Spring naar inhoud

- - - - -

Poepoes onzindelijk update 18-3 - nu terug van bij de DA

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 25 februari 2011 - 09:55

Ik had hier al eerder aangekaart dat Poepoes 's nachts meestal rond 3- 4 uur met regelmatige tussenposen luidruchtig begon te janken.
Ik had dus al geprobeerd met voor het slapengaan nog wat eten te geven en ik gaf hem 's nachts dan ook telkens een portie droogvoer, als hij bleef janken, dan was hij even stiller maar nu heeft hij al drie maal de handdoek in de badkamer van het rekje getrokken en daar uitbundig op geplast :s
Hij loopt 's nachts soms geruime tijd rusteloos rond van de ene kamer in de andere, net of iets hem stoort maar als hij moet plassen kan hij ofwel buiten ofwel in de kattenbak.
Als ik hem roep en over zijn hoofdje streel is het ook effe beter maar ik kan dat moeilijk de hele nacht doen. En gisteren heb ik een klein kakje gevonden op het schapevel.
Wanneer ik dan 's morgens opsta en hun natte voeding geef smullen ze allemaal erop los en daarna gaat Poepoes rustig slapen, rusten of in de veranda en je hoort hem van de hele dag niet meer. Ik begrijp het niet goed en overdag doet hij dat niet, soms denk ik dat hij misschien wat dement is met momenten maar kan dat op 10 jaar ?

Bewerkt door Roosje, 18 maart 2011 - 10:19.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 25 februari 2011 - 10:00

Dat is zeker mogelijk. Misschien even langs gaan bij je da? :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 25 februari 2011 - 11:24

Joloka zei:

Dat is zeker mogelijk. Misschien even langs gaan bij je da? :hug: :hug: :hug:

Bedoel je dat hij idd al licht kan dementeren ? 10 jaar is toch nog niet zo oud ?
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 25 februari 2011 - 22:52

Het eerste waar ik aan denk is stress. Poes voelt zich niet veilig op de kattenbak zonder jou in de buurt, maar moet nodig, en gaat dan plassen/poepen op een plek waar jouw geur aanwezig is. Het zou kunnen, toch?
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 25 februari 2011 - 22:57

Er is geen vaste leeftijd om dement te worden, soms komen de verschijnselen al erg vroeg en vaker op latere leeftijd.

De uitleg van Tinne is zeker ook mogelijk!

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 26 februari 2011 - 16:44

Ik ga volgende week naar de DA gaan om medische problemen uit te sluiten  
Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#7 Geplaatst 26 februari 2011 - 18:23

Ja,die kan uitsluiten of ze blaasgruis heeft of ontsteking,wat heel goed mogelijk is gezien haar leeftijd.Ze is misschien gewoon bang om op de bak te gaan.Hopelijk wordt het opgelost.Veel succes!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#8 Geplaatst 26 februari 2011 - 18:26

Roosje zei:

Bedoel je dat hij idd al licht kan dementeren ? 10 jaar is toch nog niet zo oud ?

Ik ben ooit eens naar een lezing gegaan over ouderdomsziekten bij de kat en daar werd verteld dat er behoorlijk wat katten zijn die zelfs met 8 jaar al dement beginnen worden. Dat uit zich in het begin heel vaak in dat schijnbaar zonder reden miauwen enz.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 26 februari 2011 - 19:19

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 27 februari 2011 - 00:01

hallo roosje

niet te veel "vooruit denken "

je DA zal je wel kunnen helpen en raad geven en de oorzaak kennen

10 jaar vind ik toch wat vroeg om dement te zijn en zou zeker niet aan dementie denken

wacht even af

het kan van alles zijn, soms iets héél onschuldigs , iets kleins

hou ons op de hoogte hé
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 27 februari 2011 - 00:13

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 03 maart 2011 - 11:20

Gisteren dus naar de DA geweest. poepoes heeft een serieuse blaasontsteking en ook veel tandsteen en daardoor onstoken tandvlees. Het tandsteen verwondert me want toen hij zijn vorige operatie gehad heeft (een 2 tal jaar geleden heeft de DA alle tandsteen verwijdert). Volgens de DA moet ik hem zoveel mogelijk droge voeding geven....
Ze heeft een staaltje urine afgenomen dat ze gaat laten onderzoeken op blaasgruis.
Hij heeft nu een antibioticaspuit gekregen die 14 dagen gaat werken, en vanaf donderdag moet ik hem een pijnstiller (Metacam) geven. Na 14 dagen zou het opgelost moeten zijn en dan ga ik hem binnendoen om het tandsteen te laten verwijderen, ik vind het wel vervelend dat hij daarvoor volledig in slaap moet maar ja, ik heb gevraagd aan de DA om dan ook een volledig bloedonderzoek te doen om te kijken of er geen onderliggende oorzaken zijn (hopelijk niet).
Volgens de DA komt het door deze medische problemen dat hij onzindelijk was en 's nachts zo luidruchtig rondliep en zou dit nu moeten stoppen. Dus gelukkig geen dementie. Nochtans liep hij er deze morgen weer was raar bij, altijd maar janken net of hij iets vraagt maar ik weet niet wat. Ik zal nu eens kijken of het de komende dagen beter wordt.

Bewerkt door Roosje, 03 maart 2011 - 11:22.

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 03 maart 2011 - 11:40

Arme Poepoes! Hopelijk is het snel beter allemaal!
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 03 maart 2011 - 11:42

Veel beterschap!!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 03 maart 2011 - 11:48

Geplaatste afbeelding