Spring naar inhoud

- - - - -

Gek wordt ik van mijn 3 katten ...

• Log in om te reageren
56 reacties op dit onderwerp
Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#46 Geplaatst 26 februari 2011 - 19:51

Met kleine kindjes in huis vind ik die roldingen voor brokjes eerlijk gezegd maar vies. Zo likken ze de hele vloer af terwijl ze brokjes zoeken.

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 26 februari 2011 - 19:59

Wat een mafkees die DA van je.

Ik zou je kat eerst castreren.

En daarna pas kijken of er een betere resultaat komt.

Je zegt wel dat je tegen herplaatsen bent maar je houd niet eens van je Main Coon.

Hypocriet vind ik het.

En nog ergere is dat je een kat neemt terwijl je een baby heb.

Zulke mensen verdienen geen nieuwe kat en ik denk dat het beter is dat de kitten een plekje heeft waar ie thuis hoort. Maar hij is denk ik al getraumatiseerd.... Door jouw en de twee HTK bullebakken.

Je zegt wel dat je geen negatieve reacties wilt hebben, maar ik denk dat dit enige oplossing is voor de MC.

Bewerkt door Zwerver, 26 februari 2011 - 20:01.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 26 februari 2011 - 20:05

:onzeker: :onzeker: :onzeker:

Zwerver zei:

:trance: :trance: :trance: , sorry, maar waarom zouden mensen die een baby hebben geen kat mogen aanschaffen, ik zie echt het verband niet hoor.

Maar hij is denk ik al getraumatiseerd.... Door jouw en de twee HTK bullebakken.

Ook deze opmerking vind ik ongehoord

Ik vind het ook erg dat ze het coontje niet graag ziet omdat er problemen zijn, maar dat is toch geen reden om de ouder katten uit te maken of TS

Bewerkt door PeggyJ, 26 februari 2011 - 20:08.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#49 Geplaatst 26 februari 2011 - 20:19

Zwerver zei:

Je zegt wel dat je tegen herplaatsen bent maar je houd niet eens van je Main Coon.

Hypocriet vind ik het.

Zulke mensen verdienen geen nieuwe kat en ik denk dat het beter is dat de kitten een plekje heeft waar ie thuis hoort. Maar hij is denk ik al getraumatiseerd.... Door jouw en de twee HTK bullebakken.

Je zegt wel dat je geen negatieve reacties wilt hebben, maar ik denk dat dit enige oplossing is voor de MC.

Sorry maar ik denk dat TS niet zit te wachten op zo'n opmerking als je verder niks nuttig kan verzinnen laat het dan.

Je moet voor jezelf uitmaken wat het best is en als je nog een aantal tips wil proberen hoop ik dat het ergens lukt, en anders missch. toch het MCtje herplaatsen :geluk:

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#50 Geplaatst 26 februari 2011 - 21:29

De MC eerst en vooral laten castreren en als het dan nog niet gaat hem herplaatsen.Als ze elke dag overgeven dan zou ik de voeding veranderen en na een paar weken verderkijken.Dit zou ik doen.Hopelijk komt er beterschap,want dit is voor niemand leuk,niet voor jou en niet voor de poezels.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 28 februari 2011 - 12:56

Zwerver zei:

Hypocriet vind ik het.

Meh geheel ongepaste post...

Het is niet omdat iemand tegen herplaatsen is, dat de situatie niet zo kan zijn dat je bijna gedwongen wordt om dit te doen. En als ik de situatie zo lees, dan lijkt het me niet echt een happy herplaatsing. Als het negatieve gedrag voortkomt uit het gedrag van de MC, ik zou daar ook niet happy mee zijn! En dan vraag ik mij af waarom dat hypocriet is.
(Los daarvan, denk ik dat het idd handig is dat je de MC laat castreren, dan wordt hij alvast veel rustiger, en dat kan al wel wat oplossen)

En waarom "verdien" je geen nieuwe kat, gewoon omdat je jonge kids in huis hebt? OK, een nieuwe kat is een hele aanpassing, maar een tweeling krijgen is dat ook. En daarvan zegt toch ook niemand dat die mama het "niet verdiend" om een 2e baby te krijgen, gewoon omdat ze er al één heeft gekregen, 2 minuten voor die 2e? 't Is gewoon een kwestie van aanpassing en organisatie, en als je het aankan, is daar niets mis mee. En als je het niet aankan, dan zoek je naar oplossingen, net als de topic starter hier probeert te doen. Daar is dus niets mis mee.

En het is niet omdat het over een raskat gaat, dat de rest bullebakken zijn die dat beestje traumatiseren. Je zou denken dat raskatten heilige goden zijn, en alles in functie van de raskat moet worden gesteld, in jouw ogen.

Ik denk dat jij je echt eens even in iemand anders zijn schoenen moet leren plaatsen.
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 01 maart 2011 - 23:02

Zwerver zei:

Hypocriet vind ik het.

Jouw manier van reageren valt me al vaker op, ik vind dit veel te ver gaan. Je mag best je mening geven, maar t is niet omdat je hier elkaar niet persoonlijk ziet, je dan maar dit soort beledigingen kan uiten. Zou je eens wat meer willen nadenken over wat je zegt voordat je post aub?

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 02 maart 2011 - 00:37

Jeetje, ik kreeg al stress gewoon van het lezen van dit bericht ;)
Het lijkt me ook het best om als eerste stap het katertje te laten castreren ; als hij iedere nacht zo huilt werkt dat bij iedereen stress op.
Als de andere katten dagelijks zoveel overgeven zou ik toch eens een tweede advies vragen aan een andere dierenarts voor de zekerheid.
Ik beweer niet dat het niet kan van de stress zijn, maar dokters zeggen tegen mensen ook heel snel dat hun klachten stress-gerelateerd zijn als ze de oorzaak niet snel vinden.
Hoe dan ook ik hoop dat zowel jouw gezin als de poezen snel terug rust krijgen in huis.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#54 Geplaatst 02 maart 2011 - 05:53

Ik denk niet dat je katten gelukkig zijn.Ik zou het coontje laten castreren en herplaatsen.Weliswaar met de hulp van de fokker.Indien het niet beter gaat met de 2 andere zou ik ook een nieuw huis zoeken waar ze gelukkig zullen zijn.Jou stress zal mogelijk op hun overgaan en ik begrijp heel goed dat het moeilijk is om de kinderen en de kuis van de katten te combineren.Dit is geen kritiek want ik kan er in komen dat dit allemaal te veel wordt.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Guest_Lara_SGC_*
Guest_Lara_SGC_*

#55 Geplaatst 02 maart 2011 - 12:04

Hoe is het nu met je poezeltjes?

Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#56 Geplaatst 02 maart 2011 - 12:51

Amai het lijkt me idd moeilijk bij je thuis met de drie katten.
Ik heb ook drie katten, sinds de jongste ( 10 mnd) erbij is gekomen verloopt het ook allemaal moeilijker. De drie katten samen in huis, is echt zeer moeilijk. Soms lukt het wel eens dat ze alledrie liggen te slapen maar onze jongste daagt onze middenste ( 2jaar) constant uit. Deze wil dan ook altijd naar buiten vluchten, is echt niet leuk!
Met onze ouidste klikt het iets beter, hij is nu 3 jaar en blijft er wat rustiger bij.
Maar het gaat echt niet zover als bij jullie thuis...
ik kan ook niet onmiddellijk zeggen wat je kan doen... :( ik kan me wel voorstellen dat je echt niet goed meer weet hoe je hiermee moet omgaan!
Vechtende katten is één iets maar wanneer je er nog eens vuiligheid van hebt...pff echt lastig!
Mss idd eens een gedragstherapeute inschakelen hé?
:thumb: :d

Geplaatste afbeelding

Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#57 Geplaatst 02 maart 2011 - 13:03

Zwerver zei:

Hypocriet vind ik het.

Ik vind deze opmerking ook echt ongepast..
Ik vind het erg dat je net doet alsof de raskat MEER waard is dan een HTK. Dit vind ik echt grof!
En het feit dat je geen baby zou mogen hebben samen met een kat vind ik echt een zeer domme opmerking...
Het is beter dat je dan niks post !

Geplaatste afbeelding