Spring naar inhoud

- - - - -

Gek wordt ik van mijn 3 katten ...

• Log in om te reageren
56 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:20

Ik denk dat de jongste niet genoeg aandacht krijgt naar zijn zin en daardoor allerlei apenstreken uithaalt? Vraag is of je genoeg aandacht kunt opbrengen voor hem mocht hij zich wel gedragen? Anders lijkt het mij inderdaad beter om hem te herplaatsen.

Heb je ook al ander voer geprobeerd, want AH waren nogal problemen mee hier dacht ik op het forum te herinneren. Nu ja RC is ook niet altijd even goed zoals beweerd wordt en de onze doen het daar nu wel goed op, het is zoeken voor elke kat tot je het juiste voer gevonden hebt.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Moriggan_*
Guest_Moriggan_*

#17 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:20

wea zei:

de problemen waren er al voor de jongste kwam, dus zo zeker ben ik niet dat de jongste her^plaatsen de problemen tussen de andere 2 oplost. 't kan zijn dat die nu geescaleert zijn en dat de jongste herplaatsen deze niet oplost

Nee er waren geen echte problemen met de andere 2 voordat de jongste erbij kwam. Het overgeven gebeurde heel sporadisch.
OK, ze kunnen elkaar niet uitstaan maar ze negeren elkaar al 7 jaar en dat gaat al die tijd gewoon goed.

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:23

Dat overgeven is dus al vrij lang aan de gang? Al van voor de komst van de derde?

Guest_Moriggan_*
Guest_Moriggan_*

#19 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:23

Elfje zei:

misschien toch ook maar eens een 2e opinie vragen bij een andere DA? Want lijkt me toch ook niet normaal dat ze telkens hun eten eruit kotsen :catscratchhead

Nee, dat is inderdaad niet normaal.
Volgens de da zijn ze gewoon heel erg gestrest en gebeurd het daarom. Er komen ook gewoon hele brokken uit.. maar soms, als het maagje al leeg is, ook schuim! :catnoknow
Het is zo zielig ..

Misschien dan toch maar een second opinion en een gedragstherapeut inschakelen. Ik weet het ook allemaal niet meer hoor ... :(

Guest_Moriggan_*
Guest_Moriggan_*

#20 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:25

Malou zei:

Dat overgeven is dus al vrij lang aan de gang? Al van voor de komst van de derde?
Nee, sinds de komst van de jongste gebeurd het dagelijks, beide een paar keer per dag. Ze zijn ook al erg afgevallen ..

Daarvoor was het wel eens een haarbal .. maar gebeurde het maar 1 of 2 keer per maand.

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#21 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:28

Best mss de  jonge kater laten castreren, is daarmee mss dat die nu op de vrouwtjes miauwt :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:28

Worden ze regelmatig ontwormd? Onze vorige kat ging ook overgeven als 'm wormen had (ving nogal wat muizen en werd regelmatig ontwormd, maar soms was het toch nodig om eens extra te ontwormen).

Ik zou precies nog eens een andere dierenarts contacteren en kijken wat die voorstelt.

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:29

Moriggan zei:

Nee, sinds de komst van de jongste gebeurd het dagelijks, beide een paar keer per dag. Ze zijn ook al erg afgevallen ..

Daarvoor was het wel eens een haarbal .. maar gebeurde het maar 1 of 2 keer per maand.

Kan de jongste 1 of andere infectie hebben meegebracht? Hoe is hun ontlasting?

Guest_Moriggan_*
Guest_Moriggan_*

#24 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:30

Spanishke zei:

Ik denk dat de jongste niet genoeg aandacht krijgt naar zijn zin en daardoor allerlei apenstreken uithaalt? Vraag is of je genoeg aandacht kunt opbrengen voor hem mocht hij zich wel gedragen? Anders lijkt het mij inderdaad beter om hem te herplaatsen.

Heb je ook al ander voer geprobeerd, want AH waren nogal problemen mee hier dacht ik op het forum te herinneren. Nu ja RC is ook niet altijd even goed zoals beweerd wordt en de onze doen het daar nu wel goed op, het is zoeken voor elke kat tot je het juiste voer gevonden hebt.

Aandacht tekort zou kunnen inderdaad.
Ik kan het niet altijd opbrengen om met hem te spelen. Dit vanwege mijn kids. Als de kinderen op bed liggen (+/- 19.00u) probeer ik wel even mijn aandacht op de katten te richten maar vaak ben ik daar gewoon te moe voor.

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met het voer van AH.
Maar ja, misschien is het beter om eens wat verschillende dingen uit te proberen.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:30

Ten eerste denk ik idd naar een andere DA gaan die iets weet van poezengedrag
Een kat die problemen geeft , kan meer zijn dan alleen een medisch probleem
Het is gemakkellijk van je DA om gewoon alles aan stress te wijten zonder wat oplossingen te geven
Zo overgeven kan idd wel stress zijn maar andere voeding kan ook een oplossing bieden

Je ziet het nu niet meer zitten en dan is het toch goed dat een buitenstaander eens de situatie bekijkt (en dat kan een gedragstherapeut of een DA die meer weet van katten)

Ik denk dat je meerdere aanpassingen zou kunnen (en moeten) doen en dan denk ik idd aan castratie van je jongste (kan invloed hebben op gedrag en eventueel miauwen), andere voeding, ander advies van andere DA, Feliway,....
Jij alleen kan beslissen wat je ziet zitten om nog te ondernemen en wat niet

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:33

Moriggan zei:

Aandacht tekort zou kunnen inderdaad.
Ik kan het niet altijd opbrengen om met hem te spelen. Dit vanwege mijn kids. Als de kinderen op bed liggen (+/- 19.00u) probeer ik wel even mijn aandacht op de katten te richten maar vaak ben ik daar gewoon te moe voor.

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met het voer van AH.
Maar ja, misschien is het beter om eens wat verschillende dingen uit te proberen.

Let wel op met het overschakelen naar ander voer. Hierdoor kunnen ze ook last aan hun darmpjes krijgen en/of diarree. Velen hebben het hier al moeten meemaken. Beste is om geleidelijk aan over te schakelen op ander voer, maar ja je weet niet waar te beginnen he precies. Het kan vanalles zijn. Denk wel dat het mogelijk is dat katten kunnen braken van stress, maar elke dag vind ik nu toch ook wel heel vreemd.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Moriggan_*
Guest_Moriggan_*

#27 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:34

@ Malou:  Ik ontworm en ontvlooi met regelmaat .. dit omdat de oudste 2 ook buitenkatten zijn. Ook zijn ze allemaal inge├źnt.

Infectie, geen idee. Hij is volgens de dierenarts gezond. Hij komt van een cattery waar in totaal zo'n 8 maine coons zitten. Het huis daar was netjes en de katten zagen er ook allemaal prachtig verzorgd en gezond uit.

Guest_Moriggan_*
Guest_Moriggan_*

#28 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:36

Ik moet nu echt even mijn kinderen eten geven. Ik kom verder op de avond nog even kijken. Alvast enorm bedankt voor het meedenken.
Alle tips neem ik mee!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:41

Jij moet beslissingen nemen: kan je het nog aan om de katten de rust te bieden die ze nodig hebben? Dat moet jij uitmaken.
Eerst en vooral zou ik de jongste laten castreren. Dat zal al veel rust brengen. Verder zou ik de katten ontwormen.
Ik zou zeker naar een andere da gaan. Katten die constant spuwen en vermageren, daar scheelt iets mee.
Die voederbakjes voor een week lijken praktisch maar eten dat er al een hele week staat (ook al zijn het korrels) zou ik toch ook niet opeten (je zegt daarbij dat het eten buiten staat dus dat kan nat worden of toch vochtig en opzwellen en dat kan ook maaglast veroorzaken. Er kunnen ook insecten aankomen). Dus 's morgens een vers kommetje eten zetten (je kan de eerste dagen kijken wat ze opeten en dan weet je ongeveer hoeveel je nodig hebt). 's Avonds verse korrels geven. Dus zorgen dat ze dag en nacht korrels hebben.
Kittens proberen je inderdaad uit. Ik heb hier ook twee superactieve bengels en ik vind dat heerlijk. Ok: vaak hoor je me : nee, dat mag niet. Nee, kom daar af. Maar zodra ze me zien komen, stoppen ze al met de deugnieterij. Een kat moet je opvoeden zoals je kinderen opvoedt: bij je standpunt blijven en niet toegeven.
Niet te vlug naar andere voeding overschakelen: elke dag een beetje nieuw voer erbij. Te vlug overschakelen kan ook diarree en maaglast veroorzaken. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een voeding voor gevoelige maag: RC sensible, Lara sensitive, Orijen...(er zijn nog voldoende goede merken).
Ik heb er hier ook eentje die toen hij hier kwam wonen, het gewoon was om vlug te moeten eten omdat anders andere katten er weg mee waren. En dan was het van: eten en er terug uitspuwen. Nu is die dat gewoon dat er hier voldoende eten staat en dat er voldoende etenskommen staan en er voldoende rust is.
Als jij gestresst rondloopt, voelen de katten dat ook en zo ontstaat er ook een wisselwerking: jij geeft dat door aan de katten en zij geven dat door aan jou.
Verder: Feliway in het stopcontact in de ruimtes waar de katten komen. Bachbloesem rescue voor jezelf en voor de katten (6 druppeltjes in hun drinkwater) en voor jou 4 druppeltjes in een glas water en drinken naar behoefte.

Bewerkt door Joloka, 24 februari 2011 - 17:45.

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 24 februari 2011 - 19:29

Als ik het zo lees heb je 3 katten in huis die qua karakter niet bij elkaar passen. De eerste 2 lagen elkaar al niet, waarom zet je daar dan nog een 3de bij? :o Als ze de vuilzak openkrabben is er een simpele oplossing: steek die zak in een vuilnisbak of zet de zak ergens waar ze niet aankunnen. Het braken kan wijzen op verkeerd voer, stress of een combinatie van beide. Stress zullen ze sowieso wel hebben aangezien je aangeeft dat ze qua karakter niet bij elkaar passen en vaak vechten. Verkeerd voer kan echt voor problemen zorgen, dus het kan geen kwaad om eens na te denken over de aankoop van ander voer.

Zoals je schrijft in je beginpost is mijn gevoel dat je ze wil herplaatsen. Wanneer je het echt niet ziet zitten dan is dit misschien wel de beste oplossing. Een gedragstherapeut kan helpen maar enkel als je zelf bereid bent om zijn/haar raad op te volgen en er iets voor te doen. In een andere post schrijf je ook dat je een jong gezin hebt, het druk hebt en deze problemen dus kan missen. Enkel jij kan een beslissing nemen. Als je de katten niet (meer) graag ziet, en zeker de jongste niet, dan zal er echt iets moeten gebeuren.

Ikzelf vind de Maine Coon een geweldig ras. Ik zal er nooit 1 in huis nemen enkel omdat ik ze zo mooi vind, maar omdat ik de raseigenschappen enorm waardeer. Een kitten is nu eenmaal druk en vraagt veel aandacht. Dat is iets wat je op voorhand kon weten. Ook de vachtverzorging is een aandachtspunt. Het miauwen kan komen door hormonen zoals iemand anders al aangaf. Laten castreren dus! ;)

Bewerkt door Tinne, 24 februari 2011 - 19:29.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.