Spring naar inhoud

- - - - -

Probiotica

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#1 Geplaatst 28 mei 2009 - 22:31

Heb eens een vraagje over probiotica.Aangezien Roosje vaak problemen heeft met haar darmen en voeding,terwijl ze (na net een volledige checkup kerngezond verklaard is)nu dus op hypoallergeen voer staat,dacht ik misschien probiotica bij te geven.
Heeft iemand al ervaring daarmee?Zo ja dewelke en hoeveel?Volgens de dingen die ik lees zou het geen kwaad kunnen,kan je er eigenlijk weinig fout mee doen.Hebben jullie tips of goede ervaringen of goede raad?Altijd welkom.
Kristel

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 29 mei 2009 - 13:37

Sorry, geen ervaring mee.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 29 mei 2009 - 13:39

Mijn dierenarts heeft eens gezegd dat de enige probiotica die je aan een kat mag geven als ze diaree heeft Enterol is maar ik weet niet in welke dosering en of het ook voor een langere periode mag, ik zou misschien toch nog even de DA raadplegen.  
Geplaatste afbeelding

Tamara V.
Tamara V.
  • 91 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 08 juli 2009 - 15:04

Mijn katten staan nu ook op probiotica. Ik had hier gelezen over de goede resultaten met Prosoluble en Prokolin maar in Belgie kan ik dit niet verkrijgen, dit is enkel te bestellen via het internet.  Nu krijgen ze een probiotica (nl. Probiotical) voor mensen die zonder gevaar aan zuigelingen mag gegeven worden en daarom volgens de apotheker ook geen kwaad kan voor katten. Ze krijgen per dag 1 pilletje.  Aangezien ik pas ben begonnen zie ik nog geen resultaten maar ze hebben er geen last van en vinden het pilletje (dat ik oplos in water en geef in een spuitje) zelfs lekker.  veel kwaad doe jeter niet mee want het zijn bacterien die nodig zijn voor de darmflora en vernietigd zijn door eventuele medicatie die door die probiotica terug aangemaakt worden

Guest_shivers_*
Guest_shivers_*

#5 Geplaatst 08 juli 2009 - 17:55

Ik heb hele goede ervaringen met Benebac.