Spring naar inhoud

- - - - -

Gek wordt ik van mijn 3 katten ...

• Log in om te reageren
56 reacties op dit onderwerp
Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 24 februari 2011 - 19:33

Elena zei:

Kunnen katten overgeven uit stress? Aan de andere kant, wie wil zulke katten overnemen? Ik zou andere mensen echt niet willen opsolferen met een kat die alles verschillende keren per dag de boel onderkotst, dat is toch echt wansmakelijk! En al zeker als er geen medische oorzaak is.

Een kat kan zeker overgeven uit stress. Het zou goed kunnen dat dit overgaat wanneer ze herplaatst worden.

EDIT: Hoe is de situatie thuis als ik vragen mag? Een jong gezin betekent waarschijnlijk veel drukte en weinig tijd voor de katten. Dit speelt ook een rol.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#32 Geplaatst 24 februari 2011 - 19:38

De jongste is een kater die niet gecastreerd is? Sproeit hij dan niet? Of kruipt hij niet op de ander poezen?

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#33 Geplaatst 24 februari 2011 - 19:48

Ik zou zeker de jongste (kater Maine Coon) laten castreren.
Hij wordt daardoor kalmer en zal 's nachts waarschijnlijk niet meer roepen.
Wacht er ook niet te lang mee, want dan kan hij gaan sproeien. En dat stinkt verschrikkelijk en betekend extra opruim werk.

Vuilzak in een bak steken of buiten bereik is ook al minder werk.

En dan moet je keuze maken. Wil je ervoor gaan of niet meer.

Veel succes alvast

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#34 Geplaatst 24 februari 2011 - 19:48

Okee heb alles overlezen en dit is mijn gedacht erover, klinkt het niet dan botst het maar ik bedoel het zeker goed.

1) je hebt fout gedaan in deze gezinssittuatie een maine Coon in huis te halen. Maar soit, daar kan je nu niets meer aan doen.

2) Je Coon heeft zo te horen honger naar een meer gevarieerd dieet. Voor mijn Ragdolls (ook grote katten en goede eters) staat hier altijd een mengeling klaar van minstens 2 soorten brokken die ik weleens (op een geregulierde manier beetje bij beetje) wijzig van type maar altijd van een goed merk (hills of RC) en om de paar dagen krijgen ze natte voeding als extraatje. Het zal de honger van je Coon ook wat stillen mocht je meer kwalitatief eten geven als je dat nu nog niet doet en wat meer varieert.

3) Het overgeven van je 2 andere katten , daar moet je niet aan twijfelen, dat kan maar 2 redenen hebben. Ofwel heb je hen van dag 1 op 2 op een totaal andere voeding gezet sinds de komst van je Coon ofwel, en ik denk dit eerder in jouw geval, komt dit 100% door de stress. Wat je aan die stress kan doen weet ik echter niet, als ze echt niet aan elkaar gewend raken kan je best de 2 HTK's in de tuin laten vertoeven en ze onder een afdakje eten geven en de Coon binnenlaten. Als je de Maine Coon nog niet zo lang hebt zou ik ze eens wat langer bij elkaar laten zitten om ze de kans te geven aan elkaar te wennen maar zie dat ze allemaal eten hebben dan en op meer dan 1 voederplaats zodat ze elkaar niet constant wegjagen.

Het zijn maar wat tips, ik hoop snel dat het betert en als al de goede raad van mij en de rest van onze poezenvrienden niet helpt... dan vrees ik dat je je lieve klein,e schat best herplaatst. Alle 3 lijkt me niet echt goed voor je gemoed .. poezenvriend als je toch lijkt te zijn. De oudste 2 kwamen toch nog iets of wat vredig met 2 de dag door lees ik he.

Veel succes en sterkte!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 24 februari 2011 - 20:01

Ik heb hier ook alles gelezen en volgens mij komen je katten gewoon aandacht te kort.Je zegt dat je weinig tijd aan hen kan besteden soms s'avonds eens maar dan ben je te moe .Mijn katten vragen van s'morgens aandacht en daar maak ik dan tijd voor ,en overdag de menige knuffels en spelletjes het zijn ook levende wezens die aandacht vragen .En wat die voedersilo betreft probeer ze eens aparte kommetjes te geven en ieder zijn plaatsje om rustig te kunnen eten .s'morgens en s'avonds :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 24 februari 2011 - 20:07

Als eerste zou ik willen zeggen wat een vreemde DA, om te zeggen dat het gedrag van je MC kenmerkend voor het ras zou zijn, hier lopen 5 Maine Coons en ik kan je verzekeren dat er niet een dit gedrag vertoond, ook nooit gedaan, waarom hij dit doet kan ik je niet mee helpen.
Je zegt dat je niet van het Coontje houd, misschien zou het daarom beter zijn als je een huisje voor hem zoekt waar hij welkom is, en er van hem gehouden wordt, als grote MC liefhebber vind ik dat vreselijk om te lezen ik bedoel dit niet als verwijt hoor, begrijp me niet verkeerd, maar als hij de hele tijd in de gang moet zitten is hij denk ik beter af wanneer je hem zou herplaatsen.  
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#37 Geplaatst 24 februari 2011 - 20:08

1. Je coontje is een man aan het worden, hierdoor gilt hij. Hij wil een poes. De enige remedie hier tegen is om hem te laten castreren. Na 6-8 weken zijn zijn hormonen uit het lichaam en zal hij rustiger worden. Momenteel heb je een hierarchie probleem. Hij staat op dit moment heel hoog in de rangorde. De 2 oudste katten kunnen dat niet hebben en gaan hierdoor meer knokken. Wanneer je coon gecastreerd wordt dan zal de rangorde gelijk worden getrokken en zal er daadwerkelijk rust komen. Geef dit wel de tijd.
2. Coon wil veel eten, ongecastreerd zijn en de hormonen die door het lichaam gieren vergt energie. Gelukkig vermagert hij dan niet. Mogelijk haalt hij uit het AH voer niet voldoende voedingsstoffen. Probeer eens over te stappen op voedselverrijking, VERS voeren dus.
3. Spugen van de andere katten, gaan eens over naar ander voer. Wie weet willen hun ook wel vers voer eten. Ze reageren duidelijk niet goed op het AH voer.
4. Om de rust straks ook weer terug proberen te krijgen, haal bij de d.a. een feliway stekker. Het geeft natuurlijke feromonen af, dit kan er voor zorgen dat de katten zich weer prettiger gaan voelen.

Ik snap je frustratie zeer goed, zeker als je kinderen de kattenkots gaan opeten :(
Ik geloof zeker dat je vanalles wil doen om toch tot een oplossing te komen, anders zou je ook deze vraag niet stellen.
Belangrijkste momenteel is echt even de castratie.

Nog even een andere vraag, is er wat veranderd in huis? Zijn de oudste gaan spugen op het moment dat je zwanger raakte en er dus kinders kwamen? Als dat ja is, dan heeft het te maken met een aandachts probleem ook. Ik snap dat het heel lastig is om katten veel aandacht te blijven geven als er een blerend kind is ( dit bedoel ik absoluut niet zo gemeen als dat het er misschien staat)

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 24 februari 2011 - 20:14

Het lijkt mij dat je katten misschien ook wel eens jou beu kunnen zijn. Jeetje zeg, ooit al bij stil gestaan dat de twee oudste misschien stress hebben of de verkeerde voeding hebben? Ooit bij stil gestaan dat de jongste in zijn puberteit zit en regels moet opgelegd krijgen en gekend staat als een zeer nieuwsgierig ras?
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#39 Geplaatst 25 februari 2011 - 06:45

Mocht je je jongste willen herplaatsen, zou ik aanraden om contact op te nemen met de fokker. Zij kan dan mee helpen om een nieuw huisje te zoeken :hug:

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#40 Geplaatst 25 februari 2011 - 23:33

Jongste zo snel mogelijk castreren dan keert de rust wel terug.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#41 Geplaatst 26 februari 2011 - 00:48

Ben het helemaal eens met wat hier al gezegd is, vooral de coon castreren liefst nog vandaag dan morgen. Binnen 6 à 8 weken gaat die al dan kalmeren.
Voor de rest probeer ze allemaal een knuffelmoment in te lassen, dat hoeft geen uren te duren, een beetje smorgens en een beetje 's avonds dan zijn ze al content.
Vragen de oudere katten om buiten te gaan? Indien ja laat ze dit dan ook doen, eten zet je op een veilige droge plaats en voorzie ook drinken ook buiten.
Ik heb ook kleine voercontainers staan maar vul die nooit helemaal, ik zet er nooit meer in dan dat op 2 dagen op moet zijn.
Mss ook best eens vragen aan de da of hun maag en slokdarm niet geiriteerd is door het vele overgeven.
Als je er wil voor gaan zal je stap voor stap moeten vooruitgaan en verandering erin brengen, dit zal idd nog weken gaan duren voor je mss beterschap gaat zien.
Gaat het echt niet meer na alles ja dan zie ik maar 1 ding dat is herplaatsen vooral de coon dan.
Ik wens je veel succes, en als je steun nodig hebt die kan je hier op het forum altijd krijgen. :geluk:

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 26 februari 2011 - 10:12

Wat een vervelende situatie...
Ik heb er hier ook drie rondlopen die elkaar volledig negeren en soms een elkaar in de haren vliegen. [-(
Hier leven ze elks apart daarom heeft elke kat haar eigen krabpaal kattenbak en eetkommetje op zijn favoriete kamer. Ze zien het een beetje uit wanneer en een plaatsje vrij is op onze schoot om een knuffeltje op te eisen.

Ik kan volledig begrijpen dat je aan het einde van je latijn bent en er NU een oplossing moet komen. Ik zou ook oververmoeid raken als ik dagelijks puin en kots moet ruimen, bovenop de gewone dagelijkse dingen.

Natuurlijk kies je een dier voor je hele leven maar ze moeten wel in je kudde passen. Er zijn hier op het forum wel meer 'experts in katten' die ook wel eens de foute keuze maken en ook een katje achteraf moeten herplaatsen. Je geeft toch al zelf aan dat je zelf een goede thuis voor hen wil zoeken en ze niet ergens wil droppen (had je hier niet geweest)

Ik zou de jongste proberen te herplaatsen. Ik zou zo denken dat hij al zijn streken uithaalt omdat hij zich verveeld (een speelvriendje heeft hij niet aan zijn katachtige huisgenoten) misschien ook alle aandacht wil opeisen en het gewoon leuk vind om op jacht te gaan naar de lekkere prooien in de vuilzak :twisted:

Ik denk dat verstuivers en homeopatische middelen alleen een oplossing gaan zijn voor korte duur en in deze situatie die toch al eventjes duurt weinig blijvende oplossingen gaan bieden. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 26 februari 2011 - 10:39

Nashota zei:

Als eerste zou ik willen zeggen wat een vreemde DA, om te zeggen dat het gedrag van je MC kenmerkend voor het ras zou zijn, hier lopen 5 Maine Coons en ik kan je verzekeren dat er niet een dit gedrag vertoond, ook nooit gedaan, waarom hij dit doet kan ik je niet mee helpen.
Je zegt dat je niet van het Coontje houd, misschien zou het daarom beter zijn als je een huisje voor hem zoekt waar hij welkom is, en er van hem gehouden wordt, als grote MC liefhebber vind ik dat vreselijk om te lezen ik bedoel dit niet als verwijt hoor, begrijp me niet verkeerd, maar als hij de hele tijd in de gang moet zitten is hij denk ik beter af wanneer je hem zou herplaatsen.  

Ik sluit me bij je aan.  Wij hebben een gewone HTK van 12 jaar oud en een MC van 1 jaar en nu sinds kort nog een MC kitten.
Ik vind die niet wilder dan andere katten.  Je moet wel zorgen dat je katers vanaf 5 à 6 maanden gecastreerd worden.  Niet castreren kan tot stress leiden, ook naar de andere katten toe.
Je kan bijkomend zorgen dat je overal zilverenpapier-bolletjes legt en rietjes, zodat ze leuk speelgoed hebben en zich goed kunnen bezig houden.  Regelmatig met hen spelen is ook belangrijk.
Ook wat eten betreft, kan je ze misschien op een aparte plek allemaal laten eten, zodat ze in alle rust kunnen eten.  Probeer dat misschien even.
Maar volgens mij is castreren het eerste dat je moet doen :oops:
Veel succes!

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#44 Geplaatst 26 februari 2011 - 11:30

Sommige mensen vragen gewoon om problemen en extra werk.

ik denk dat wanneer je eens zou rondhoren hoeveel vuilniszakken zouden worden opengekrabt door katten als ze d'r aan kunnen, je zou veel vingertjes kunnen tellen, hoor.

Een coon is een actieve kat die heel veel - goed - voedsel nodig heeft en dat blijft zo voor vele jaren en als hij het niet heeft dan gaat hij het wel zoeken (ze zijn slim genoeg daarvoor).

Dat hij 'lastig' is komt omdat hij op 1-jarige leeftijd nog steeds niet gecastreerd is (had al veel eerder moeten gebeuren) en ook omdat hij zijn "mensen" niet heeft.

Een coon heeft een hele goeie relatie met zijn mensen - hij is daar graag mee bezig en bij en hij wilt dat er tijd voor hem gemaakt wordt. Andere katten kunnen ze meestal (hier en daar wel een uitzondering) heel goed hebben en zijn ze graag mee bezig maar dat is niet genoeg voor een coon (en hij zal wel voelen dat hij niet gewenst is).

dus beste oplossing: zoek een goeie thuis voor dat ventje zodat hij het leven krijgt dat een coon verdient.

voor je andere poezen: nadat de rust zal terug gekomen zijn, zullen ze wellicht minder overgeven (maar ik zou toch ander voedsel uitzoeken want als ze daarvoor ook al regelmatig deden dan scheel er iets meer).

misschien moet je hun eten verder uit elkaar zetten - kan zijn dat ze zo gulzig eten dat het daardoor er terug uitkomt en dan kan je best 2 bakjes met eten zetten en de poezen apart laten eten.

gr.

veerle

Bewerkt door Veerle, 26 februari 2011 - 11:32.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 26 februari 2011 - 19:46

:geluk: :geluk: :geluk: , je hebt al heel wat tips gekregen, hopelijk komt er vlug verandering in de situatie. Ik zou ook zeker eerst de coon laten castreren, ook overschakelen op kwaliteitsvoer en aan voedselverrijking doen. Als je hun brokjes in een pipolino of activity board doet, dan moeten ze meer moeite doen om hun eten en gaan ze zich ook minder gemakkelijk over-eten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag