Spring naar inhoud

- - - - -

herplaatsing met stamboom

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 26 februari 2011 - 09:55

Hoi

Ik heb een fantastisch mooie poes gezien die voor 300euro herplaatst mag worden ze is 2 jaar en heeft een stamboom.
Is dit veel voor een raskat? Ze is niet steriel gemaakt dus dan zou ik dit nog moeten laten doen.

Mvg

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 26 februari 2011 - 10:01

Ik vind het veel geld voor een kat die niet gesteriliseerd is.

Geplaatste afbeelding

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 26 februari 2011 - 10:07

ja ik ook eigenlijk, heb net een mailtje gestuurd dat  ik ze nog wil laten steriliseren en chippen en dan komt ze wel duur uit.
Het is een bhk en daar ben ik zo gek op :oops:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 26 februari 2011 - 10:35

Sofie uit antwerpen zei:

ja ik ook eigenlijk, heb net een mailtje gestuurd dat ik ze nog wil laten steriliseren en chippen en dan komt ze wel duur uit.

Als ik even reken: er komt nog ongeveer een 150 euro bij voor de sterilisatie en de chip (in principe mogen ze hun kat zelfs niet verkopen zonder chip). Neem er 100 euro bij en je hebt een BHK kitten (met chip en je kan vragen voor vroegsterilisatie).

Geplaatste afbeelding

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#5 Geplaatst 26 februari 2011 - 11:52

Sofie uit antwerpen zei:

ja ik ook eigenlijk, heb net een mailtje gestuurd dat ik ze nog wil laten steriliseren en chippen en dan komt ze wel duur uit.

Een herplaatser steriliseer je ,  iedereen kan er zo maar mee in de fok gaan , zeker met stamboom , daarom denk ik dat ze nog 300€ vraagt !!!

Als je alle kosten rekent heb je een kitten denk ik , maar die poes verdient ook wel een gouden mandje , vraag teminste dat ze de medische kosten draagt , zo is poes geholpen voor dat ze bij je komt !!! succes ! :thumb:

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 26 februari 2011 - 11:54

een raskitten met stamboom maar niet gechipt?? Sorry maar ik zou persoonlijk niet naar deze fokker gaan. Een goede fokker doet dat standaard en laat zijn kitten niet gaan zonder.. dus is het wel een betrouwbare goede fokker? Zou zeker navraag doen ;)

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 26 februari 2011 - 12:03

Er stond niet bij dat ze gechipt was , dus kan wel zijn dat het zo is al hebben ze nog niet op men mailtjes geantwoord en heb geen gsmnr gekregen.

In zijn mail stond dat ze nog geen nestjes heeft gehad maar ik ben natuurlijk geen fokker maar een liefhebber :) dus mij maakt dat niet uit

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 26 februari 2011 - 12:29

dan zal ze wss wel gechipt zijn ;)
hoop dat je snel iets terug ontvang en als jij vind dat ze 300 euro waard is is zou ik haar nemen hoor..

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 26 februari 2011 - 12:46

Ik vind het ook wat duur voor een niet-geholpen herplaatser...

300€ + 150€ sterilisatiekosten + eventuele naverzorging bij de da kost je ook weer een consultatie...

Dan zit je idd niet ver meer van de prijs van een kitten...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 26 februari 2011 - 13:11

Ik vind dat een herplaatser altijd geholpen moet worden voordat ze herplaats wordt. Daarbij vind ik het ook te veel geld.
Krijg het gevoel dat dat het een financiële kwestie is. Geen goed gevoel geeft dit mij.

Bewerkt door Havvanur, 26 februari 2011 - 13:21.

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 26 februari 2011 - 13:17

An en de chip niet vergeten

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#12 Geplaatst 26 februari 2011 - 16:14

In het geval van een kat van 2-3 jaar vraag ik ook wel 250 euro, gecastreerd, gechipt, hcm en pkddna getest, felv en fiv getest en rcpfelv volledig geënt.
Vind ik een normaal bedrag in verhouding met de kosten.
Voor een oudere kat vind ik dat de castratiekosten voldoende zijn...

Dus 300 euro oké, indien er gecastreerd werd en de testen van hcm en pkd, felv en fiv erbij gevoegd zijn.
Want opgelet met herplaatsers, als ze positief getest werden en dat verzwegen werd wordt het algauw een dure prijs !!
En geloof me dit gebeurt !!! Onlangs heb ik nog zo'n baasje op bezoek gehad die dit heeft meegemaakt !

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 26 februari 2011 - 16:47

feroesti zei:

In het geval van een kat van 2-3 jaar vraag ik ook wel 250 euro, gecastreerd, gechipt, hcm en pkddna getest, felv en fiv getest en rcpfelv volledig geënt.
Vind ik een normaal bedrag in verhouding met de kosten.
Voor een oudere kat vind ik dat de castratiekosten voldoende zijn...

Dus 300 euro oké, indien er gecastreerd werd en de testen van hcm en pkd, felv en fiv erbij gevoegd zijn.
Want opgelet met herplaatsers, als ze positief getest werden en dat verzwegen werd wordt het algauw een dure prijs !!
En geloof me dit gebeurt !!! Onlangs heb ik nog zo'n baasje op bezoek gehad die dit heeft meegemaakt !

Hier ga ik dus volledig mee akkoord :) . Wat ik niet snap is dat de kat 2 jaar oud is, niet gesteriliseerd is en toch geen nestje heeft gehad. Kan je geen clausule voorzien dat je zeker naar de da gaat en als er een probleem is, je je geld een deel terug krijgt (ik denk dan aan wildplassen, baarmoederproblemen,....). En vraag zeker naar de reden van herplaatsing.

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 26 februari 2011 - 16:49

Choeke zei:

An en de chip niet vergeten

Ja, ik had dit er niet bijgezet omdat ze er waarschijnlijk al wel een zal hebben?
Hoop ik toch...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 27 februari 2011 - 09:57

Ik ga het niet doen de herplaatsing maar ik heb contact met Sonja ivm een kitten (poes moet einde maart bevallen en ik sta als 3de op de lijst) alvast bedankt voor jullie reacties