Spring naar inhoud

- - - - -

Kat plast op hoofd...

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 25 februari 2011 - 15:35

jopperke zei:

Dit is dus géén dominantie, dat kennen katten namelijk niet eens! Status wel overigens. Ergens tegen sproeien heeft niet met dominantie te maken. Sproeien is een vorm van communicatie bij katten, net zoals wij een briefje voor elkaar zouden schrijven. Bij gecastreerde katten is het een teken dat ze niet lekker in hun vel zitten, dat er iets aan de hand is (kan zowel medisch als gedragsmatig zijn). Het tegen het hoofd sproeien is meestal iets dat geleidelijk aan ontstaat. Meestal wordt er eerst gewoon ergens tegen gesproeid. Baasje kuist dit dan op. Kat denkt: baasje snapt de boodschap niet. Gaat dan vaak eerst naar het baasje kijken, en dan ostentatief sproeien. Baasje denkt 'pestkat' en kuist het op. Kat zucht eens diep, want baasje snapt blijkbaar echt niet dat hij daar een belangrijke boodschap heeft achtergelaten. Volgende stap is vaak dat ze tegen benen gaan sproeien. En als baasje het dàn nog niet snapt, dan kunnen sommige katten inderdaad in het gezicht gaan sproeien. Echt een 'in to your face' boodschap. Hier is dus de zaak om erachter te komen wélke boodschap de kat wil overbrengen. Ga eerst eens langs de dierenarts en laat bloed en urineonderzoek doen. Als het begonnen is toen het poesje erbij kwam, kan het ook daar aan liggen, door stress. In elk geval: deze kat wil iets zeggen.

Hey Jopperke, bedankt voor je uitleg. :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

liange
liange
  • 2.342 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 25 februari 2011 - 15:38

zijn haar niet meer wassen met bleekwater ???
:ha :ha :ha :ha :ha sorry maar als er hier een dweil ligt met bleekwater doen mijn poezen dit ook :lachen: :lachen: echt sorry :lachen: :lachen:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 25 februari 2011 - 15:40

hahahha hoeveel x per dag moet hij dan zijn haar wassen?? :LOL: :LOL: :LOL:

Is hij niet al blond geworden door al die plasjes? :d

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#19 Geplaatst 25 februari 2011 - 16:48

Graag gedaan joloka! Wist je dat bij honden 'dominantie' eigenlijk ook niet voorkomt? Google maar eens op 'dominantietheorie'. ;) Is al jaren achterhaald, maar nog steeds populair, waarschijnlijk omdat wij mensen zo graag de baas spelen. :d

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#20 Geplaatst 25 februari 2011 - 16:48

Javel, das een goeie!! :LOL:

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 25 februari 2011 - 17:04

ja jopperke bedankt weer iets bijgeleerd vandaag ;)
Moest toch ook lachen :LOL: toen ik het las maar zou het toch zelf niet graag tegenkomen :s

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 25 februari 2011 - 17:13

Dit is echt wel hilarisch, maar ik zou er ook niet mee lachen mocht het hier gebeuren. Ocharme de kat en het baasje en blijft die man dan gewoon zitten? :ha Allez ik kan het mij echt niet voorstellen, sorry, maar dit is echt lachwekkend :lachen:

Lijkt mij een ideale kat voor bezoek dat je niet kan uitstaan :LOL: :lachen: :oops:

Die uitleg van Jopperke is wel heel interessant, ik hoop dat het probleem snel van de baan is :geluk:

Bewerkt door Spanishke, 25 februari 2011 - 17:14.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Kattenpoot
Kattenpoot
  • 449 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 25 februari 2011 - 17:25

@ Modjes: dat vorige berichtje van mij mag weg hoor. Zat op mijn werk weer eens 3 dingen tegelijk te doen :oops:

@Jopperke: Heel erg bedankt voor je uitleg. ZE was er heel blij mee, en het was zeer aannemelijk.
Hij heeft idd al eens eerder gesproeid, en het is begonnen toen de nieuwe poes er was.
Ze heeft nu in elk geval een indicatie wat het probleem is en gaan verder onderzoeken met hem, en proberen het probleem op te lossen. ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes Nancy en de katten!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 25 februari 2011 - 22:45

Ik wou dat ik iets nuttigs kon zeggen maar lig strijk :lachen: :lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#25 Geplaatst 25 februari 2011 - 23:12

Super, eens ze er achter zijn wat het probleem is, kan het best snel opgelost zijn. Ze kunnen eventueel al telizen of zylkène gaan geven, dat zijn voedingssupplementen tegen de stress. Kan zowieso geen kwaad. Ook valeriaan helpt tegen stress.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#26 Geplaatst 25 februari 2011 - 23:37

Zou hier er toch niet mee kunnen lachen hoor. Het is degelijk wel een probleem dat snel opgelost moet geraken. Hopelijk doet hij het niet meer na de sterilisatie van de poes.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 26 februari 2011 - 19:53

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag