Spring naar inhoud

- - - - -

's nachts wakker door poes

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
tibake
tibake
  • 14 berichten

#1 Geplaatst 24 februari 2011 - 12:28

ik ben ten einde raad.
mijn poes Tiba heeft de gewoonte om 's nachts te beginnen miauwen,
ik weet dat ik dan niet zou mogen reageren maar ik woon in een appartements gebouw waar de buren volgens mij dat ook horen.
weet iemand wat ik kan doen. ik kan haar niet in een kamer apart zetten wegens plaatsgebrek, ook negeren helpt niet want danschreeuwt ze nog harder.
Ik weet het niet meer........
ik ga al niet meer graag slapen omdat ik weet dat ze weer zal gaan miauwen rond vijf uur.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 24 februari 2011 - 12:54

Tja, zolang ze doordat ze gaat miauwen aandacht krijgt van jou, vrees ik dat ze dit zal blijven doen hoor. Ook negatieve aandacht is aandacht hé. Ik begrijp wel dat het niet zo eenvoudig is als je in een appartement woont om het gedrag te negeren, maar toch is dit een betere manier om het haar sneller af te leren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 24 februari 2011 - 13:07

mag ze bij jou in de slaapkamer?

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 24 februari 2011 - 13:08

Hoe oud is Tiba? Is ze nog een kitten of iets oudere kat?
Laat ze gewoon bij je slapen dan is meestal het probleem opgelost, katten zijn niet graag alleen.

Guest_Sugarbee_*
Guest_Sugarbee_*

#5 Geplaatst 24 februari 2011 - 13:41

Wij hebben hier beetje hetzelfde voor met Valdo. Wij wonen ook op een appartement. Hij is er meestal rond 6uur. Ik geef hem dan eten en dan is het meestal beter. Maar van zodra hij geluid hoort begint hij terug. Hem bij ons op de kamer laten lukt echt niet, want dan slapen we zeker niet. Hij speelt dan veel te graag O:)

Misschien moet je ook gewoon proberen met eten te geven?

Guest_Sugarbee_*
Guest_Sugarbee_*

#6 Geplaatst 24 februari 2011 - 13:45

catherine zei:

Hoe oud is Tiba? Is ze nog een kitten of iets oudere kat?
Laat ze gewoon bij je slapen dan is meestal het probleem opgelost, katten zijn niet graag alleen.

Dat hebben wij geprobeerd, maar van slapen kwam er niets in huis! Tot 3 u 's nachts hebben we geprobeerd. Hij begon zelfs naar de ogen 'aan te vallen'. Bij ons is het natuurlijk wel een kitten.
Wij konden 's nachts niet slapen, maar meneer heeft wel de luxe om de ganse dag te maffen op zijn kussentje O:)

tibake
tibake
  • 14 berichten

#7 Geplaatst 24 februari 2011 - 14:07

ze slaapt al bij mij op de kamer. Intussen al bijna zes jaar.
met eten heb ik ook al eens geprobeerd. helpt 2 dagen maar dan ook niet meer.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 24 februari 2011 - 14:07

Sugarbee zei:

Dat hebben wij geprobeerd, maar van slapen kwam er niets in huis! Tot 3 u 's nachts hebben we geprobeerd. Hij begon zelfs naar de ogen 'aan te vallen'. Bij ons is het natuurlijk wel een kitten.
Wij konden 's nachts niet slapen, maar meneer heeft wel de luxe om de ganse dag te maffen op zijn kussentje O:)

dat neemt wel af hoor, eens hij gewoon is om op de slaapkamer te mogen

Geplaatste afbeelding

tibake
tibake
  • 14 berichten

#9 Geplaatst 24 februari 2011 - 14:12

heb ook al zo'n feliway verstuiver geprobeerd maar het wordt gewoon erger ipv beter.
voor mij persoonlijk vind ik dit allemaal niet zo erg maar ik heb schrik voor de reacties van de buren.
Ik hoor vaak als ze aant miauwen is dat er in het appartement boven mij ook beweging komt.