Spring naar inhoud

- - - - -

Diarree

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 27 februari 2011 - 00:32

Sinds woensdagavond heb ik m'n kitten in huis... In die tijd is ze 4x in haar kattenbak geweest voor haar "grote behoefte". Gisteren (vrijdag) 1x en vandaag net voor de 3e keer... De eerste 3 keer was het tamelijk vast maar mocht ietsje vaster, maar net de 4e keer was het volledig "slappe kak" :(

Gisteren ben ik langs geweest bij de dierenarts ter controle & alles was in orde behalve dat haar darmen beetje lawaai maakten... waarvan ik het resultaat dus net heb gezien.

Is dit doordat ik haar te veel blikvoeding heb gegeven?? :( (90gram porta 21 per dag + brokken mastery kitten = hetzelfde eten wat ze bij de fokker kreeg)
Wat doe ik nu het beste? Haar morgen geen blikvoeding geven? En moet ik haar brokken best weghalen?

Bewerkt door Sedes, 27 februari 2011 - 22:25.

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#2 Geplaatst 27 februari 2011 - 11:37

Geen natvoer geven en ontlasting laten onderzoeken bij je dierenarts,liefst van drie dagen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 27 februari 2011 - 11:59

Ik zou ook enkel droogvoer aanraden en zorgen dat je poezel voldoende drinkt. Het gebeurt vaak dat na een verhuis een kitten diarree heeft :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 27 februari 2011 - 17:35

Ik zou idd voorlopig alleen brokken geven
Je kitten moet zich aanpassen aan een nieuwe situatie maar het moet natuurlijk wel beteren door alleen droog voer te geven
Anders zou ik terug naar de DA bellen
Ik vind persoonlijk 90gr natvoer wel veel
De mijnen krijgen 50gr per dag verdeeld over 2x

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 27 februari 2011 - 18:43

Ze heeft deze ochtend een klein beetje natvoer gekregen omdat ik wou dat ze zeker wat vocht binnen had, maar voor de rest brokken. Ze is al heel de dag haar speelse vrolijke zelf en drinkt & eet goed, maar het is toch zenuwachtig afwachten tot wanneer ze weer in haar kattenbak gaat.

En 'kben idd ook tot het besluit gekomen dat 90gram te veel was voor haar kleine lijfje :$ :$

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 27 februari 2011 - 18:47

Geef je haar dezelfde brokjes als van waar ze komt? Als je wil overgaan op ander voer moet je dat mengen met het nieuwe voer, en na een paar dagen telkens iets meer van het nieuwe erbij doen tot er geen oude brokjes meer bij zitten.
Natvoer geef je beter in 2 porties bv 's morgens en 's avonds een beetje, 90 gr is idd teveel voor een kitten.
Om de darmen wat te ondersteunen kan je lacteol poeder of actieve kool onder het natvoer mengen, dat zijn goede bacteriën die de darmen helpen terug op plooi te komen. Een half pilleke per dag (is een capsulleke met poeder erin).
Heeft ze nog diarre na een paar dagen dan zou ik toch terug naar de da gaan. :geluk:

Guest_Sugarbee_*
Guest_Sugarbee_*

#7 Geplaatst 27 februari 2011 - 20:19

Wij hebben het ook voor gehad met ons kitten. Diarree door de verhuis, daarna niets anders dan diarree :evil: uiteindelijk zijn er wel parasieten en bacteriën ontdekt in zijn stoelgang en na de antibioticakuur was het over. Ze kunnen blijkbaar die parasieten en bacteriën krijgen door stress.. Niet te lang mee wachten als het blijft. Hoe sneller die diarree voorbij is hoe beter! Het te veel eten kan ook resulteren in diarree (zei de DA ook tegen ons)

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 28 februari 2011 - 18:49

Vandaag terug vaste(re) kaka :cheer:

@Catherine: jaja, ze krijgt dezelfde voeding & ik weet dat ik maar geleidelijk mag overschakelen (maar dat ga ik nog niet meteen doen, ze heeft sowieso nog 3,5 kg brokken :p )

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 03 maart 2011 - 13:32

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag