Spring naar inhoud

- - - - -

Ik heb een hongerige kat en een kat die weinig eet.

• Log in om te reageren
Geen reactie op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 26 februari 2011 - 16:11

Ik maak me zorgen. Ben sindskort verhuisd (naar Denemarken). En er zijn eetproblemen ontstaan.

Zwerver heb ik nog nooit zo zien schooien met eten en ook niet springen op tafel terwijl ik aan het eten ben.

Knighty eet alleen de saus van de versheidspakjes.

Overdag slapen ze veel en kan ze niet echt controleren met eten. In de avond zet ik droogvoer en dan is de volgende ochtend op. Weet niet of Knighty of Zwerver heeft gegeten.

Maar ik maak me zorgen omdat Zwerver elke keer zeurt om eten. En Knighty nooit. Maar als ik de magische woord ETEN zegt, dan rennen ze naar de keuken.

En als ik ze eten geeft, dan geeft ik ze in de ochtend en avond een portie van 30-40 gram natvoer. Maar Knighty kijkt altijd om zich heen en eet niet snel. Terwijl bij Zwerver hap slik weg. Zodra Zwerver haar bord leeg heeft gegeten, dan jaagt ze Knighty weg en eet ze zijn natvoer.

Ik ben bang dat Zwerver dik wordt, ze is 8 maanden en weegt 4 kilo! (HTK). Ze heeft een grote lijfje en een klein hoofdje en haar ribben voel ik niet. DA zei (in NL) is dat Zwerver een beetje aan de dikke kant is. Dus daarom pas ik op dat ze straks niet overgewicht is.

En Knighty is een beetje aan de magere kant. Een kater hoort toch groter te zijn dan een poes (ze zijn even oud).

Ik wil dat Knighty goed eet en dat Zwerver minder/niet meer schooit. Want ik maak me zorgen want Knighty heeft pas diarree gehad.

update foto Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Zwerver, 26 februari 2011 - 16:18.

Geplaatste afbeelding