Spring naar inhoud

- - - - -

Zeer kleine kat

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Feline@Jolien
Feline@Jolien
  • 124 berichten

#1 Geplaatst 25 februari 2011 - 19:02

Heey mensen,

mijn kitten is bijna 7 maanden ( 1 augustus) nu vraag ik me af om ze nog veel zal groeien, want groot is ze helemaal niet , zeer klein zelfs. Ik ben bang dat ze niet veel meer zal groeien, hoeveel eten moet ik haar geven omdat ze niet al te groot is ? ze leeft binnen :)
groetjes

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 25 februari 2011 - 19:25

Hoeveel weegt je kat ongeveer ?  Dikwijls kan je op de achterkant van je zak kattenvoer zien hoeveel gram eten je per dag mag geven.  Maar hier staat er altijd katteneten tot hun beschikking, zeker als het een magere kat is.
Op 7 maanden is een kat nog niet volgroeid dacht ik.
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 25 februari 2011 - 19:46

7 maanden is nog een kitten, dus ik zou sowieso altijd droogvoer ter beschikking hebben staan.
Als ze klein van formaat is, tsja, iedere kat heeft een andere bouw, net als mensen.
Is ze ook mager of alleen maar compact?
Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 25 februari 2011 - 19:49

Mijn kittens zijn bijna 8 maanden
Lila is ook veel kleiner dan Ollie (haar broer) ze is dan ook een poes en Ollie een kater(en dus groter)
Ze groeien zeker nog veel hoor
Hoeveel weegt ze ? Of plaats eens een foto

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 25 februari 2011 - 22:37

Snoes weegt met moeite 2,5 à 3kg. Haar dochter Sushi zo'n 2 à 2,5kg. Dat zijn ook kleine en fijne katjes. Dus het kan wel ;)

Bewerkt door Tinne, 25 februari 2011 - 22:38.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Feline@Jolien
Feline@Jolien
  • 124 berichten

#6 Geplaatst 26 februari 2011 - 11:20

Wel ze weegt +- 2.6kg  ze is ook niet mager of dik , net goed :)
:)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 26 februari 2011 - 11:26

de jongste hier is 7 mdn en weegt 2,900 kg
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#8 Geplaatst 26 februari 2011 - 11:48

Ons poesje Elvire van ons Oilily is ook zo'n kleintje.
Zij is 6 maanden oud en weegt nog net geen 2 kg.
Haar broers wegen momenteel ruim 1 kg meer.
Maar ze is kerngezond bevonden en is een zeer klein, speels en reuzelief frulleke.
We zouden haar aanhouden om mee te fokken, maar dat lijkt ons nu geen goed idee meer, ze is gewoon té klein.
Zeer spijtig, want ze is wel mooi en reuzelief.

Bijgevoegde thumbnails

• 21 febr. 023.jpg

Feline@Jolien
Feline@Jolien
  • 124 berichten

#9 Geplaatst 26 februari 2011 - 12:23

Ze had in het begin van haar leven wel die niesziekte en vlooien ( komt van een boerderij )
Zou dat een rol gespeeld kunnen hebben ? x
O:)
ze krijgt ongeveer 40-45 gram voer per dag, omdat ze vroeger een ietsiepietsie te dik was.
Ze krijgt RC Sterilised gemengd met Hill's Nature's best of Hill's indoor cat.

groetjes

Bewerkt door Feline@Jolien, 26 februari 2011 - 12:26.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#10 Geplaatst 26 februari 2011 - 12:32

Dat zou kunnen dat ze daardoor even een groeistop had.
Maar als je het kitten in z'n geheel bekijkt kan je veel afleiden uit de uiteindelijke grootte.
Zo zie je bij ons Elvire, smalle voetjes, een smal kopje,...alles mooi in proportie bouw en grootte komen overeen. Dat is gewoon een kleine kat, meer niet.
Als je bij een kat eerder dikke , grote voeten ziet en er klopt iets niet in die bouw, dan speelt er een probleem of was er evntjes sprake van een groeistop. Die halen dat wel weer in of er is een medische oorzaak waardoor ze niet meer groeien.
Maar zolang alles in juiste verhouding is, dan is het gewoon een kleine kat.
Net zoals je grote en kleine mensen hebt, heb je ook grote en kleine katten. Dat hoeft dus gewoon geen oorzaak te hebben of een probleem te zijn.

Feline@Jolien
Feline@Jolien
  • 124 berichten

#11 Geplaatst 26 februari 2011 - 13:03

@ feroesti: dankjewel voor je snelle reactie , geen reden tot ''paniek'' dus. Ik maakte me zorgen.... Ben blij zoals ze is :)  :heart: Is 40-45 gram wel voldoende ? Ik kan nogal moeilijk een hele pot met eten klaarzetten, want dan is dat binnen 1.2.3..... op, Ze vraagt om meer eten, maar heeft ze dat dan wel daadwerkelijk nodig ? omdat ze z'on vreetmachine is....

groetjes :)

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 26 februari 2011 - 13:07

Bij mij staat er dag en nacht droog voer ter beschikking en krijgen ze elk 25gr natvoer 2x per dag
Ollie en Lila zijn dus 8 maanden

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 26 februari 2011 - 13:30

Ik hoorde ooit eens zeggen dat een kat volgroeid is na 1 jaar,maar merkte aan mijn katten dat ze na die leeftijd ook nog gegroeid zijn,dus op 7 maanden zou ik me nog zo geen zorgen maken.
Onze Lucky is klein van gestalte ondanks haar mooie "berepootjes",vermoeden dat dit komt doordat ze een kruising is van Karthuizer met vermoedelijk Pers (deze hebben meestal korte pootjes dacht ik). Maar 'k vind het juist zo schattig dat ze niet te groot is, lijkt wel of je hebt altijd een "jong" katje in huis :heart:

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 26 februari 2011 - 13:31

7 maanden vind ik nog een kitten, en kittens mogen eigelijk eten zoveel ze willen juist omdat ze nog zo in de groei zijn, je kunt dus beter gewoon een bakje brokjes neerzetten zonder af te wegen, ik weet niet wat voor brokjes je geeft? Het beste kun je natuurlijk kwaliteits voer geven daar eten ze ook minder van omdat er veel meer goeie dingen inzitten, ik goedkoop (supermarkt) voer zit veel graan, het vult de maag maar daar is dan ook alles mee gezegd
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 26 februari 2011 - 13:36

Ons Lola is ook een kleine fijne kat. Maar die was als kitten ook echt mini. Laat die brokjes maar staan, dat kittentje moet eten. Maar weet wel dat veel eten niets zal helpen als ze een kleintje maar waarschijnlijk lief ding is.

Heb je wat info over de ouders of nestbroertjes of zusjes? Kan ook al iets zeggen

Bewerkt door Eragon, 26 februari 2011 - 13:37.