Spring naar inhoud

- - - - -

herplaatsing met stamboom

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 27 februari 2011 - 19:56

Fijn dat je misschien een kitten hebt gevonden :)

Als wij verhuisd zijn dan komt er een Maine Coon. Of zelfs 2. De fokker vraagt 150 euro voor de kattin en 100 voor de kater. Ze zijn dan gechipt, gecastreerd/gesteriliseerd, ingeënt,e.d. Dat + het feit dat ik via mail al fijne 'gesprekken' heb gevoerd met de fokker en de fokker geen onbekende is in NL heeft ons doen beslissen dat onze MC herplaatser(s) van daar zullen komen. Ik zou geen 300 euro geven aan een herplaatser die nog niet geholpen is. Of het nu een Siamees, Brit, Pers, MC,... is.

Bewerkt door Tinne, 27 februari 2011 - 19:57.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#17 Geplaatst 27 februari 2011 - 21:39

Ik vind 200 a 300 euro voor een poes van 2 a 3 jaar ook te duur hoor. Ondanks alle testen en zo. Je herplaatst niet voor niks vind dan niet dat een nieuwe eigenaar daarmee moet opzadelen als ik het even zo mag noemen. Die testen zijn voor je eigen. Ik heb vorig jaar ook een poes herplaatst ook volledig getest. En die was 1,5 jaar oud. Heb er 150 euro voor gevraagt. Waren net de sterilisatie kosten. Die waren bij mij 148 euro.

Succes met het vinden van een poesje/kitten trouwens
Geplaatste afbeelding

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 28 februari 2011 - 07:16

Ja ik had liever gehad dat ze al steriel was en dan dat raar verhaal van dat ze nog geen nestje heeft gehad klinkt me ook gek in de oren. Kan natuurlijk altijd maar een exacte reden geven ze niet.

Ik hoop nu dat ik een kitten van Sonja kan adopteren :LOL:

Kestef
Kestef
  • 220 berichten
  • 6 katten

#19 Geplaatst 02 maart 2011 - 20:49

Wat zijn de sterilisatiekosten duur bij jullie. Is dat normaal? Ik betaal bij mijn  dierenarts Euro 80

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 02 maart 2011 - 21:43

Dat is erg goedkoop voor een poes ;)

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#21 Geplaatst 02 maart 2011 - 21:55

De meeste herplaatsers die ik zie passeren,  zijn al gecastreerd/gesteriliseerd, voor ze aangeboden worden. Prijs varieert wel, maar heb er nog geen zien plaatsen voor meer dan 150 euro.
vb Maine Coon Rescue, vraagt 100 euro voor een herplaatser. Kater, kattin, alle leeftijden door elkaar.
Oudere poezen/katers worden soms zelfs afgestaan om ze een mooie oude dag te verzekeren. Maar er bestaan geen regels voor. Elke cattery bepaalt zelf hoeveel ze vragen.
Het is aan jou zelf om te beslissen of je voor een kitten gaat of een volwassen poes. Let wel op dat je totaalprijs niet onredelijk hoog wordt. Het voorbeeld dat je voor die prijs al vaak een heel goed kitten klopt wel voor bepaalde rassen. ;)

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#22 Geplaatst 02 maart 2011 - 21:58

Kestef zei:

Wat zijn de sterilisatiekosten duur bij jullie. Is dat normaal? Ik betaal bij mijn dierenarts Euro 80

Wow dat is goedkoop, ik betaal hier 105€ voor. Hoe kan er toch zo'n verschil zijn tss de da, vragen ze gewoon wat ze willen dan?

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 03 maart 2011 - 09:10

Hier 120euro vr kattin en 50euro vr kater