Spring naar inhoud

- - - - -

Grommen omwille van speeltje

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Feline@Jolien
Feline@Jolien
  • 124 berichten

#1 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:53

Heey allemaal,

Dat mijn vrouwelijke kitten van ongeveer 7 maanden oud gek is op veren wist ik al.
Daarom heb ik voor haar z'on kattenspeeltje in riet , met pluimen aan, gekocht. Ook met een catnip geur. Ze wordt er helemaal gek van , het enige nadeel is dat ze heel de tijd zit te grommen en te blazen naar me. Eerst dacht ik dat het kwam omdat onze andere kat van ongeveer 8.5 maand er bij was. Dat is niet zo , eenmaal ik met men kitten alleen ben en het speeltje bij haar leg begint ze naar mij te grommen en te blazen met het speeltje in haar mond. Ik ben bang dat ze verkeerd gedrag aan het aanleren is, daarom zou ik willen vragen of dit daadwerkelijk ook normaal is en dat ik er misschien iets aan kan veranderen.

groetjes

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:57

Is normaal gedrag Ik zou me er geen zorgen over maken
Hij wil gewoon zeggen dat hij er gek op is en het van hem is
Ollie is bijna 8 maanden en bij 1 specifiek balletje en als ik hem een kattenstick geef, doet hij het ook.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#3 Geplaatst 24 februari 2011 - 17:58

waarschijnlijk beschouwt ze het speeltje als een prooi. dat wil ze onder geen beding afgeven. gedrag niet aanmoedigen, maar ook niet te fel tegen in gaan.  zo iets in de richting van brompotje, wat zijn dat voor gekke maniertjes, ... eventueel proberen meespelen met het speeltje. wij hebben er hier ook zo eentje zitten die af en toe iets in haar mond neemt (heel vaak een haarlintje of een haar-elastiekje)  en dan door heel het huis loopt te grommen alsof ze een muis heeft gevangen. grappig op zich en niet verontrustend. zo lang het bij spelen blijft. als ze echt zou aanvallen als je mee wil spelen en doorkrabt of bijt zou ik eerder het speeltje wegnemen en een ander speeltje proberen.  maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen ... ;)
Geplaatste afbeelding

Feline@Jolien
Feline@Jolien
  • 124 berichten

#4 Geplaatst 24 februari 2011 - 18:04

Dankjewel voor jullie snelle reacties,
ze is nu alleen aan het spelen met ''haar'' speeltje en dat verloopt zonder grommen. Tot ik er aan kom :x . Ik ga proberen meespelen , in hoe verre ze het toelaat. En anders speelt ze maar op haar eentje hé O:)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 26 februari 2011 - 20:01

:LOL: :LOL: , ze aanziet het inderdaad als 'haar' prooi, hier gromt Nette wel eens als ik een gevonden pluim mee bracht van mijn wandeling, dan verdedigd ze dit met heel haar ziel.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 27 februari 2011 - 05:09

Zeer normaal gedrag hoor...

Hier hebben ze dit wel enkel als ze echte prooien (of vers vlees) vast hebben.

Feline@Jolien
Feline@Jolien
  • 124 berichten

#7 Geplaatst 27 februari 2011 - 08:23

Enja hoor, het speeltje is kapot, ik overweeg om een nieuwe te kopen. Is dit verstandig tegenover de andere kat die nooit mee mag spelen van "haar" ?

groetjes x