Spring naar inhoud

- - - - -

Zeer kleine kat

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#16 Geplaatst 26 februari 2011 - 16:07

Feline@Jolien zei:

@ feroesti: dankjewel voor je snelle reactie , geen reden tot ''paniek'' dus. Ik maakte me zorgen.... Ben blij zoals ze is :) :heart: Is 40-45 gram wel voldoende ? Ik kan nogal moeilijk een hele pot met eten klaarzetten, want dan is dat binnen 1.2.3..... op, Ze vraagt om meer eten, maar heeft ze dat dan wel daadwerkelijk nodig ? omdat ze z'on vreetmachine is....

groetjes :)

Kies voor een goed premiumvoer, een droogvoer dat alles bevat wat nodig en laat haar naar behoeven eten.
Er zijn weinig katten die zich gaan over-eten.
Als ze echt een schrokkopje is kies dan voor grotere brokken , zodat ze meer moeite moet doen om die te kauwen.

Malou
Malou
  • 970 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 26 februari 2011 - 16:14

Onze katertjes zijn bijna 7 maanden, zijn allebei al gecastreerd, en wegen 3,0 en 2,8 kg. Ze kunnen de hele dag door droge brokken eten (mengeling van Hill's en RC kitten) en als ze 's avonds wakker worden, krijgen ze een portie natvoer of versvoer voorgeschoteld. Ik heb niet de indruk dat ze zich in hun droogvoer overeten, daar nemen ze af en toe wat hapjes van.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 26 februari 2011 - 18:44

Hier hebben ze hun groei-scheut ook pas gekregen op 1-jarige leeftijd.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 26 februari 2011 - 18:47

Hier zijn er ook twee 7 en 8 md het lijkt ook of ze een groeistop hebben zal nog wel komen zeker.

Feline@Jolien
Feline@Jolien
  • 124 berichten

#20 Geplaatst 26 februari 2011 - 19:03

Wel ik ben niet zo voor de whiskas, enz. Ik geef ze RC sterilised/ indoor ( bouw langzaam op naar de indoor) gemengd met Hill's Nature's best. Ik denk wel dat dit goede kwaliteits voeding is ? Wel aan de duurdere kant i.v.m. supermarkt voer , maar dit heb ik er zeer graag voor over :) :x

groetjes

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#21 Geplaatst 26 februari 2011 - 19:30

Feline@Jolien zei:

Wel ik ben niet zo voor de whiskas, enz. Ik geef ze RC sterilised/ indoor ( bouw langzaam op naar de indoor) gemengd met Hill's Nature's best. Ik denk wel dat dit goede kwaliteits voeding is ? Wel aan de duurdere kant i.v.m. supermarkt voer , maar dit heb ik er zeer graag voor over :) :x

groetjes

Groot gelijk, maar in verband met schrokken zou ik toch voor een grotere brok kiezen. Katten eten de hele dag door kleinere porties en dat schrokken en enkel voeren volgens hun gewicht is niet gezond.
een kat hoort nu éénmaal naar behoeven de hele dag door te kunnen eten, want een kattenmaagje is zeer klein. En te grote hoeveelheden ineens zet de maag uit, waardoor last kan ontstaan.
Er bestaan ook grotere brokken premiumvoer zoals vb. Sanabelle Grande en Animonda grandis, beiden premiumbrokken van zeer goede kwaliteit, maar net iets groter.

Malou
Malou
  • 970 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 26 februari 2011 - 19:44

trio zei:

Hier zijn er ook twee 7 en 8 md het lijkt ook of ze een groeistop hebben zal nog wel komen zeker.
Ik heb ook die indruk dat hun gewicht nu wat aan het stagneren is, maar ze groeien precies wel, dus is het misschien wat zoals met kleine kinderen die ook niet echt verzwaren als ze uitgesproken aan het groeien zijn.

Malou
Malou
  • 970 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 26 februari 2011 - 19:49

PeggyJ zei:

Hier hebben ze hun groei-scheut ook pas gekregen op 1-jarige leeftijd.
Ik herinner me dat ik onze vorige kater lang nogal mager en slank gebouwd vond en dat die pas na zijn eerste verjaardag breder en steviger geworden is en uiteindelijk toch een manneke van 5,7 kilo werd (dat zeker niet dik was).

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#24 Geplaatst 26 februari 2011 - 20:03

Ik heb hier ook kittens van 7 maanden rondlopen en de jongste weegt 2,4 kg en de andere 2,8 kg dus ook niet zo veel. Billy komt ook van een boerderij en had een verwaarloosde oogontsteking en over de 100 vlooien op haar. Ze is ook zo'n fijn katje.
Ik geef ze wel een mengeling van kittenvoer en volwassen voer.
Ik zou geen  sterilised brokjes geven, vooral omdat ze nog klein is. Dat voer geven ze omdat gesteriliseerde katten soms aanleg hebben om dikker te worden. Geef gewoon rc indoor en mss gemengd nog met rc kitten.

Feline@Jolien
Feline@Jolien
  • 124 berichten

#25 Geplaatst 27 februari 2011 - 08:17

Oké bedankt voor de reacties, ik weet alleen niet hoe ik ze kan over laten schakelen op 24/24 voeding
groetjes

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 27 februari 2011 - 20:00

misschien door gewoon het eetbakje te vullen en te laten staan? *Op die leeftijd denk ik echt bniet dat ze zich nog zou overeten. :geluk:

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

trio
trio
  • 3.980 berichten
  • 5 katten

#27 Geplaatst 27 februari 2011 - 20:08

De bakjes regelmatig bijvullen zodat ze niet leeg staan,
Hier zijn ze ook allemaal geholpen maar nog jong en krijgen kitten en volwassen brokken gemengd :geluk: