat zeggen dat er dan waarschijnlijk niets aan de hand is? Dat ik dan iets wel gemerkt zou hebben al?

Bewerkt door eve, 24 februari 2011 - 11:23.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 24 februari 2011 - 11:18

Ik hoop dat hier snel andere mensen kunnen reageren die ervaring hebben met katjes die een mislukte val maken. Joloka haar Bebbeltje heeft ook zo al eens een misrekende sprong gemaakt dacht ik, maar verder weet ik niet direct iemand...

Je kan jezelf niets verwijten, de val op zijn buik zal wellicht minder deugd gedaan hebben dan zijn staart die er tussen stak. Fearke zou zelfs niet eens blazen, die doet niets gewoon :trance: , enkel als de pijn ondraagbaar zou worden, zou hij eens miauwen :o
Is hij even blijven liggen na die val op zijn buik of was hij direct weg?

Als je een knik in zijn staart voelt, kijk dan eens of je een donkere verkleuring ziet aan dat gedeelte om te zien of er kans was dat het kon afsterven. Wij waren toen niet zeker en zijn voor alle zekerheid met Fear naar de da gegaan. Lachen dat die deed omdat hij eerst een halfuur heeft moeten voelen aan zijn staart om het knikje te merken :oops:

Bewerkt door Spanishke, 24 februari 2011 - 11:19.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 24 februari 2011 - 11:31

oei, hopelijk heeft hij er niks aan overgehouden :hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 24 februari 2011 - 12:32

Als zijn buikje zacht blijft aanvoelen, dan is het geen inwendige bloeding, bloed gaat stollen in de buikholte en zou dus opgezet, hard aanvoelen. :geluk: :geluk: :geluk: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 februari 2011 - 12:36

PeggyJ zei:

Als zijn buikje zacht blijft aanvoelen, dan is het geen inwendige bloeding, bloed gaat stollen in de buikholte en zou dus opgezet, hard aanvoelen. :geluk: :geluk: :geluk: :rub:

Ooooh, nu dat is exact wat ik wilde weten! Zijn buikje is nog zacht en flubberig, maar ik ga hem zeker de hele dag door bevoelen om nog te controleren!

Hartstikke bedankt!!
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 24 februari 2011 - 12:36

graag gedaan hoor ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 24 februari 2011 - 19:26

Goh... Rafje is hier eens van de eerste verdieping ongeveer 5 meter naar beneden gevallen, op zijn buik.

Twee minuten later stond hij terug te mekkeren aan het raam op de eerste verdieping...

Katten kunnen dingen doen waar wij mensen voor geen meter tegen bestand zijn ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 24 februari 2011 - 19:28

Och meid toch, dat moet verschieten zijn :hug: :hug: :hug: . Ok, een ragdoll laat niet gauw merken dat ze pijn hebben. Maar je zou het toch merken dat als je aan zijn buik of staart komt en hij pijn heeft :hug: :hug: :hug: .
Yep onze Bebbel is eens uit de krabpaal gevallen en daarna liep ze te manken. Dus ik naar de da waar ze gewoon stapte en plots nergens meer last van had (was de enige keer dat ik bij de da stond voor niets. Ik heb hem ook niet moeten betalen). Mocht je ongerust blijven, bel dan gewoon even naar je da :hug: .

Geplaatste afbeelding

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 25 februari 2011 - 00:55

Bedankt voor jullie lieve berichtjes en info, ik heb hem goed in de gaten gehouden vandaag en meerdere keren op de dag even goed gevoeld, maar hij lijkt inderdaad niets eraan over gehouden te hebben of in ieder geval nergens last van te hebben.
Poeh... jullie hoogtes waren ook net wat hoger, al was die van mij wel een naar randje, dus als de poezels dat al zo flexibel opvangen, ben ik zeker gerust.

Als ik iets geks zie, zou ik sowieso de DA bellen hoor... maar dit was echt zo'n twijfelgeval vandaar.

Bedankt! :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 25 februari 2011 - 06:20

Vosse zei:

Goh... Rafje is hier eens van de eerste verdieping ongeveer 5 meter naar beneden gevallen, op zijn buik.

Twee minuten later stond hij terug te mekkeren aan het raam op de eerste verdieping...

Katten kunnen dingen doen waar wij mensen voor geen meter tegen bestand zijn ;)

Waarom verbaast me dat niet? :lachen:

Geplaatste afbeelding