Spring naar inhoud

- - - - -

Zazou heeft witte schilfers

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 25 februari 2011 - 18:48

Ze heeft altijd wel een béétje witte schilfertjes gehad, maar ik vind dat het de laatste tijd precies erger werd. Om zeker te zijn ben ik daarstraks met haar naar de DA geweest!
Hij heeft me gerustgesteld! Haar huid staat mooi en gezond. De reden waarom ze nu méér schilfers heeft, heeft gewoon te maken met het feit dat ze nu haar winterhuid aan het aanpassen is, met die extra schilfers als gevolg!
1)De eerste raad is: regelmatig kammen. Net dat is een probleem: ze heeft dat helemaal niet graag!! Ze wringt zich al na 1 minuut los...., en aan haar buik mag ik niet eens kammen!!!
2)Ik moet 1x per dag iets in haar eten doen: "Derma-kel Liquid"Heeft hier iemand ervaring met dat product? Helpt het??"

Heeft iemand ook soms tips hoe ik een kat die niet wil gekamd worden kan doen verdragen dat ik dat WEL doe???

Als beloning krijg je dan een kopje van Zazou!!! :cattailwag

Bewerkt door Lut, 26 februari 2011 - 10:25.

Guest_Imelda_*
Guest_Imelda_*

#2 Geplaatst 26 februari 2011 - 18:20

Onze kat heeft ook altijd wat last van schilfers. Toen ik dat pas opmerkte ben ik ook direct naar de DA gegaan, maar was net hetzelfde als bij jou.
Wij hebben wel geen product meegekregen omdat het nog niet zo erg was, dus daar kan ik niet mee helpen.
Maar onze kat werd in het begin ook niet graag gekamd. Ik heb hem dan maar wat proberen te lokken met eten of met een speeltje en dan uiteindelijk liet hij het wel toe. Maar ik moet hem wel de hele tijd volgen, want als ik hem kam wilt hij tegen alles kopjes gaan geven :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 26 februari 2011 - 18:32

elke dag een klein beetje kammen zodat ze het gewoon wordt.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 26 februari 2011 - 19:47

Kam al gewoon haar rug en zijkanten en staart. Maar niet teveel in 1 keer zo wordt ze het gewoon. En niet te hard drukken met je borstel of kam anders krijg je nog meer schilfers.
En na elke kambeurt geef je haar een snoepje.Het produkt ken ik ook niet. :geluk:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 26 februari 2011 - 20:18

Hier hadden ze het ook. Helemaal gezond, niks mis mee, maar toch die schilfers. Niet allemaal trouwens, Senin en Aysel vooral.

Sinds we rauw voeren hebben ze er praktisch geen last meer van.

Welk natvoer geef je? Als je al een hoogwaardig natvoer geeft dan kun je misschien af en toe wat vette vis geven (als ze dat lusten) of wat zalmolie door het (nat)voer doen.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#6 Geplaatst 27 februari 2011 - 14:43

Bij het zien van schilfertjes in de vacht ben ik altijd heel voorzichtig.
Het kan namelijk gaan om een voedselallergie of vachtmijtjes of zelfs een schimmelinfectie.
Schilfertjes in de vacht staat bij mij gelijk aan een volledige check up bij de DA.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 27 februari 2011 - 19:32

Als Gabriël schilfertjes in zijn vacht heeft, dan weet ik dat er iets aan de hand is :( .

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#8 Geplaatst 27 februari 2011 - 19:46

soms is schilfertjes in de vacht gewoon roos.... niets ernstigs. Heb er hier ook al mee bij de da gestaan. Maar ze waren in blakende gezondheid.
Nu vind ik heel af en toe een schilfer, voornamelijk in de ruiperiode. Het hoeft dus niets bijzonders te zijn.

Natuurlijk kan het een symptoom zijn van iets ernstigers, maar dat hoeft niet altijd.

Lut is al bij de da geweest, die heeft aangegeven dat er niets mis is, dus dan denk ik toch aan iets simpels.
Wel altijd goed de boel in de gaten blijven houden en als het erger wordt weer terug naar de da, maar ik denk zomaar dat we dat aan Lut niet hoeven te vertellen ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 11 maart 2011 - 12:45

Ik vind hier dit topic over schilfers. Sammie had er ook erg last van de laatste weken. Zijn vachtje is nooit heel mooi door zijn voedselallergie, maar nu vond ik toch dat hij teveel schilfers had.
Ik dacht ook aan een check-up bij de dierenarts, was ergens wel bang dat het toch een teken van iets ergers binnenin was. Voorlopig bekijk ik het nog even. We zijn pas van voeding veranderd voor hem (van Hills z/d naar RC hypoallergenic). En volgens mij is hij in de rui. En hij heeft altijd een plukkerig vachtje en droge huid van de verwarming. Als we buiten hebben gewandeld zie je het verschil!

Ik kam hem met het vlooienkammetje, om de schilfers eruit te krijgen. Maar is te vaak kammen ook niet slecht, komen er dan niet meer schilfers?

Heb al gedacht aan een voedingssuplement, maar ik weet niet of hij daar tegen gaat kunnen met zijn allergie. Iemand ervaring?