Spring naar inhoud

- - - - -

puber tijd?

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 24 februari 2011 - 23:41

voor de moment is er met ons tini , britje en 10 maanden , niets aan te vangen ;)

ze wil amper nog geaaid worden en als we dat willen als we thuis komen, loopt ze als een gekkie rond,maar aaien? neen hoor, dat wil ze niet

vastnemen alzeker niet

ze loopt wel overal achter en is blij als we thuis zijn...ik speel dan heel veel met haar
maar ze heeft zo van die zotte kuren
en vooral
"niet willen aangeraakt worden"
en ja
ook héél veel naar buiten kijken :LOL:
vooral s'avonds
dan kan ze uren naar buiten loeren, achter het gordijn
dan kijk ik soms even mee
maar ik zie niets :) )

of ze kruipt in haar huisje, héél hoog in haar krabpaal

ik denk dat ze s'nachts heel veel rondloopt, het hele huis door , van boven naar beneden
want s'morgens liggen er speeltjes naast ons bed :) )
ze brengt ons speeltjes
schattig hoor

en tijdens de dag is ze, vooral in de namiddag doodmoe en slaapt ze veel ...

maar aaien enzo?
dat lukt totaal niet meer
tot voor een paar weken had ze dit zo graag en rekte ze zich dan héél lang uit om zo lang mogelijk geaaid te worden

nu?
is het hups
ja even aaitje en dan vlug rondkrossen

hormoontjes

ze is gestereliseerd hoor
ma ja :LOL: :LOL:
dat wil niets zeggen hé
:LOL:

ben toch even benieuwd naar jullie ervaringen

tini is zo een aanhankelijke en lieve poes
en " knuffels " kreeg ze zo graag
maar nu is het vooral " rondkrossen"

soms ben ik beetje bang
dat er iets hapert met haar
ma ja
ben ook zo bezorgd hé
ik zie haar zo graag

Bewerkt door carooootje, 24 februari 2011 - 23:47.

Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 24 februari 2011 - 23:52

Ken dat gevoel een beetje :(

Hier is het vooral zo met Mauro...hij wil alleen streeltjes als hij er zin in heeft en dan komt hij dit ook "vragen".
Hem oppakken lukt al helemaal niet, soms probeer ik het wel ;) maar na 1 minuutje begint hij al te spartelen en kan ik hem echt niet meer houden :(
Maar hij doet niets liever als het hele huis door te rennen en rond te krossen :goofy: Dit is blijkbaar zijn manier van "gelukkig poes te zijn".

Naomi is veel rustiger, maar ze beslist ook zelf wanneer ze op de schoot wil of niet :catscratchhead
Overdag wil zo nooit op de schoot, maar 's avonds als ik aan m'n laptop zit...springt ze op m'n schoot (zoals nu :heart: ) en dan geniet ze ten volle :love3:

Denk dat ieder poezeke zo zijn eigen karaktertje heeft en ook zijn momentjes...maar dat kan iedere keer terug veranderen.

De laatste weken mogen we Mauro meer en meer streeltjes geven, zelfs op z'n buikje !!! Enkele jaartjes terug was daar geen sprake van.

Hoop gewoon dat alles goed komt met Tini en dat het eventjes een "fazeke" is :thumb:
Geplaatste afbeelding

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 25 februari 2011 - 09:10

Lily heeft ook zo van die kuren O:)
Vooral 's avonds als we in de zetel zitten, dan miauwt ze zodat we zeker kijken, dan laat ze zich neerploffen op de grond, ligt ze daar wat te rollen van "aai mij aai mij!" tot er iemand rechtstaat en haar effectief wil gaan aaien, dan sprint ze rap weg :louche:

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 25 februari 2011 - 22:53

Het kan best zijn dat ze pubert. Niets van aantrekken :) Ze heeft ook zoveel energie als jonge kat zijnde, dus dat rondcrossen is vrij normaal, haar manier om energie kwijt te raken en eens lekker gek te doen.

Bewerkt door Tinne, 25 februari 2011 - 22:55.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 26 februari 2011 - 00:41

:heart:

thanks mensen

maar ben zo bezorgd voor mijn kleine meid

sinds gisteren komt er hier , s'avonds een pracht van kater miauwen ;)

en ja
tini en hem zitten dan te kijken naar elkaar

maar soms denk ik

misschien wil tini haar terrein verdedigen ?
haar terras is haar domein en daar lopen nu zomaar katten op rond?
terwijl ze niets kan doen?

op een keer zat ze te kijken , van op afstand... en tini kwam dan naar mij , vragend en ja, ik joeg die kater weg...omdat ik dacht dat ik haar moest helpen, want ze mag niet buiten s'avonds , ze mag niet buiten alleen ...hoe moet Tini dan haar domein verdedigen? vanachter het glas?
vind dat zo zielig...
of denk ik te ver ? :LOL:
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 28 februari 2011 - 14:59

Allemaal heel herkenbaar ;)

Bollie, de poes van de buren komt ook meer en meer op bezoek en aangezien hier bijna allemaal ramen zijn, ziet Mauro haar ook overal in de tuin (wat vroeger "zijn" domein) was :(

Weet ook soms niet goed wat te doen op zo'n momentjes. Mauro kan énorm boos miauwen, grommen en heeft dan een super dikke staart :(

Maar na enkele minuten wordt hij terug rustig...maar vooral als dit
's nacht gebeurd is dit even schrikken. :o

Hoop dat Mauro met tijd er aan gewoon zal worden dat Bollie hier rondloopt...en hopelijk zal Tini ook gewoon geraken aan de kater ;)

Naomi trekt zich hier allemaal niets van aan, zij blijft rustig verder slapen of gewoon even kijken :catnoknow

Bewerkt door Mauro, 28 februari 2011 - 15:00.

Geplaatste afbeelding