Spring naar inhoud

- - - - -

het beste tuigje?

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_sofietje_*
Guest_sofietje_*

#1 Geplaatst 25 februari 2011 - 16:06

Dag kattenliefhebbers,

Ik ben al enkele maanden aan het zoeken voor een goede oplossing om onze 2 brits korthaartjes buiten te kunnen laten.
Ik ben als de dood dat ze zouden kunnen ontsnappen, zelfs al hebben we een groot terras volledig afgebakend met muren.
Een net zien we hier niet zitten omdat we dan echt het gevoel zouden hebben dat we in een kooi zitten.

uiteindelijk hebben we beslist dat we zouden werken met een wasdraad rond het terras en daaraan een lisje met een tuigje.
Maar er is zoveel keus...

Ik wil eentje waar ze zéker niet uit kunnen ontsnappen (heb al gehoord van kliksystemen die openspringen enzo... brr...) en waar ze niet té warm in zouden hebben (geen gevoerde harnasjes ofzo)
Ik heb eentje gezien die me wel aansprak: Dierenverblijf - Kooi- en kennelbouw van Nunen
Maar dit is met klittenband. Kan dat dan niet makkelijk open?

Sowieso zouden we bij de katjes blijven als ze buiten zijn, maar zouden ze zich nog kunnen ophangen met een tuigje (dus die rond de buik gaat)?

Ze zijn nu 8 maand oud. Het mannetje (ceder) weegt 4,8 kg en het vrouwtje (merbo) weegt 3,8 kg.

Alvast bedankt voor jullie advies.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#2 Geplaatst 25 februari 2011 - 21:53

Laat ze zeker niet alleen met zo een tuigje waarbij ze vasthangen aan een lange lijn, zelfs niet voor een paar minuten, veels te gevaarlijk (een mens denkt soms dat het geen kwaad kan als t maar een minuutje duurt om snel binnen om iets om te lopen maar t is snel gebeurd allemaal...)
Wij hebben tuigjes gekocht bij zooplus Kattentuig, tuig katten, kattentuigje goedkoop bij zooplus: Kattentuigje XCat maar dat is ook met klittenband dat het open - en toegaat en ik vertrouw het ook niet helemaal eerlijk gezegd.
Ik doe er hen nog een gewoon tuigje onderaan aan, zodat ze er twee aanhebben.
Als ik een handige dame was zou ik er gewoon voor zorgen dat er een andere sluiting op het eerste tuigje komt, iets met een rits, maar ik ben geen handige dame :oops: (ik ben aan t denken of ik het niet eens kan gaan vragen om dat te laten doen bij een persoon die herstellingen doet aan kledij en die ook aanpassingen doet zoals broeken verkorten enzo, misschien kan die het wel doen voor mij)
Ik heb ook al zitten denken om er meerdere knopen stevig aan vast te maken en dan een paar knoopsgaten in het tuigje te maken.
Maar ik heb een beetje schrik dat ik het tuigje helemaal ga kapotdoen als ik aan die knoopsgaten begin
In ieder geval, ik vertrouw die klittenband ook niet.
Onze yoshi loopt mooi mee aan het tuigje maar onze Ramses is heel heel wild en ik heb serieus schrik dat die klittenband gaat lossen en hij er zich vanonder gaat schieten.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 27 februari 2011 - 19:51

Is er geen mogelijkheid om boven op de muur een stuk draad te plaatsen, dat je naar binnen plooit in een hoek van 45 graden? De katjes kunnen er dan niet over. Ik denk dat je op het forum wel meer info vindt als je zoekt op 'omheinen' of 'catproof maken'.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_sofietje_*
Guest_sofietje_*

#4 Geplaatst 03 maart 2011 - 11:34

Jammergenoeg niet, wij hebben een tafel in het midden van het terras en dan kunnen ze er gewoon over springen...

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 07 maart 2011 - 20:30

Ik heb er hier nu eentje gekocht van Red Dingo, met een kliksysteem. Maar het is serieus stevig, dus dan mogen ze al eens trekken :)

Guest_Minoeske_*
Guest_Minoeske_*

#6 Geplaatst 09 maart 2011 - 13:47

Ik ben ook nog op zoek naar een mooi tuigje en ik denk dat ik binnenkort een puppiatuigje ga kopen. In dit filmpje kan je zien hoe die eruit zien:

YouTube - My sweet Oriental Shorthair Cat

Lijkt mij heel solide. We hebben ook een tuigje zoals ongeveer die in het linkje van Lathyrus, maar daar is onze Abel al een keer uit ontsnapt. Als je een flinke kat hebt en als die ook nog schrikt en opspringt is het klittenband gewoon niet sterk genoeg (is mijn ervaring). Die puppia-tuigjes lijken me wat bestendiger.

Coonlover
Coonlover
  • 136 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 09 maart 2011 - 20:21

Het tuigje van ezydog leuke kleuren en is gepolsterd dan wel maat s er zijn ook lijnen bij  te krijgen :)

Guest_sofietje_*
Guest_sofietje_*

#8 Geplaatst 10 maart 2011 - 21:24

hoihoi,

't is beslist, ik heb zo eentje besteld van Ferplast, maat XL maar wel met klittenband dus...
Denken jullie dat ik er beter nog tuigje met bandjes en kliksysteem over of onder zou doen? Of is klittenband stevig genoeg volgens jullie?

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:32

Adsagsona zei:

Ik heb er hier nu eentje gekocht van Red Dingo, met een kliksysteem. Maar het is serieus stevig, dus dan mogen ze al eens trekken :)
Die van Red Dingo zien er idd wel goed uit en ook wel mooi :)

Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 12 maart 2011 - 22:52

Minoeske zei:

Ik ben ook nog op zoek naar een mooi tuigje en ik denk dat ik binnenkort een puppiatuigje ga kopen. In dit filmpje kan je zien hoe die eruit zien:

YouTube - My sweet Oriental Shorthair Cat

Lijkt mij heel solide. We hebben ook een tuigje zoals ongeveer die in het linkje van Lathyrus, maar daar is onze Abel al een keer uit ontsnapt. Als je een flinke kat hebt en als die ook nog schrikt en opspringt is het klittenband gewoon niet sterk genoeg (is mijn ervaring). Die puppia-tuigjes lijken me wat bestendiger.

Geweldig tuigje :goofy: !!! Het staat ook zo stoer :LOL: . Prachtige poezel :heart: !!!
De prijzen vallen best mee en er is veel leuke keuze in :) .

Guest_Minoeske_*
Guest_Minoeske_*

#11 Geplaatst 13 maart 2011 - 13:35

Ja, leuk he! Vond ik ook. Die kat is overigens niet van mij hoor, wel een hele mooie inderdaad. :heart: Precies een panter hoe hij sluipt.

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 13 maart 2011 - 13:44

Minoeske zei:

Ja, leuk he! Vond ik ook. Die kat is overigens niet van mij hoor, wel een hele mooie inderdaad. :heart: Precies een panter hoe hij sluipt.

jaaaa echt prachtige kat :love3:
Ziet er inderdaad ook wel een tof tuigje uit.

Geplaatste afbeelding
:paw :paw